۳ شهر دیدنی ایران برای سفر زمستانی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرتاسر ایران از شمال تا جنوب پر از جاذبه‌های جذاب است که با دیدنشان غرق در زیبایی و شگفتی می‌شوید.
چند مورد از جاذبه های دیدنی ایران

اگر علاقه به گردش و سفر در ایران دارید در این مطلب با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با چند مورد از جاذبه های دیدنی ایران آشنا شوید.

چند مورد از جاذبه های دیدنی ایران

اگر می‌خواهید یک سفر جدید را تجربه کنید، این بار با ما همراه باشید.

ریشه‌هایی در اعماق آب در جنگل حرا

جنگل‌ حرا به دلیل دارا بودن جلوه و نمایی خاص، به عنوان یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌ گردشگری ایران شناخته می‌شود. این جنگل‌ با وسعتی بالغ بر ۲۲ هزار کیلومتر، بخش عظیمی از سواحل خلیج فارس و دریای عمان را در بر گرفته‌ است. بخشی از این پدیده کمیاب طبیعی در دنیا، در جزیره دیدنی قشم واقع شده است و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با سفر به قشم بتوانید از آن دیدن کنید. فصل بهار و تابستان این منطقه به شدت گرم است؛ بنابراین اگر قصد سفر به قشم را دارید، بهترین زمان فصل پاییز و زمستان است.

جنگل حرا قشم

سفر در دل تاریخ و بنای کهن

اگر می‌خواهید که سفری به دل تاریخ داشته باشید، یزد می‌تواند پیشنهادی مناسب برای شما باشد. تاریخ پر رنگ و لعاب ایران در یزد جوری دیگری به نمایش گذاشته شده است. قدمت این شهر به چندین هزار سال پیش می‌رسد. با گشت و گذار در شهر، بافت قدیمی آن را خواهید دید که با معماری و طراحی خاص خود، جلوه‌ای بی‌نظیر به شهر بخشیده است.

یزد به عنوان دومین شهر تاریخی جهان و یکی از چند مورد از جاذبه های دیدنی ایران، خانه‌های قدیمی بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها به اقامتگاه‌های بوم‌گردی تبدیل شده‌اند. معماری و طراحی قدیمی این بنا، تمامی نگاه‌ها را به خود خیره می‌کنند. برای تجربه ایرانگردی بیشتر غار طلسم ایلام که همه را بیمار می‌کند! را بخوانید.

یزد

سی تیر یکی از چند مورد از جاذبه های دیدنی ایران

یکی از اصیل‌ترین محله‌های قدیمی تهران، خیابان سی تیر تهران است که به دلیل جاذبه‌های دیدنی خود به یکی از قطب‌های گردشگری تهران تبدیل شده است. این خیابان قدیمی و تاریخی با داشتن غرفه‌های سیار خیابانی، امروزه به یک گزینه جذاب برای رهگذران تبدیل شده است، به طوری که هر رهگذری را به هوس می‌اندازد تا خوراکی‌های این غرفه‌ها را حتما امتحان کند.

چند مورد از جاذبه های دیدنی ایران در تهران

خیابان سی تیر تنها به استریت فودهای آن مشهور نیست. بلکه جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. از جمله دیدنی‌های تاریخی خیابان سی تیر تهران می‌توان به موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)، کلیسای انجیلی، کنیسه حییم، موزه آبگینه و سفالینه، موزه علوم و فناوری، هنرستان صنعتی تهران، بنیاد سینمایی فارابی، آتشکده زرتشتیان آدریان و… اشاره کرد.

خیابان سی تیر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری مردن در این شهر ممنوع است! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…