چگونه از عشق خود مراقبت کنیم؟

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به جرات می‌توان گفت بهترین سوختی که می‌تواند موتور زندگی را روشن نگه دارد نیروی عشق است.
روش های مراقبت از عشق

عشق نیرویی است که می‌تواند به حیات انسان معنا بدهد و وقتی معنایی برای زندگی داشته باشید با تمام توان برای آن تلاش می‌کنید، اما چطور می‌توان از عشق مراقبت کرد؟ در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش های مراقبت از عشق می‌پردازیم.

روش های مراقبت از عشق

ابتدای یک رابطه و زندگی مشترک همیشه عاشقانه و پر از هیجان است و برای خرج کردن احساسات هیچ مذیقه‌ای وجود ندارد. طرفین بی‌تکلف به هم عشق می‌ورزند، برای همین وقت می‌گذارند و برای هم جذاب هستند اما چندین سال از زندگی مشترک که می‌گذرد حفظ و مراقب از عشق به دلایلی از جمله مشغله‌های زندگی، کم شدن جاذبه‌های اولیه، کمبود زمان و غیره نیاز به تلاش و دقت بیشتری دارد.

بیان احساسات

از ساده‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌هایی که می‌تواند به تداوم عشق میان دو نفر کمک کند ابراز عشق است. ابراز دلتنگی‌ها و دوست داشتن‌ها. درست است که همسر یا فرزند شما می‌داند شما چقدر او را دوست دارید و دلتنگ‌شان می‌شوید اما گفتن این جملات می‌تواند به قوی‌تر شدن احساسات میان شما کمک کند.

انسان ها به شنیدن این جملات نیاز دارند و می‌خواهند بشوند که برای اطرافیانشان عزیز و دوست داشتنی هستند. زندگی آن‌ها با شنیدن همین جملات کوتاه زیبا می‌شود. عشق را از خود و مخاطبتان دریغ نکنید.

روش های مراقبت از عشق

شنونده فعال بودن از روش های مراقبت از عشق

اگر حس می‌کنید روابط شما مانند روزهای اول نیست بهتر است کمی به گذشته دوست داشتنی خود برگردید و ببینید چه می‌کردید که امروز احتمالا کمرنگ شده و انجام نمی‌دهید. احتمالا در روزهای ابتدایی آشنایی شنونده خوبی بودید و به حرف‌های مخاطب‌تان با شور و اشتیاق بیشتری گوش می‌دادید. اگر می‌خواهید به رابطه خود جانی تازه بدهید بهتر است با گوش دادن فعال دوباره به همسر خود نزدیک شوید و به او توجه کنید. برای اینکه عشق بیشتری در رابطه خود تجربه کنید به مطلب چگونه عاشق خودمان شویم؟ سر بزنید.

نشاط و شادی و داشتن گذشت

برای این که بخواهید روزهای پرانرژی را شروع کنید و به مخاطب خود نیز این حس و حال را منتقل کنید نباید منتظر بهانه‌ای باشید. زندگی با مشغله‌های فراوانی که بر سر راه آدمی می‌گذارد شاید مجالی برای شادی به شما ندهد. بنابراین برای مراقبت از عشق منتظر فرصت نمانید بلکه خودتان شروع کنید و خودتان آگاه به فکر ساختن و زیبا کردن احساسات و عشقتان باشید. پرانرژی ظاهر شوید، لبخند بزنید، عشق پراکنده کنید و با محبت رفتار کنید. همسرتان را به یک شام دو نفره دعوت کنید. قرارهای مختلف بگذارید، طبیعت‌گردی یا پیاده‌روی کنید و کارهای دیگری که به شادی هر دوی شما کمک می‌کند.

روش های مراقبت از عشق

پرهیز از بحث‌های مخرب از روش های مراقبت از عشق

در زندگی شاید بارها اتفاق بیفتد که با همسرتان بحث و دعوا کنید. زندگی که دعوا و بحث در آن نباشد حتما یک ایرادی دارد. بنابراین طبیعی است که گاهی بحثی در مورد یک مسئله‌ای پیش بیاید اما این که چطور دعوا کنید خیلی مهم است. برای رفع دلخوری‌ها نباید سکوت کرد اما هیاهو نیز راه درستی نیست.

هیچ‌گاه برای یک اشتباه همسرتان تمام گذشته را پیش نکشید و او را چندین بار بخاطر خطاهای گذشته تنبیه نکنید. هر مشکلی دارید درباره همان بحث را نکنید نه بیشتر. دعوا را به جنجال تبدیل نکنید و آن را به خارج از خانه نبرید. مشکل را بین خودتان و در زمان مناسب حل کنید و حرمت‌ها را حفظ کنید تا ارزش‌های زندگی مشترک و احساسات همدیگر را زیر سوال نبرید.

روش های مراقبت از عشق

پیشنهاد مطالعه: مطلب گفتن این جملات به زنان معجزه می‌کند را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    بسیارعالی🙏

    پاسخ

    • ناشناس

      ۴ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۳۵ ب٫ظ

      بسیار عاطغی و زیبا و لطیف

      پاسخ

    • محمدی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

      قابل توجه خانواده های اهل دوا و جرو بحث که گول هیکل شون را می خورن که وقتی کارشون به طلاق کشیدو دیگه ابراز دوستت دارم مژگان جون برگرد که اگه بر نگردی میمیرم … دیگه حنات رنگی نداره و این پشیمانی و لق لقه ای زبان فایده نداره . این محبت ها را باید قبل از طلاق می کردی. اون فرشته دیگه رفت و تمام . قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفنار آید .

      پاسخ

    • عزیزاصلی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

      بسیار بسیار خوب عالی ۶ ن

      پاسخ

    • وجیه الله مسلمی

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۲۹ ب٫ظ

      اون دیگه رفت و بر نعمی گرده باید آن زمان که جرو بحث می کردی فکر همچین روزی را می کردی . ای جوانان تورا خدا بدون برنامه و بدون فکر و بدون هدف ازدواج نکنیدکه دو تاتون بدبخت و سرگردان بشید و یکی دو تا طفل معصوم هم از همت چی محروم و یتیم بع شه . از عشق تون شدید” مراقبت کنید و نزارین دلش طوری بع شکنه که بعگه : مهرم حلال جونم که به لب رسیده آزاد

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    • اسفندیاری

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۱۹ ب٫ظ

      خیلی آموزنده بود برای آنان که زندءگی شون سرد و بی روح و بی انکیزه است ، باشد تا انشالله در رفتارو کردارشون تجدید نظری بع شود . انشاالله ماشالله دلتون شادو لب تون خندان و همواره در خوشحالی و در اوج نشاط و شادی و روحیه عالی و تعالی باشید‌

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۳۰ ب٫ظ

  4. عباس آقا

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۲۵ ق٫ظ

    🙏🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ب٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۲۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…