این دختران خواستگار ندارند!

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها دختران دم بخت زیادی را می‌بینیم که با داشتن شرایط نسبتا مناسب برای ازدواج، خواستگار خوبی ندارند یا اصلا هیچ خواستگاری ندارند.
دلایل نداشتن خواستگار

نداشتن خواستگار دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که می‌تواند این دلایل از جانب پسران یا دختران باشد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان دلایل نداشتن خواستگار می‌پردازیم.

دلایل نداشتن خواستگار

بعضی از دختران شاید مدت‌ها باشد که قصد ازدواج دارند و حتی ظاهر زیبا داشته و موفقیت‌های فردی زیادی را کسب کرده‌اند، اما در امر ازدواج و پیدا کردن شریک زندگی، ناموفق هستند.ویژگی دخترانی که خواستگار زیاد دارند چیست؟

دلایل نداشتن خواستگار

تاثیر زیبایی ظاهری

تاثیر ظاهر را نمی‌توان نادیده گرفت اما نباید بیش از حد وسواس هم به خرج دهید و در همان ابتدا به او پاسخ منفی ندهید. در بسیاری از موارد یک فرد با اخلاق پسندیده آنچنان نظر فرد را جلب می‌کند که اهمیت ظاهری بسیار کم می‌شود.

عدم تطابق تحصیلات و کار

امروزه زنان نقش پررنگ‌تری را در جامعه ایفا کرده و بیش از پیش در خارج از خانه مشغول به کار هستند. بانوانی که شغل مستقل و تحصیلات بالایی دارند توقع داشتن همسری با تحصیلات بالا و وضع مالی عالی دارند. این موضوع باعث می‌شود که دختران انتخاب‌های محدودتری داشته و به اکثر خواستگاران خود جواب منفی دهند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این ۸ عادت بد را پس از ازدواج ترک کنید سر بزنید.

دلایل نداشتن خواستگار

توجه به ظاهر و وضع مالی

یکی از معیارهای مهم برای پسر و خانواده‌اش زیبایی ظاهری و وضع مالی خوب خانواده دختر است. این موضوع باعث می‌شود که دخترانی که زیبایی کمتری داشته یا خانواده آن‌ها تمکن مالی خوبی ندارند با مشکل نداشتن خواستگار مواجه شوند.
این توجه به ظاهر باعث می‌شود دخترانی که دچار نقص عضو یا مشکل جسمی هستند هم دچار مشکل باشند. چه بسا این دختران مهارت و استعدادهای خوبی داشته باشند اما صرفا به‌خاطر توجه به ظاهر موقعیت‌های ازدواج خود را از دست می‌دهند.

محل سکونت خانواده دختر

در بسیاری از موارد می‌بینیم که خانواده‌ای محترم بنا به دلایلی مجبور می‌شوند در محله‌ای زندگی کنند که اکثر خلافکاران و تبهکاران حضور دارند. دختران این خانواده‌ها با نبود خواستگار روبه‌رو هستند. چرا که افراد هنگام ورود به محل فکر می‌کنند خانواده آن فرد نیز مشکل دارند و پشیمان می‌شوند.

بهتر است خانواده هرچند با شرایط سخت اما از آن محله نقل مکان کنند زیرا این محل سکونت آینده فرزندان خانواده را دچار مشکل می‌کند.

شرایط مالی نامناسب، دلیل نداشتن خواستگار

یکی از مهم‌ترین چیزها برای تشکیل خانواده داشتن شغل و درآمد مناسب است. درآمد باید به‌گونه‌ای باشد که حداقل نیازهای ابتدایی یک خانواده را تامین کند. این روزها با بد شدن شرایط اقتصادی، کم شدن فرصت‌های شغلی و افزایش هزینه‌های زندگی مردان جوان کمتر می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی متاهلی برآیند. پس ترجیح می‌دهند به زندگی مجردی خود ادامه دهند تا شرایط بهتری برای ازدواج داشته باشند.

دلایل نداشتن خواستگار

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه از شوهر خود دلبری کنیم؟ +ویدیو را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۲:۴۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ب٫ظ

    بله متاسفانه همینه،،،

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۸:۵۱ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمندتون🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    نه اینطور نیست محل زندگی دختر ربطی به وجود خواستگار نیست دختر خوب و نجیب و با اصالت ربطی نداره حتما خواستگار داره وباید خیلی هم محترم باشه چون کسی ک تو شرائط نا مطلوب زندگی میکنه حتما همسری ایده آل میشه صدرصد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون

      پاسخ

  5. عاطفه

    ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۲:۴۶ ق٫ظ

    دقیقا همینطوره بخصوص محل زندگی خانواده دختررر.. هرچند ک دختران گناهی ندارن وپاسوز خانواده میشن

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      بله متاسفانه

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۱ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۱ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    واقعا درسته خدا به همه کمک کنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ دی ۱۴۰۱ در ۴:۴۴ ب٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…