۳ آنتی‌بیوتیک طبیعی که شما را ایمن می‌کند!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است آسیب زیادی به سیستم دفاعی بدن برساند. چرک خشک کن‌های طبیعی را می‌توانید با اجازه پزشک جایگزین این مواد کنید.
چرک خشک کن طبیعی

مصرف آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی باعث تحریک سیستم دفاعی می‌شود، بدون این که موجب قوی‌شدن یا مقاوم شدن باکتری‌ها شود. احتمالاً خیلی از شما در برهه‌ای از زندگی مجبور شدید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید؛ اما خوب است بدانید که آنتی‌بیوتیک عوارض جانبی بسیاری دارد و بهتر است که به‌جای آن از مواد طبیعی استفاده نمایید. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به بررسی ۳ چرک خشک کن طبیعی می‌پردازد.

چرک خشک کن طبیعی

در ادامه با ۳ آنتی بیوتیک طبیعی آشنا می‌شوید که بدن شما را تقویت می‌کنند.

ژل آلوورا، عسل و لیمو

این ترکیب یکی از تأثیرگذارترین مواد ضدعفونی‌کننده است که غلظت بالایی از سالیسیلیک اسید و منیزیم لاکتات دارند و باعث کاهش درد و التهاب می‌شود. این ترکیب یک چرک خشک کن طبیعی فوق العاده است. 

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا
  • آب یک عدد لیمو
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه

ژل آلوئه ورا را با آبلیمو و عسل ترکیب کنید و یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را یک‌بار در روز استفاده کنید و به مدت سه روز این کار را ادامه دهید تا نتیجه را ببینید.

نکته مهم: این روش هرگز برای خانم‌های باردار و کودکان زیر ۸ سال توصیه نمی‌شود.

ژل آلوورا، عسل و لیمو

آویشن، مریم‌گلی و لیمو

یکی از راه‌های جلوگیری از عفونت که احتمالاً از مادربزرگ‌ها هم به یاد دارید، استفاده از این ترکیب است که باعث مبارزه با جرم و آلودگی موجود در ریه و گلو می‌شود. با این چرک خشک کن طبیعی عفونت خود را به راحتی درمان کنید.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری مریم‌گلی خشک شده
  • ۱ قاشق غذاخوری آویشن
  • یک فنجان آب
  • آب یک عدد لیمو

طرز تهیه

آویشن و مریم‌گلی را داخل آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس آب یک عدد لیموی تازه را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه این ترکیب را غرغره کنید. هر شب این کار را انجام دهید تا زمانی که علائم برطرف شود.

آویشن، مریم‌گلی و لیمو

دارچین

عصاره دارچین باعث ازبین‌رفتن عفونت می‌شود و یک چرک خشک کن طبیعی به حساب می آید. خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و با بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آلرژی مبارزه می‌کند.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری پودر دارچین یا یک عدد چوب دارچین
  • یک فنجان آب
  • مقداری عسل برای طعم‌دار شدن

طرز استفاده

بهتر است از چوب دارچین به‌جای پودر استفاده کنید و با آن؛ چای درست کنید و از عسل هم برای طعم‌دار کردنش استفاده کنید؛ هنگام صبح یا قبل از خواب هم این ترکیب را بنوشید

توجه: مطالب بخش سلامتی تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی دارد. ازاین‌رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آن‌هارا جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

چرک خشک کن طبیعی را بشناسید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ۶ دمنوش طلایی به آرامش برسید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۱ در ۴:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…