سیستم ایمنی خود را ارزان و راحت قوی کنید

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان دریافتند که ۲ ویژگی شخصیتی افراد با داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر آنان مرتبط است.
تقویت سیستم ایمنی با خنده

همیشه وقتی صحبت از تقویت سیستم ایمنی به میان می‌آید، فکر مردم به سمت داروهای شیمیایی یا مواد غذایی و دمنوش‌های طبیعی کشیده می‌شود. حال محققین با تحقیقات جدید نتایج جالبی را به اشتراک گذاشته‌اند. طبق این تحقیقات عوامل دیگری علاوه بر مواد غذایی، داروها و دمنوش‌ها بر سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارند. عواملی مانند این که شما فردی خنده‌رو یا خشمگین هستید یا برونگرا و درونگرا بودن شما نیز بر تقویت سیستم ایمنی تاثیر گذار است. نتیجه جالب تحقیقات تقویت سیستم ایمنی با خنده، را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

تاثیر غم

تقویت سیستم ایمنی با خنده!

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افراد با شخصیت مثبت و رک معمولا سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. افراد با احساسات پایدار که برونگرا هستند، تمایل دارند سیستم ایمنی بدن خود را فعال‌تر کنند که این مورد بیانگر سیستم ایمنی سالم‌تر است.

کسانی که برونگرا هستند، معمولا روی دنیای اطراف خود متمرکز می‌شوند و زمانی که در کنار دیگران قرار می‌گیرند و هنگامی که فعال هستند، بیشتر خوشحال می‌شوند.

این نتیجه‌گیری تا حدودی از مطالعه‌ای به دست آمده که نشان می‌دهد افراد برونگرا احساسات پایداری دارند و کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری شریان محیطی قرار می‌گیرند.

افراد برونگرا قوی‌ترند!

افراد با شخصیتی منفی، سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند

در مقابل در انتهای دیگر طیف، شخصیت منفی و درونگرا با سیستم ایمنی ضعیف‌تر مرتبط است. این نوع شخصیت منفی گاهی اوقات به عنوان تیپ D شناخته می‌شود که در آن حرف D مخفف پریشان است.

محققان اظهار کردند: شواهد اولیه نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی مانند خصومت نیز ممکن است با شدت و پیشرفت آترواسکلروز(تجمع پلاک) در بیماران مبتلا به شریان محیطی(P.A.D) مرتبط باشد.

یکی دیگر از عوامل خطر فردی بالقوه در این زمینه، تیپ شخصیتی پریشان (تیپ D) است. تیپ D به تمایل مشترک به تجربه احساسات منفی و جلوگیری از ابراز خود در تعامل اجتماعی اشاره دارد.

محققان ۱۸۴ بیمار مبتلا به بیماری شریان محیطی را ردیابی کردند. نتایج نشان داد افراد دارای تیپ شخصیتی دی در معرض خطر بیشتر مرگ هستند. تیپ شخصیتی D به کسانی اطلاق می‌شود که روان رنجور و درونگرا هستند.

روش تقویت سیستم ایمنی با خنده

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب رفع گرفتگی لوله سینک با ۲ روش ارزان و ساده را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…