غار طلسم ایلام که همه را بیمار می‌کند!

4
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر روزی تصمیم گرفتید شجاعانه‌ترین و ترسناک‌ترین سفر ماجراجویانه‌تان را رقم بزنید، می توانید روی غار طلسم ایوان ایلام به عنوان یک مقصد خطرناک حساب باز کنید!
غار طلسم ایلام

غار طلسم ایلام در واقع غاری به نام ایوان است که می‌توان آن را یکی از رازآلودترین مکان های روی زمین دانست که همه چیزش برای شگفت‌زده شدن و وحشت کردن ماجرا‌جویان ساخته شده است. غاری طلسم شده که به گفته ساکنان بومی، ارواح غار دوست ندارند آدم‌ها را در مقبره سنگی خود ببینند. با دلتامگ در این سفر رازآلود همراه باشید.

غار طلسم ایوان

غار طلسم در ضلع شرقی دهستان سراب ایوان در ارتفاعات درون دریژ و در بالای کوه مانشت، قرار دارد و به عنوان سکونتگاه درندگان کوهستان شناخته می‌شود! گردشگرانی که تاکنون به غار رمزآلود و عجیب طلسم وارد شده‌اند، ترس و وحشت غیر قابل توصیفی آن‌ها را فرا گرفته است. از ورودی تا انتهای غار طلسم ایوان، حدود ۳۰۰ متر مسافت است که ۱۰۰ متر اول آن به صورت فضای باز بوده و مابقی با سقفی چکنده پوشیده شده است. در عمق ۱۰۰ متری غار یک سه راهی خواهید دید که یکی از دهلیزهای آن ۲۰ متر عمق دارد و از فاصله ۱۰ متری تنگ و صعب‌العبور می‌شود.

بعد از آن مجبورید با مشقت بیشتری غار را ادامه دهید، چرا که بخشی از این غار طبیعی ریزش کرده و مسیر را بسته است. شاید به همین دلیل باشد که حیوانات درنده منطقه، ترجیح داده‌اند در این غار سوت و کور پناه بگیرند و طعمه‌های شکارشده‌شان را در پستوهای آن ذخیره کنند. بخصوص که شرایط خاص منطقه و کوهستانی بودن آن کمک می‌کند تا لاشه‌ها مدت بیشتری سالم بمانند.غار طلسم ایوان

بیمار شدن در غار طلسم ایوان

یکی از شهروندان این منطقه گفته است: «غار طلسم ایلام عجیب و سحر آمیز است. اکثر کسانی که وارد غار شده‌ بعد از مدتی متاسفانه بیمار می‌شوند. گذشتگان ما در خصوص این غار گفته‌اند که این غار طلسم شده است و هر کسی وارد آن شود بیمار می‌شود.» وی افزود: «این غار مأمن انواع حیوانات مرموز مانند مار، جغد، خفاش و عقرب بوده و به محض ورود به آن هر وسیله روشنی بدون هیچ دلیلی خاموش می‌شود.»

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه بورک اسفناج، دشمن کم خونی

غار طلسم ایوان، سکونت‌گاه درندگان کوهستان است

در ابتدای غار، خفاش‌ها همسفران کاوشگران هستند که اگر از قندیل‌های غار سر و ته نشده باشند، در حال پرواز در ارتفاعی نزدیک به صورت شما هستند.سنگ‌های این غار، آهکی‌اند و قسمتی از کف آن خاکی و دیگر قسمت‌ها، سنگی‌اند. این غار آن قدر صعب‌العبور، خطرناک و ناامن است که کمتر گردشگری تصمیم می‌گیرد به آن سفر کند، مگر آنکه قصد داشته باشد درندگان وحشی کوهستان را از نزدیک ملاقات کند.

غار طلسم ایوان، سکونت‌گاه درندگان کوهستان است

مسیر سخت غار طلسم ایوان

در عمق 100 متری غار طلسم ایلام به یک سه راهی خواهید رسید که یکی از آن‌ها 20 متر عمق دارد. به جلو که حرکت می‌کنید تا 200 متر ابتدایی غار بسیار صعب‌العبور است. پس از 200 متر غار به صورت نیم‌دایره ادامه می‌یابد و هرچه جلوتر می‌روید مسیر تنگ‌تر می‌شود تا جایی که پس از 260 متر به سختی می‌توانید راه را ادامه دهید. از اینجا به بعد مجبورید با مشقت بیشتری غار را ادامه دهید. چرا که بخشی از این غار طبیعی ریزش کرده و مسیر را بسته است. شاید به همین دلیل باشد که حیوانات درنده منطقه، ترجیح داده‌اند در این غار سوت و کور پناه بگیرند و طعمه‌های شکار شده‌شان را در پستوهای آن ذخیره کنند.

4 دیدگاه

  1. مری..عالیه

    16 بهمن 1402 در 9:28 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. اسکندر شایسته فر

    17 بهمن 1402 در 6:28 ق.ظ

    اصحاب کهف

    پاسخ

  3. ناشناس

    4 فروردین 1403 در 8:35 ق.ظ

    توصیف عالی بود.امیداست مشاهده شود.

    پاسخ

  4. ناشناس

    4 فروردین 1403 در 8:36 ق.ظ

    Alireza Mirzaeiتوصیف عالی بود. ازتوصیف لذت بردم امیداست مشاهده شود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

تهیه آب آلبالو خانگی به روش بازاری

آب آلبالو یکی از نوشیدنی‌های بسیار ساده ولی خوشمزه است که‌ می‌توانید در فصل تابستان با رسی…