نهایت زیبایی در لاله‌های واژگون گلستانکوه

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گلستانکوه در واقع کوهی است که به خاطر طبیعت اطراف آن به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است. این کوه در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر خوانسار قرار دارد.
گلستانکوه خوانسار

گلستانکوه خوانسار یک منطقه حفاظت شده است. اگر مسافر خوانسار باشید حتما برنامه سفرتان پر از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی خواهد بود. گلستانکوه از آن جاذبه‌هایی است که می‌توانید چند روز را در آن بگذرانید و حتی خیالتان از بابت اقامت در آن راحت باشد. منطقه حفاظت شده گلستان کوه ۱۷ هزار هکتار وسعت دارد و با داشتن چند ویژگی مثبت در کنار هم به یک جاذبه برای طبیعت‌گردها، کوهنوردها و مسافران تبدیل شده است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

ویژگی‌های گلستانکوه خوانسار

گلستانکوه یکی از کوه‌های رشته کوه خوانسار و رشته کوه‌ خوانسار هم جزئی از رشته کوه‌های مرتفع زاگرس است. ارتفاع گلستانکوه به بیش از سه هزار و ششصد متر می‌رسد. بنابراین آب‌وهوای این منطقه کاملا کوهستانی و خنک است.

لاله‌های واژگون

لاله‌های واژگون این منطقه معروف است و به‌جز این تعداد متنوعی گیاهان دارویی در گلستانکوه رشد می‌کنند تا جایی که این منطقه به گنجینه گیاهان دارویی هم شناخته می‌شود. ریواس، کنگر، پیاز وحشی، گون و موسیر از گیاهانی است که در دامنه گلستانکوه و دشت‌ اطراف آن می‌روسد.

لاله‌های واژگون

پوشش جانوری

وقتی درباره آب‌وهوا و پوشش گیاهی یک منطقه حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم گونه‌های جانوری آن را نادیده بگیریم. هر منطقه به خاطر دما و شکل گیاهانی که دارد به تکثیر انواع خاصی از جانواران کمک می‌کند. خرس سیاه که یک گونه خاص و در خطر انقراض است در این منطقه دیده شده است.

چه فصلی به گلستانکوه برویم؟

اگر قصدتان دیدن لاله‌های واژگون است، حتما تا قبل از نیمه خرداد به گلستانگوه سفر کنید. بعد از این تاریخ احتمال کم شدن تعداد گل‌ها وجود دارد.

گلستانکوه

تفریحات مخصوص گلستانکوه

بهتر است قبل از سفر به گلستانکوه درباره تفریحاتی که قصد دارید در طول سفر داشته باشید، فکر کنید و براساس این تفریحات وسایل موردنظر را با خودتان ببرید.

کوهنوردی

یکی از تفریحات اصلی در منطقه گلستانکوه کوهنوردی است. کوهنوردها برای صعود به قله گلستانکوه معمولا از دامنه جنوبی آن بالا می‌روند. در این سمت کوه یک مسیر کوه از دامنه کوه وجود دارد که با وجود طولانی‌تر بودن مسیر نسبت به دامنه‌های دیگر اما برای کوهنوردها و آدم‌های محلی جذاب‌تر است.

بازدید از چشمه‌ها

بازدید از چشمه‌های اطراف گلستانکوه تفریح دیگری است که می‌توانید در این منطقه به آن بپردازید. چند چشمه مختلف در این منطقه وجود دارند. مثلا چشمه کاسون، چشمه حقی‌ ها، چشمه تیزاب، چشمه گلستان‌کوه و… . یکی از ویژگی‌های چشمه این است که با وجود آرامشی که در آن جریان است، نقش مهمی در طبیعت منطقه دارد و آب آن می‌تواند زمین اطراف خود را سیراب کند.

تفریحات زمستانی

از آن‌جایی که این منطقه آب‌وهوای کوهستانی دارد و زمستان‌های آن پربرف و سرد است، می‌توانید به تفریحات زمستانی هم فکر کنید. البته اگر تحمل سرما را دارید و می‌توانید در فصل سرد به این منطقه سفر کنید. برای دیدن جاذبه‌های طبیعی ایران، دیدنی‌ترین مکان‌های پاییزی گیلان را بخوانید.

امکانات گلستانکوه

امکانات ساده رفاهی برای مسافران و کوهنوردهای حرفه‌ای وجود دارد که شامل سرویس بهداشتی، پارکینگ و مکان‌هایی برای نشستن و اتراق کردن هستند. معمولا افراد در شرایطی به این منطقه می‌آیند که امکانات لازم و تجهیزات کافی به همراه دارند و قصدشان این است که از آب‌وهوای این منطقه و مناظر اطراف آن لذت ببرند.

گلستانکوه خوانسار

دیدنی‌های اطراف

در اطراف گلستانکوه و در شهر خوانسار جاذبه‌های زیادی وجود دارد که بیشترشان از نظر جذابیت دست کمی از گلستانکوه ندارند.

غار هیکل خوانسار

غار هیکل فقط پنج کیلومتر با شهر خوانسار فاصله دارد. این غار که حدود صد و نود متر طول دارد، درون یک گسل زمینی ایجاد شده است.

مقبره باباپیر

مقبره باباپیر که به شیخ اباعدنان قریشی هم معروف است قدمتی چند صد ساله دارد. همسر شاه طهماسب دوم صفوی در قرن ششم و هفتم هجری قمری دستور ساخت این مقبره را داده است.

پل ساسان خوانسار

پل ساسان در روستای تیدجان خوانسار قرار دارد و دو طرف رودخانه خوانسار را به هم وصل می‌کند. قدمت این غار به دوران صفویه برمی‌گردد و محلی‌ها به آن پل ساسون می‌گویند.

مقبره پیربابا

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن جاذبه‌های بیشتر از گردشگری شهر خانه‌های زیرزمینی در ایران را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. محمد حسین پاکدل نیا

    ۷ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ب٫ظ

    درود بیکران برشما

    پاسخ

    • فاطمه امیری

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۰۰ ب٫ظ

      درود بر شما همراه گرامی.

      پاسخ

  2. فرامرز

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ

    ممنون از اطلاعاتی گردشگری خوبی که ارائه میدهید.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      خوشحالم که همراه مجله ما هستید دوست عزیز🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…