چرا باید در فصل سرما بیشتر آب بنوشیم؟

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احساس خستگی و خواب‌آلودگی، اختلال در متابولیسم و افزایش تحریک‌پذیری عصبی همگی از علائم کم‌آبی بدن هستند.
کم‌آبی بدن

در روزهای سرد سال به دلیل آب‌وهوا مردم کمتر تمایل به مصرف آب دارند. به همین دلیل باید حواسمان باشد تا در روزهای سرد دچار کم‌آبی نشویم. کم‌آبی می‌تواند گردش خون را مختل کند یا از خروج مواد زائد از بدن جلوگیری کند. به همین جهت مجله اینترنتی دلتا در این مطلب ترفندهایی را با شما به اشتراک می‌گذارد که از کم‌آبی بدن در روزهای سرد جلوگیری می‌کند.

برنامه‌ریزی برای مصرف آب داشته باشید

برای این که فراموش نکنید صبح خود را با آب شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواب یک بطری آب را بالای سرخود قرار دهید. صبح‌ها بعد از بیدارشدن بلافاصله آب داخل بطری را بنوشید. آب بطری با محیط هم دما شده و با نوشیدن آن در ساعات اولیه بیدارشدن می‌توانید به تنظیم متابولیسم بدن کمک کنید. این حرکت در واقع با یک تیر دو نشان زدن است. علاوه بر تنظیم متابولیسم خود می‌توانید از پرخوری روزانه نیز جلوگیری کنید. طبق نتایج تحقیقات اگر آبرسانی کافی به بدن داشته باشید، اشتهای کاذب بدن را نیز در طول روز خنثی می‌کنید. این کار جلوی ریزه خواری را می‌گیرد.
اگر در طول روز فراموش می‌کنید آب به‌اندازه کافی مصرف کنید پیشنهاد می‌کنیم وقت آب نوشیدن خود را بدین صورت تنظیم کنید. یک لیوان آب بلافاصله بعد از بیدارشدن، یک لیوان آب قبل از مصرف هر وعده غذایی و یک لیوان آب همراه با میان‌وعده‌ها.

برنامه‌ریزی برای مصرف آب داشته باشید

آگاهانه آب بنوشید

طبق گفته متخصصین برای جلوگیری از کم‌آبی بدن باید حداقل ۱ تا ۱.۵ لیتر آب در طول روز مصرف کنید. برای این که این مهم را فراموش نکنید پیشنهاد می‌کنیم ۲ عدد بطری آب ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلی‌لیتری را از صبح که بیدار می‌شوید تا ۲ ساعت قبل از خواب شبانه مصرف کنید. مصرف آب کافی در طول روز می‌تواند میزان سدیم خون را کاهش دهد که منجر به کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها می‌شود. بهبود گردش خون و تنظیم دمای بدن از دیگر فواید مصرف آب است.

آگاهانه آب بنوشید

آب با دمای محیط مصرف کنید

در فصول سرد بسیاری از افراد به دلیل سرد بودن هوا تمایلی به نوشیدن آب ندارند. به همین دلیل افراد در فصول سرد بیشتر دچار کم‌آبی می‌شوند. برخی دیگر آب را به‌خاطر بی‌مزه بودن آن دوست ندارند. پیشنهاد می‌کنیم آب را در خارج از یخچال نگه دارید تا دمای آن با دمای محیط یکسان شود بعد میل کنید. اگر بی‌مزه بودن آب شما را اذیت می‌کند، می‌توانید با افزودن ۱ الی ۲ تکه میوه فصل مانند نارنگی، پرتقال و کیوی یا خیار به آب آن را طعم‌دار کنید. اضافه‌کردن زنجبیل تازه به آب می‌تواند علاوه بر طعم‌دار کردن آن، خاصیت ضدالتهابی را نیز به آب اضافه کند. زنجبیل می‌تواند در این روزهای سرد شما را گرم نگه دارد.

ترفندهای پیشگیری از کم‌آبی بدن

پیشنهاد دیدنی: ویدئو کبد چرب خود را در خانه درمان کنید + ویدئو را از دست ندهید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  3. حسین

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۷:۴۷ ب٫ظ

    عالی دمتون گرم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله دوست عزیز🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۳۰ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…