سفر به این ۴ مکان بی‌بازگشت است!+ویدیو

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تنها بودن در وسط اقیانوس ترسناک‌تر است یا زندگی فقط با اقوام خود در یک جزیره!
مکان های عجیب جهان

مکان های عجیب جهان

در این ویدیو از مجله اینترنتی دلتا با مکان های عجیب جهان آشنا می‌شوید. زندگی در این نقاط از دنیا سخت و در برخی موارد غیر ممکن است.

تریستان دا کونا

جزیره تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس اطلس با ۲۷۲ نفر جمعیت دورترین نقطه مسکونی در جهان است. ساکنین این جزیره تنها از ۸ نام فامیل استفاده می‌کنند. این جزیره در دهه ۱۸۰۰ میلادی به مستعمرات انگستان افزوده شده.

دوردست جنوبگان

در چهاردهم دسامبر ۱۹۵۸ نخستین گروه از دانشمندان و کاشفان به «دوردستِ جنوبگان» رسیدند. سردترین، دورافتاده‌ترین و دوردست‌ترین نقطه خشکی در نیم‌کره جنوبی که در قاره جنوبگان واقع شده است. کاروان این گروه از دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی حامل ایستگاه پژوهشی پیش‌ساخته‌ای در حدود ۷۳ مترمربع بود که بلافاصله پس از رسیدن آن را برپا داشتند و نیم‌تنه پلاستیکی ولادیمیر لنین، رهبر انقلاب کمونیستی شوروی را بر فراز آن نصب کردند.

آناپورنا

قله‌ای به ارتفاع ۸۰۹۱ متر در توده‌کوه آناپورنا در رشته‌کوه هیمالیا در نپال است. این قله که در مذهب هندو به «خدایگان حاصلخیزی و زراعت» منسوب است، بخشی از منطقه حفاظت شده با وسعت ۷۶۲۹ کیلومتر مربع در کشور نپال است. با توجه به میزان تلفات کوهنوردان صعودکننده به این قله که حدود ۳۴ درصد است، برخی این کوه را مرگبارترین کوهستان برمی‌شمارند.

نقطه نمو

فرض کنید در میانه‌ دریا ایستاده‌اید و از خودتان می‌پرسید: «دورترین نقطه‌‌ این دریا نسبت به خشکی کجاست؟ حداکثر فاصله‌ای که می‌توانم از همه‌ خشکی‌های اطرافم داشته باشم چقدر است؟» نقطه‌ مورد بحث ما که رکوردار فاصله از خشکی در تمام سطح سیاره‌ زمین است، نقطه‌ نمو (Point Nemo) نامیده می‌شود.

منبع:جعبه سیاه

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش‌های ساده طول عمرتان را افزایش دهید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ارژنگی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۰۴ ق٫ظ

    عجب !

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…