قبل از ازدواج در مورد این موارد توافق کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب همسر مناسب برای ازدواج، به منظور رسیدن به زندگی زناشویی سعادتمند فوق العاده مهم است. اگر عاقلانه انتخاب کنید، زندگی تان راحت تر و به شدت رضایت بخش تر می‌شود.
موارد توافق قبل از ازدواج

پرسیدن سؤال درست نیمی از خردمندی است. اهمیت این جمله در دوران پیش از ازدواج کاملاً به چشم می‌آید، جایی که زوج ها می خواهند یکدیگر را بیشتر بشناسند در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان موارد توافق قبل از ازدواج می‌پردازیم.

موارد توافق قبل از ازدواج

مهم ترین چیزی که شما باید در ابتدای آشنایی با فردی به آن تسلط پیدا کنید آگاهی و شناخت است. اگر قصد شروع کردن یک رابطه جدی که ممکن است منجر به ازدواج شود را دارید باید حتما به شناخت کافی از طرف مقابل خود برسید. این شناخت چیزی نیست که طی یک هفته و یا یک ماه به دست بیاید، بلکه شما و شخص مورد نظرتان باید صبور باشید و رفتار او را در موقعیت های مختلف بسنجید.

وضعیت خانوادگی

شخصیت آدم‌ها تا حد زیادی مشابه خانواده‌شان است. شاید تصور کنید که شناخت شخصیت همسر آینده‌تان کافی است، در حالی که لازم است تا نسبت به وضعیت خانوادگی افراد نیز آگاهی به‌دست بیاورید.

اگر قرار است پس از ازدواج کنار پدر و مادرتان زندگی کنید، باید از قبل راجب این موضوع با همسرتان صحبت کرده باشید. از طرفی دیگر اگر خانواده شما شرایط ویژه ای دارد باید آن را با همسرتان مطرح کنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب ۶ دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه سر بزنید.

موارد توافق قبل از ازدواج

وضعیت مالی از موارد توافق قبل از ازدواج

یکی از توافقات مهم قبل از ازدواج مسئله مالی است و تا حدودی به وضعیت خانوادگی افراد نیز ارتباط پیدا می‌کند. همه ما می‌دانیم که مسائل مالی یکی از مهمترین دغدغه‌ها برای شروع زندگی مشترک است. به همین خاطر لازم است تا اطلاعات کافی در ارتباط با عنوان دقیق شغلی او، پایداری حقوق و مبلغ آن داشته باشید. از او بخواهید به شما توضیح دهد که در خرج کردن پول چه چیزهایی در اولویت قرار دارد.

نحوه برقراری ارتباط با دیگران

ارتباط با دوستان، رفت و آمد های خانوادگی و ارتباطات محیط کاری از جمله مواردی هستند که دو فرد باید بر سر آنها به توافق برسند. این مورد زمانی از اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، که یک فرد به مهمانی رفتن علاقه بیشتری نشان دهد.

اعتقادات فرهنگی و مذهبی از موارد توافق قبل از ازدواج

یکی از مهمترین توافقات مهم قبل از ازدواج، مسائل اعتقادی است. اگر چه ممکن است شرایط مالی و اجتماعی یک فرد تغییر کند. اما تغییر در اعتقادات به ندرت اتفاق می‌افتد.

اغلب روانشناسان توصیه می‌کنند با کسی که با اعتقادات آن تفاهم ندارید ازدواج نکنید. چرا که احتمال تغییر باورها به قدری کم است که به خطر امتحان کردن آن نمی‌ارزد.

موارد توافق قبل از ازدواج

تعداد فرزندان

بهتر است در مسئله بچه دار شدن و یا تعداد آن‌ها پیش از ازدواج توافق کرد. همچنین باید در ارتباط با نحوه تربیت آن‌ها و سایر موارد مرتبط با فرزندآوری صحبت کرد.

اهداف و رویاهای شخصی از موارد توافق قبل از ازدواج

یکی از اصلی‌ترین توافقات مهم قبل از ازدواج این است که چه شما در زندگی چه اهداف و رویاهایی دارید. اگر قصد ادامه تحصیل، زندگی در خارج از کشور و کار کردن در شهری دیگر  را دارید. حتما به همسر آینده خود بگویید. اگر از گذشته برای رسیدن به هدفی برنامه‌ریزی کردید، او را در جریان این مسئله قرار بدید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دلیل افسردگی پس از رابطه چیست؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…