اگر این ۹ نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید!

۱۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکل در کیسه صفرا معمولا به دلیل تغییر در ترکیب صفرا ایجاد می‌شود. در این مطلب با علائمی آشنا می‌شوید که نشان می‌دهد کیسه صفرای شما مشکل دارد.
علائم سنگ کیسه صفرا

وظیفه اصلی صفرا کمک به تجزیه چربی‌هاست. هنگامی که غذا به روده کوچک می‌رسد، کیسه صفرا منقبض می‌شود. سپس صفرا حرکت می‌کند تا عملکرد گوارشی خود را انجام دهد. با این حال، تغییرات گوناگون می‌تواند بر این فرایند تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث بیماری شود. علائم سنگ کیسه صفرا را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

علائم احتمالی مشکل کیسه صفرا

در ادامه با ۹ نشانه خطر که نشان می‌دهند کیسه صفرای شما در خطر است آشنا می‌شوید.

درد شکم

یکی از علائم هشدار دهنده اصلی در مشکل کیسه صفرا درد شکمی است. این نوع درد به عنوان کولیک صفراوی شناخته می‌شود. کولیک صفراوی معمولا در قسمت سمت راست بالای معده و زیر دنده‌ها حس می‌گردد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این درد معمولا به دلیل انسداد مجاری صفراوی به دلیل تشکیل سنگ ایجاد می‌شود و اغلب پس از خوردن وعده‌های غذایی زیاد، درد آن شدیدتر می‌شود.

علائم احتمالی مشکل کیسه صفرا

سوء هاضمه

زمانی که شیره صفرا به دلیل انسداد یا التهاب مجاری، به درستی به روده نرسد سوءهاضمه ایجاد می‌شود. این اتفاق موجب می‌شود که هضم غذا سخت‌تر شده و شکم متورم شود. این درد معمولا بعد از غذا (به‌ویژه غذاهای دارای چربی زیاد) رخ می‌دهد.

حالت تهوع و استفراغ

یکی از علائم سنگ کیسه صفرا و التهاب کیسه صفرا ممکن است حالت تهوع و استفراغ ناگهانی باشد. هرچند باید بگوییم دلیل دقیق این علامت ناشناخته است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این حالت ممکن است به دلیل فیستول کوله سیستودئودنال باشد.

بی اشتهایی

بی‌اشتهایی ممکن است به دلیل مشکل کیسه صفرا، مانند تشکیل سنگ کیسه صفرا یا التهاب مجاری صفراوی باشد. بی‌اشتهایی می‌تواند نشانگر بیماری‌های مختلفی باشد اگر به مدت طولانی این مشکل را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

یرقان

تجمع صفرا در کیسه صفرا می‌تواند باعث مشکلات کبدی و گوارشی شود که به مرور زمان باعث می‌شود پوست و سفیدی چشم‌ها رنگ زرد به خود بگیرند که به این وضعیت یرقان می‌گویند. همه اینها به این دلیل است که صفرا در خون باقی مانده و به راحتی به سلول‌ها و بافت‌های بدن می‌رسد. این احتمال هم وجود دارد که یرقان پس از جراحی کبد و صفراوی به دلیل آسیب یا نشت مجرای صفراوی ایجاد شود.

یرقان، علائم سنگ کیسه صفرا

تغییرات در ادرار

اگرچه تغییرات در ادرار معمولاً مربوط به مشکلات کلیه است، اما باید به این نکته توجه کنید که این تغییرات ممکن است به دلیل اختلال کیسه صفرا نیز ایجاد شود. جمع شدن رنگدانه‌های صفراوی با سنگ‌ها، باعث زرد یا قهوه‌ای شدن رنگ ادرار می‌شوند. در صورت بروز این علامت باید در اسرع وقت به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

اسهال

اختلالات گوارشی ناشی از عملکرد نادرست کیسه صفرا یکی از دلایل ایجاد اسهال است. این علامت معمولا همراه با تورم و درد شکم است که به تدریج در سراسر شکم پخش می شود.

تغییر در مدفوع

سنگ‌های صفراوی مخلوطی از کلسترول، صفرا و بیلی روبین هستند. این مواد با سفت شدن، مانع هضم غذا می‌شوند. این سنگ‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی رشد کنند، بنابراین باعث انسداد مجاری می‌شوند و می‌توانند باعث تغییر رنگ در مدفوع شوند.

تب

اگر همراه با برخی از اختلالات دستگاه گوارش به تب نیز دچار شدید ممکن است نشانه‌ای از ایجاد سنگ‌های صفراوی در کیسه صفرا یا عفونت در مجاری کیسه صفرا باشند. طبق تحقیقات انجام شده، حدود یک سوم بیماران مبتلا به مشکلات کیسه صفرا از این علائم رنج می‌برند.

علائم سنگ کیسه صفرا چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب با خواص بی‌نظیر پای مرغ بیشتر آشنا شوید را بخوانید.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۱ در ۲:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۱ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۱ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  8. رویا

    ۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید اگر امکانش هست درمورد کاهش میل جنسی در خانمها مطلب بزارید ( قبل از یاعسگی)

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۴۹ ق٫ظ

      اگر دوست داشتید مطلب تقویت قوای جنسی، با این ۴ دمنوش طلایی رو بخونید. شاید کمک کنه. درباره مطلب خاصی که اشاره کردید هم مطلب خواهیم گذاشت.

      پاسخ

    • بیوک قل لری

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۹ ب٫ظ

      خیلی خوب و عالی

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  10. سارا

    ۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۴:۲۴ ب٫ظ

    دوستتان دارم اجر شما واقعا و صمیمانه با خدا خیلی مطالب ارزشمندی دارید چه حقوقی چه غذایی گردشگری، پزشکی و غیره،،، ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ دی ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      ما هم شما دوستان محترم که همراه مجله ما هستید بسیار دوست داریم. حضورتون باعث افتخاره سر کار خانم سارا😍💖

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۹ دی ۱۴۰۱ در ۷:۲۷ ب٫ظ

      ممنونم از متن های عالی شما بسیار کاربردی ومفید

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۰ دی ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

        ممنون از حضور ارزشمند شما در مجله🌹

        پاسخ

    • ا......ی

      ۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۰ ب٫ظ

      من هم همینطور به سهم خود سپاسمندم

      پاسخ

    • ا......ی

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۰۴ ب٫ظ

      بنام خداکه تکیه گاه همهء ماست. قدر سلامتی کسی داند که به ناخوشی و امراض سخت و ناگوار و دردناک گرفتار آید . این مطالب گرانبهاومندرج بسیار ارزشمندوفاخر،برای حقیرخیلی مهم وحیاتی بود، از زحمات همه‌ ای دست اندر کاران و عزیزوبزرگوار که برای تدوین این مجموعه ای پزشگی تلاش مجدانه می نمائید سپاسمندم، لحظات زندگی تان مملو ازسلامتی و آرامش و بهزیستی و زیبایی….. امیدوارم قلب های مهربون تون سرشاراز نوروامید باشه و تن تون سلامت و روح و جسم تون همچون گلها شاداب وباطراوت باشه . اجرکم عندلله ومن الله التوفیق

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…