رفع گرفتگی لوله سینک با ۲ روش ارزان و ساده

1
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر لوله سینک شما گرفته به جای استفاده از مواد شیمایی خطرناک بهتر است یکی از این روش‌های زیر را امتحان کنید.
 رفع گرفتگی لوله سینک

روش‌های مختلفی برای تمیزکردن شیر ظرفشویی و رفع گرفتگی لوله سینک وجود دارد. توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر از مواد طبیعی برای رفع گرفتگی لوله سینک استفاده کنید. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم مواد طبیعی برای رفع گرفتگی لوله سینک و تمیز کردن شیر ظرفشویی را به شما معرفی کنیم.

برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی چه باید کرد؟

راه‌های مختلفی برای رفع گرفتگی لوله سینک وجود دارد که در ادامه چند مورد از کو ضررترین ‌آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

باز کردن گرفتگی لوله سینک با آبلیمو و  سرکه سفید

در این روش به یک لیوان سرکه، یک لیوان آبلیمو، دو قاشق جوش شییرین  و آب جوش نیاز دارید؛ در ابتدا لازم است آب‌لیمو یا سرکه سفید را با جوش‌شیرین ترکیب کنید و بعد ترکیب را درون لوله سینک بریزید؛ با این روش به‌سادگی و در عرض چند دقیقه می‌توانید گرفتگی لوله‌های آب را باز کنید؛ برای از بین بردن بوی بد فاضلاب نیز می‌توانید مقداری پوست مرکبات به ترکیب اضافه کنید تا بوی خوب آن در فضا پخش وشد.

رفع گرفتگی لوله سینک

استفاده از نمک و آب گاز دار برای رفع گرفتگی لوله

این روش برای سینک‌هایی که لوله آب آن به سینک متصل است بسیار مفید است؛ برای استفاده از این روش به دو فنجان آب گازدار، دو قاشق غذاخوری نمک و آب جوش نیاز دارید؛ در ابتدا لازم است دو قاشق غذاخوری نمک را در دو فنجان آب گازدار بریزید و ترکیب را داخل راه آب سینک ظرفشویی بریزید. یک دقیقه صبر کنید و سپس یک کتری آب جوش بردارید و آن را هم داخل راه آب بریزید. کار شما تمام است و به همین سادگی، گرفتگی لوله‌های آب را باز خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن موهای بینی با چند روش ساده

علاوه بر باز شدن سینک، آب گازدار برای تمیزکردن سطح سینک ظرفشویی استیل هم کاربرد دارد و می‌توانید برای این منظور از آن استفاده کنید. کافی است آب گازدار را روی سطح سینک بریزید و با دستمال شروع به تمیزکردن کنید. بعد هم سینک را با آب گرم آبکشی و خشک کنید.

رفع گرفتگی لوله سینک

آیا می‌توان از هر ترکیبی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل استفاده کرد؟

ترکیبات و موادی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، جایگزین‌های بسیار مناسبی برای محصولات تمیزکننده شیمیایی هستند. فقط به‌خاطر داشته باشید که نباید خودسرانه، ترکیبات یا مواد دیگری را به آنچه گفته شده است اضافه کنید. توصیه می‌کنیم که کاملا پایبند به دستورالعمل‌ها و توضیحات ذکرشده باشید؛ چون استفاده از برخی مواد و ترکیبات بر روی استیل ضدزنگ (که جنس بیشتر سینک‌های آشپزخانه‌ها از آن است) می‌تواند به سینک آشپزخانه شما آسیب برساند.

یک نظر

  1. مسعود ندری

    19 تیر 1402 در 2:30 ب.ظ

    روش جالب و کاربردی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…