بهترین روش‌های درمان سوختگی با روغن

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر روش درستی را برای درمان سوختگی سطحی پوست در نظر نگیریم، ممکن است، تا مدتی درد داشته باشد و یا جای زخم بر روی پوست بماند بنابراین برای درمان این زخم‌ها در منزل باید بدانید که چه کاری باید انجام دهید و چگونه به درمان جای سوختگی بپردازید.
درمان سوختگی با روغن

به توصیه متخصصین درمان سوختگی با روغن که سطحی هستند به راحتی در منزل قابل انجام است. برای درمان سوختگی با روغن در درجه یک و دو، پزشکان متخصص پوست نکاتی را به بیمار توصیه می‌کنند که در زیر برای شما توضیح خواهیم داد، درمان سوختگی درجه سه در خانه اما ممکن نیست و باید حتما به اورژانس مراجعه کنید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

۶ روش درمان سوختگی درجه یک و دو با روغن

اکثر افراد، معمولا یک بار سوختگی را تجربه کرده‌اند. این عارضه، بسیار ناخوشایند است و معمولا درد، قرمزی، تاول و تورم را به همراه دارد. سوختگی با روغن (Oil burns) که یکی از سخت‌ترین نوع سوختگی است که بیشتر خانم‌های خانه‌دار در معرض آن قرار می‌گیرند. در ادامه با ۶ روش درمان سوختگی آشنا می‌شوید.

۷ روش درمان سوختگی درجه یک و دو با روغن

محل سوختگی را خنک نگه دارید

اولین اقدام در هنگام سوختگی پوست خنک کردن محل آسیب دیده است. شما می‌توانید با آب خنک یا به وسیله کمپرس یخ محل آسیب دیده را سرد و مرطوب نگه دارید.

استفاده از باند استریل و نچسب

برای تمیز نگه‌داشتن محل سوختگی و تسکین درد از باند استریل استفاده کنید. اگر در محل سوختگی، تاول ایجاد شده است مراقب باشید که توسط باند پاشیده نشود.

مصرف مسکن و آنتی بیوتیک

شما می‌توانید برای تسکین درد از مسکن‌هایی که نیازی به نسخه و تجویز پزشک ندارند استفاده کنید.

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند باعث قرمزی و سوزش سوختگی شود و در نتیجه لکه تیره‌ای بر روی پوست به جای گذارد. بنابراین از ناحیه سوخته در مقابل نور خورشید محافظت کامل به عمل آورید.

استفاده از پماد برای سوختگی با روغن

استفاده از برخی پمادها برای درمان سوختگی پوست با روغن از قدیم متداول بوده است. از جمله این پمادها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پماد زینک اکساید
  • پماد آلفا
  • پماد کالاندولا

استفاده از پماد برای سوختگی با روغن

درمان سوختگی با روغن زیتون

روغن زیتون غنی از ویتامین E است. این ویتامین برای درمان سوختگی و ترمیم و التیام آن، بسیار موثر است. همچنین به دلیل مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این روغن موجود است، این روغن باعث ضد عفونی جای زخم و اسکار سوختگی می‌شود. می‌توانید روغن زیتون را با مواد دیگری مانند آلوئه‌ورا، عسل، آب لیمو، زردچوبه و غیره ترکیب کنید و بر روی زخم بمالید. به این ترتیب به بهبود زخم سوختگی کمک می‌کنید. روغن کنجد نیز مانند روغن زیتون سرشار از ویتامین E است.

روش درمان سوختگی با روغن

پیشنهاد مطالعه: ویدئو سرنوشت شوم و ترسناک فضانوردان سایوز ۱۱ چه بود! را ببینید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…