۴ ترفند طلایی برای جلب اعتماد همسر

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکلات زوجین زمانی شروع می‌شود که اعتماد یکدیگر را از دست می‌دهند. رفتن اعتماد از رابطه به معنای ورود بدبینی و شک به زندگی مشترک است. 
روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

هنگامی که زن یا مرد به شریک زندگی خود اعتماد نداشته باشد، قادر نخواهد بود با دیدی روشن و فارغ از بدبینی امور و سوتفاهمات‌شان را برطرف کنند. در این حالت نمی‌توانند گفتگویی موثر داشته باشند، زیرا یکی از پایه‌های گفتگوی موثر شنیدن فعال است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی می‌پردازیم.

روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

چنانچه اعتماد در رابطه نباشد زوجین در هنگام گفتگو فقط به ذهنیات منفی خود در مورد شریک زندگی می‌اندیشند و قادر نخواهند بود در زمان حال بوده و به خوبی جملات و کلمات همسر خود را شنیده و تحلیل کننده به همین دلیل سریع عصبانی شده و واکنش‌های نامناسب و خشن از خود بروز می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید.

مسئولیت رفتار و عملکردتان را بپذیرید

در ابتدا بهتر است هرکدام از زوجین که قراری را زیر پا گذاشته یا دست به عملی زده که منجر به ناراحتی دیگر شده است، مسئولیت عمل خود را بپذیرد این تنها راهی است که باعث می‌شود طرف مقابل به حرف‌های دیگری گوش فرا دهد.

پذیرش مسئولیت عمل و رفتارتان و اعتراف به اشتباه دریچه‌ای تازه برای از بین بردن کدورت‌ها است. متاسفانه برخی از افراد هنگامی که مرتکب اشتباهی می‌شوند چه در زندگی مشترکشان یا در زندگی اجتماعی و شغلی به جای پذیرش سعی در توجیه و انکار اشتباه خود دارند و با این عمل طرف مقابل خود را عصبانی و رنجیده خاطر می‌سازند.

روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

عذرخواهی کردن از روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

این رفتار کمک بسیاری می‌کند افراد وقتی که ضربه‌ای می‌خورند یا از چیزی ناراحت می‌شوند، انتظار شنیدن یک معذرت خواهی از ته دل را دارند. یک عذرخواهی صمیمانه می‌تواند اعتماد از بین رفته را بازگرداند از آنجایی که افراد کمی مایل به انجام این کار هستند این کار ارزش و قدرت بیشتری پیدا کرده است. نباید فراموش کرد که تمامی افرادی که از نظر عقلی رشد یافته‌اند آموخته‌اند زمانی که سهوا یا عمدا مرتکب اشتباه می‌شوند بهترین رفتار عذرخواهی کردن و پذیرفتن اشتباه است.

نکته مهمی که زنان در این مورد باید رعایت کنند توجه به این مسئله است که مردان زمانی که ناراحت و دلخور می‌شوند نیاز دارند زمانی را تنها باشند و زمانی که زنان عذرخواهی می‌کنند نباید سریعا منتظر واکنش مثبت از شریک زندگی خود باشد باید به مرد‌ها فرصت داد که مسائل را تجزیه و تحلیل کنند.

اشتباهاتتان را جبران کنید

ممکن است اشتباه شما قابل جبران نباشد، ولی پرسیدن این سوال تاثیر شگفت‌انگیزی در نگرش شریک زندگی‌تان ایجاد خواهد کرد. از همسرتان بپرسید آیا از دست شما کاری بر می‌آید که حال وی بهتر شود؟ یا آیا الان چیزی از من می‌خواهی؟ با این سوالات همسرتان درک می‌کند شما واقعا به فکر او هستید و از اتفاق پیش آمده ناراحت هستید؟ فقط پرسیدن سوال مهم نیست به پاسخ وی خوب گوش کنید و هر کاری که از دستتان بر می‌آید برای رضایت وی انجام دهید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب رازهای پنهان مردان که قطعا نمی‌دانید سر بزنید.

روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

متعهد شدن از روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

با یک تعهد جدید می‌توانید دل همسر خود را به‌دست آورید البته تعهداتی که بتوانید به آن عمل کنید. فراموش نکنید تعهداتی معقول که قادر به انجاماش باشید و عدم انجام آن‌ها سبب خدشه‌دار شدن روابط‌تان نشود.

این کار سبب تحکیم روابط زوجین شده و درکنار تمامی مسائلی که ذکر شد یکی از رفتار‌هایی که سبب خشم فرد آسیب دیده می‌شود این است که زن و یا مردی که اشتباه کرده کار خود را بی‌اهمیت جلوه داده در واقع این فرد کار خود را بی‌اهمیت جلوه نمی‌دهد آنچه برایش بی اهمیت است احساس ناخوشایندی است که در شریک زندگی است برانگیخته فارغ از این که با این ترفند نمی‌تواند شریک زندگی خود را آرام سازد. بلکه بی احترامی به احساس شریک زندگی منجر به خشم و عصبانیت بیشتر در طرف مقابل می‌شود. پذیرش احساسات شریک زندگی یکی از مهم‌ترین راه‌های تحکیم روابط و صمیت پایدار زوجین است.

متعهد شدن از روش های ایجاد اعتماد در رابطه عاطفی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نشانه‌ای که عشق واقعی مردان را ثابت می‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. زینب حاجیلو

    ۲ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

    عالی من واقعا دستتون را بوسه میزنم باورتون نمیشه از چشمام اشک میریزه من ریز ب ریز مطالب شمارا اجرا کردم در همی سلام اوابط زن وشوهر. روابط ب اوج رسیده و همسرم ک چند ساعتی با دوستاش مگذروند الان مستقیم بلافاصله ب خونه میاد باهم خوش میگذرونیم اوصاع مالی ما روب متوسط ونمیدونید ما آنقدر خوشبختی میکنیم ک در کنار همیم ب شیرین کاری های بچهامون ذوق میکنیم.. از اینک با مجله دلتا آشنا شدم خیلی خوشحالم راستی مجله دلتای عزیز عشقم من میگ منم خوشحالم خدا ب شما سلامتی بده هرروز دعاتون میکنیم مادوتایی زینب رضاقم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۲۵ ق٫ظ

      سلامت بمانید کنار هم🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…