استرس و فشارخون را با ۶ نوشیدنی ضربه فنی کنید!

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که بدن مجبور به تجربه استرس مداوم می‌شود، سردرد، فشار خون بالا، درد قفسه سینه، بی‌خوابی را تجربه خواهد کرد و همچنین ممکن است شرایط بیماری شما را بدتر کند.
دمنوش های رفع کننده استرس

استرس بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ماست. نحوه برخورد ما با آن، تفاوت را ایجاد می‌کند. ابتدا به جای روی آوردن به الکل، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد اضطراب به عنوان یک راه‌حل سریع، دستورالعمل‌های طبیعی سالم را برای کاهش استرس امتحان کنید. دمنوش های رفع کننده استرس را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

دمنوش های رفع کننده استرس

معمولاً اولین واکنش ما هنگام غلبه بر استرس این است که به دنبال راه‌حل آسانی مانند دریافت دارو باشیم. این نه تنها یک روند خطرناک است، بلکه علاوه بر وابستگی شما به داروها، شما را در معرض خطر عوارض جانبی داروها نیز قرار می‌دهد. در ادامه مواردی ذکر شده است که به عنوان دشمن طبیعی استرس شناخته شده و کاربرد دارند.

دمنوش های رفع کننده استرس

چای بابونه از دمنوش های رفع کننده استرس

چای بابونه یک چای گیاهی بسیار محبوب است و به‌طور گسترده برای درمان استرس، اضطراب و بی‌خوابی استفاده می‌شود. پس از یک روز طولانی در محل کار، طبیعت گرم و آرام‌بخش، این نوشیدنی می‌تواند به افزایش سطح هورمون‌های سروتونین و ملاتونین در بدن شما کمک کند. در این صورت به کاهش استرس و نگرانی شما و داشتن خوابی خوب می‌انجامد. از طرفی مصرف گیاه بابونه موجب کاهش درد دندان و کمر نیز خواهد شد و ماده‌ای مفید در خصوص درمان سرماخوردگی است؛ درمان تهوع، استفراغ و برطرف کردن سوختگی پوست از دیگر فواید مصرف گیاه بابونه است.

شیر گرم

نوشیدن شیر گرم در شب برای داشتن خوابی راحت یک سنت قدیمی است که برای اکثر افراد آشناست. شیر حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به سروتونین تبدیل می‌شود، انتقال دهنده عصبی احساس خوب که به بهبود خلق و خوی شما و همچنین اثر آرام‌بخش کمک می‌کند.

چای سبز از دمنوش های رفع کننده استرس

بر اساس یک مطالعه، افرادی که روزانه چهار فنجان چای سبز مصرف می‌کنند، کمتر دچار افسردگی می‌شوند. چای سبز ترشح مواد شیمیایی مانند سروتونین و دوپامین را برای مبارزه با استرس و اضطراب تحریک می‌کند و در عین حال سلامت کلی شما را افزایش می‌دهد.

دمنوش های رفع کننده استرس

آبمیوه تازه

آبمیوه تازه حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که به بدن ما کمک می‌کند تا با تمام فشارها و استرس‌ها به شیوه‌ای موثر مقابله کند. تهیه آبمیوه تازه از میوه‌ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی، به بدن شما مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضروری می‌رساند. همچنین کمک می‌کند تا با آسیب‌هایی که استرس و اضطراب در بدن شما ایجاد می‌کند بجنگد و بهبود یابد.

آب تازه سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، کاهو منابع غنی ویتامین B هستند که یک ویتامین مهم برای اعصاب و مدیریت استرس است. سبزیجاتی مانند هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی و چغندر سرشار از ویتامین A هستند و می‌توان آن‌ها را برای طعم و مزه بیشتر به سبزیجات سبز اضافه کرد.

آب

همه ما می‌دانیم که اگر به اندازه کافی آب ننوشید بدنتان کم‌آب می‌شود و به درستی کار نمی‌کند. خون غلیظ می‌شود و منجر به جریان خون ضعیف در سراسر بدن می‌شود. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ توسط دانشگاه کانکتیکات انجام شد، حتی کاهش ۱.۵ درصدی حجم طبیعی آب در بدن می‌تواند خلق و خو، سطح انرژی و توانایی تفکر واضح را تغییر دهد.

دمنوش های رفع کننده استرس

چای بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی است که طعم نعنا طبیعی با کمی لیمو دارد و بیشتر به عنوان آرام‌بخش و تسکین‌دهنده استرس استفاده شده است. چای بادرنجبویه اثر آرامش‌بخشی بر بدن دارد و برای بهبود خلق و خو و تسکین استرس و اضطراب باید عمدتاً قبل از خواب مصرف شود.

روش تهیه چای بادرنجبویه: یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده بادرنجبویه یا دو قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه تازه را در ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. بگذارید چای به مدت سه تا پنج دقیقه بجوشد. قبل از نوشیدن آن را صاف کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راز طول عمر ژاپنی‌ها کشف شد! را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۱۶ ق٫ظ

    مرسی از شما گلبانووووو 🙏مطالب عالی بود ♥️😘

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۰۶ ق٫ظ

      مرسی مهربان‌ترین عاطفه دنیا😘❤

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

    عالی زنده باد.👏👏👏❤️

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۰۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۲۱ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…