با وحشتناک‌ترین خطرات هله و هوله خوردن آشنا شوید!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عده‌ای به دلیل حجم کاری و وقت کم، اغلب غذاهای صنعتی و آماده را ترجیح می‌دهند چون راحت و دردسترس هستند اما این خوراکی‌ها دارای ضررهای بسیاری برای بدن هستند.
مضرات خوردن هله و هوله

قطعا با عوارض خوردن خوراکی‌های کارخانه‌ای آشنا هستید و می‌دانید که مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی، برای شما به‌شدت بهتر و به‌صرفه‌تر است. حالا چنانچه شما هم از آن دست افرادی هستید که زمان کافی برای حاضرکردن صبحانه، نهار یا شام سالم ندارید و خوراکی را با وعده‌غذایی اصلی جایگزین می‌کنید، لازم است در این مورد بیشتر فکر کنید. با مضرات خوردن هله و هوله در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

مضرات خوردن هله و هوله

خوردن خوراکی به‌جای غذا، راحت‌ترین کار است، چراکه به‌آسانی می‌توانید آن را تهیه کنید. در ادامه مطلب متوجه خواهید شد با جایگزین‌کردن خوراکی یا نوشیدنی با غذا، ممکن است چه اتفاقی بیفتد.

مضرات خوردن هله و هوله

ازدست‌دادن فیبر و دیگر ریز مغذی‌ها

بسیاری از خوراکی‌هایی که جایگزین وعده اصلی می‌کنید فاقد مقدار کافی فیبر هستند که بسیار برای سلامت روده، هاضمه و قلب مهم است. علاوه بر این، ممکن است فاقد سایر مواد مغذی مفید مانند آنتی‌اکسیدان‌ها باشد که از خوردن غذاهای کامل دریافت می‌کنید.

باعث به‌وجودآمدن اضافه‌وزن

یکی دیگر از عوارض جانبی جایگزین‌کردن وعده‌های غذایی اصلی با خوراکی‌ها، افزایش وزن است. ازآنجاکه بسیاری از خوراکی‌ها کالری بسیار کمی دارند، پس از خوردن یکی از آن‌ها هنوز احساس گرسنگی می‌کنید و در نهایت غذای پرکالری می‌خورید. همه آن‌ها کم‌تر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری دارند و به همین خاطر خوراکی‌های جایگزین غذا راه‌حل طولانی‌مدت و مؤثری برای کاهش وزن نیستند.

باعث به‌وجودآمدن اضافه‌وزن

محروم‌کردن خود از مواد شیمیایی مفید گیاهی

غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که رنگ این گیاهان را تولید می‌کنند و همچنین مزایای زیادی برای سلامتی دارند. غذاهای جایگزین وعده‌غذایی با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی شده‌اند تا به نیازهای تغذیه‌ای کمک کنند، اما مزایای مشابه خوردن انواع میوه‌ها و سبزی‌ها کامل را ندارند. البته در برخی از جایگزین‌های غذایی به علت توجه به این مسئله مواد افزودنی اضافه شده است.

معده درد یا مشکلات بدتر

هیچ آزمایش ایمنی یا فرایند دقیقی که از طرف سازمان غذا و دارو این خوراکی‌ها را تأیید کند، وجود ندارد. همچنین عوارض جانبی این خوراکی‌ها روی بسته‌بندی ذکر نشده است. در نتیجه، ممکن است نسبت به مواد نگهدارنده شیمیایی (بنزوات سدیم)، حجم دهنده‌ها (کاراگینان، یک ماده التهابی) یا تثبیت‌کننده‌ها (صمغ زانتان) واکنش منفی نشان دهید.

مضرات خوردن هله و هوله

عدم احتیاج به آن‌ها

مطمئناً بعضی از خوراکی و شیک‌ها سالم‌تر از یک عدد بال‌سرخ شده مرغ هستند؛ اما لزوماً سالم‌تر از یک وعده‌غذای کامل و سالم نیستند. شما می‌توانید تمام مواد مغذی موردنیاز خود را، هم درشت‌مغذی‌ها و هم ریز مغذی‌ها را از طریق وعده‌غذایی اصلی به دست آورید. خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید در واقع باید برای تکمیل مواد مغذی موردنیاز شما که در رژیم غذای اصلی وجود نداشته‌اند، باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ۷ خوراکی، سالم پیر شوید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ب٫ظ

    منکه نمیتونم بجای وعده اصلی غذایی هله هوله بخورم اما روی غذا عاشق هله هوله هستم ومیخورم. برعکسم من🫣

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱:۱۵ ب٫ظ

      امان از هله هوله🤭

      پاسخ

  2. خالد

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    مثل همیشه مفید بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      با سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…