آیا گرفتن گواهی بکارت برای زنان اجباری است؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا آزمایش بکارت قبل از ازدواج اجباری است؟ این سوال یکی از موارد پر تکرار است که از ما پرسیده می‌شود و موجب نگرانی افرادی است که تازه می‌خواند عقد کنند.
شرایط گرفتن گواهی بکارت

یکی از دغدغه‌های جوانان و خانواده‌ها در زمان ازدواج، گرفتن گواهی بکارت است. گواهی بکارت یا گواهی باکرگی یک گواهی پزشکی است که در آن پزشک متخصص با استفاده از شیوه‌های علمی و پزشکی و معاینات، گواهی ‌می‌کند که مراجعه‌کننده دارای پرده بکارت بوده است یا خیر. غالباً نوع پرده بکارت و در صورت آسیب‌دیدن بکارت، میزان آن نیز در گواهی مذکور ذکر می‌گردد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

شرایط گرفتن گواهی بکارت

گرفتن گواهی بکارت باید شرایطی داشته باشد:

  • شرط اول این است که رضایت فرد مورد معاینه باید گرفته شود. حتی اگر مراجع قضایی تقاضای معاینه بکارت کنند، رضایت فرد، اولویت انجام این کار است. در صورت عدم رضایت فرد، پزشک گواهی می‌کند که انجام معاینات تخصصی به دلیل عدم رضایت و همکاری فرد ممکن نبوده است.
  • شرط دوم این است که برای صدور گواهی بکارت حتماً احراز هویت باید انجام بگیرد و عکس فرد بر‌ روی گواهی الصاق‌ شده و مهر زده شود.
  • شرط سوم این است که گواهی بکارت حتماً باید به تقاضای فرد یا به دستور مقام قضایی صادر شود. پس صرف تقاضای همسر یا اقوام همسر مجوزی برای انجام معاینات به پزشک نخواهد داد. اگر به مسائلی پیرامون مجازات‌ها علاقه دارید، به مطلب آیا با گرفتن اسکرین‌‌ شات مجازات می‌شوید؟ مراجعه کنید.

گواهی بکارت

آیا گرفتن گواهی بکارت برای ازدواج لازم است؟

در هیچ کجای قوانین ایران الزامی برای تهیه گواهی بکارت برای انجام امر ازدواج دیده نمی‌شود. پس هیچ‌کس نمی‌تواند دختر را مجبور به این امر کند. البته در جوامع مختلف باتوجه‌به عرف آن اجتماع، بسیاری از افراد ممکن است این گواهی را بگیرند تا از سخنان و تهمت‌های احتمالی خانواده همسر در امان بمانند. اگر دختر برای انجام این عمل مورد تهدید یا ضرب و شتم اطرافیان قرار گیرد، می‌تواند به مراجع قضایی شکایت کند.

آیا گرفتن گواهی بکارت برای ازدواج لازم است؟

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب این تعهد به همسر، برایتان گران تمام می‌شود! را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۰:۴۱ ق٫ظ

    نمیدونم چی بگم والا🤔🤔موندم حیران از دست این مخلوق که نامش انسان است 🤔به چی فکر میکنن؟؟

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …