۷ حقیقت جالب درباره خواب که شما را شوکه می‌کند!

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چند بار تابه‌حال در خواب از دست غریبه‌ای گریخته و از ترس دچار نفس تنگی شده‌اید!
حقیقت جالب درباره خواب

فرض کنید در یک شب طوفانی تنها هستید و قلبتان از ترس به سینه می‌کوبد. یک قاتل حرفه‌ای با کت سیاه به دنبال شماست و شما را به‌عنوان قربانی بعدی خود انتخاب کرده است. حتی وقتی بدن شما می‌لرزد و قادر به حرکت نیستید، همچنان برای حفظ زندگی خود تقلا می‌کنید. اما ناگهان … از خواب بر می‌خیزید! این صحنه برای شما آشنا است، مگر نه؟ این خواب یکی از مشترک‌ترین خواب‌ها میان نوع بشر است. رویاها و مسائل مرتبط با آن همواره مرموز و رازآلود بوده‌اند. چرا خواب می‌بینیم؟ خواب‌ها به چه معنی هستند؟ حقیقت جالب درباره خواب را در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

خواب سیاه‌سفید

برخی افراد خواب‌های سفید و سیاه می‌بینند. طبق نتایج مطالعات در سال ۲۰۰۸ افرادی که در کودکی آنها تلویزیون سیاه‌وسفید بوده است، خواب‌های سیاه‌وسفید می‌بینند. اغلب افراد دارای خواب‌های رنگ هستند.

خواب فراموش

انسان بیش از یک‌سوم عمر خود را در خواب می‌گذراند. متاسفانه و یا خوشبختانه یادآوری تمام خواب‌ها امکان‌پذیر نیست. اگر در مرحله رم (REM ، مرحله‌ای از خواب که مردمک چشم حرکت می‌کند) موقع خواب‌دیدن از خواب بپرید خواب خود را به‌خاطر خواهید داشت. شاید جالب باشد بدانید دختران نوجوان بیش از پسران قادر به یادآوری خواب‌های خود هستند.

7 حقیقت جالب درباره خواب

خواب شفاف

برخی از افراد با استفاده از تکنیک‌های مختلفی رویاهای خود را کنترل می‌کنند. این افراد قادر هستند در خواب‌های خود کارهایی مانند پروازکردن، عبور از دیوار، سفر به گذشته و سفر به ابعاد دیگر را انجام دهند. واقعا شگفتیهای مغز انسان بی‌پایان است.

اختراعات الهام رویا

نویسندگان همیشه از رویاهای خود الهام می‌گرفتند. این رویاها برای برخی از دانشمندان نیز الهام‌بخش بوده و باعث اختراعات شگرف بوده‌اند. رویای شبانه مادام والکر او را به سمت اختراع محصولی جدید راهنمای کرد که به‌واسطه آن به یک میلیونر تبدیل شد. مخترع چرخ‌خیاطی، الیاس ایده آن را از خواب‌هایش گرفته بود. از دیگر موارد مشابه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایده گوگل – لوری پیج
  • جدول تناوبی – دیم‌تری مندلیف
  • حالت مارپیچ دوگانه DNA – جیمز واتسون
  • جایگزینی ژنراتورهای فعلی – تسلا

رویا حوادث شوم

تعداد زیادی از مردم مدعی هستند قبل از اتفاقات ناگوار خواب‌دیده‌اند. رویاهایی که نشانه‌ای از حوادث شوم در آینده هستند. ازجمله رویاهایی که خبر از آینده و اتفاقات شوم می‌دادند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خواب آبراهام لینکن در مورد ماجرای قتل و ترور خودش
  • خواب مارک تواین در مورد فوت برادرش
  • ۱۹ خواب تأیید شده در مورد فاجعه تایتانیک
  • اغلب قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر خواب‌هایی در مورد این فاجعه دیده بودند

داروی خواب dmt

شاید تعجب کنید؛ ولی برخی از مردم به خواب اعتیاد دارند. آن‌ها با کمک نوعی داروی شیمیایی به نام دی متیل پتامین به‌صورت مصنوعی خواب می‌بینند. این دارو از غده صنوبری در حین فرایند متابولیسم نرمال تهیه می‌شود. DMT در زمان تولد  ، مرگ و رویا دیدن به میزان زیادی تولید می‌شود. البته باید ذکر کنیم این دارو غیرمجاز بوده و عوارضی مانند روان‌پریشی دارد.  برخی افراد پس از مصرف این دارو پدیده‌هایی مانند آدم‌ربایی توسط موجودات فضایی و عرفانی را تجربه کرده‌اند.

رویاهای مردان با زنان متفاوت است

برخی خواب‌ها بین زنان و مردان مشترک است و برخی دیگر بسته به جنسیت متفاوت است. رویای زنان از مردان کاملا متفاوت است. طبق تحقیقات زنان بیش از مردان کابوس می‌بینند. در مورد به‌یادآوردن خواب‌ها نیز زنان بهتر از مردان خواب خود را به یاد می‌آورند. در خواب زنان ۴۸ درصد خواب دیگر زنان را می‌بینند در حالی که در خواب مردان ۶۷ درصد خواب دیگر مردان را می‌بینند. زنان بیشتر در مورد خانواده و محیط‌های آشنا خواب می‌بینند در حالی که مردان بیشتر درمورد دشمنی و خشونت خواب می‌بینند.

رویا دیدن

پیشنهاد دیدنی: ویدیو هشدار، مراقب هدر رفتن آب مجازی باشید!+ویدیو را ببینید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۲۲ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۰۸ ب٫ظ

    فقط اونا ک الهام گرفتن از خوابهاشون وشدن مخترع وملیونر.. منم هراتفاق وحشتناکی میخادبیفته خوابش را ازقبل میبینم وبا استرس وسلام وصلوات روزام میگذرونم🤭🤭

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

      مردم حتی از خواب دیدن‌هاشون هم پول درمیارند😂 منم فقط خواب‌هایی می‌بینم که باید به سلام و صلوات روز رو بگذرونم.🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…