دیدنی‌ترین مکان‌های پاییزی گیلان

۹
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شاید تا حالا کسی به شما نگفته باشد که گیلان در پاییز هم دیدنی است، ولی لحظه‌ای جنگل‌های سبز گیلان را به رنگ‌های نارنجی و زرد پاییزی تصور کنید.
جاهای دیدنی گیلان در فصل پاییز

جاهای دیدنی گیلان در فصل پاییز رنگ و بوی دیگری دارند و یک تجربه خاص برای شما می‌سازند. تا حالا در پاییز به گیلان سفر کرده‌اید؟ خیلی از ما بهار گیلان و درخت‌های سبزش را دیده و تجربه کرده‌ایم، ولی می‌دانستید می‌توانید هزاران رنگ را در فصل پاییز در جنگل‌های گیلان ببینید؟ با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

جاهای دیدنی گیلان در فصل پاییز

وقتی درباره جاهای دیدنی گیلان صحبت می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، منطقه‌های جنگلی است. خیلی از گردشگرها فقط به عشق قدم‌ زدن در جنگل‌های گیلان به این شهر می‌آیند و دوست دارند در این جنگل‌ها کمپ کنند و از فضای شهری دور شوند. اگر دوست دارید درباره گیلان و جاذبه‌های آن بیشتر بدانید رخون، قلعه‌ای مخوف در گیلان را در بلاگ ملکی دلتا بخوانید.

تجربه پاییز در جنگل‌های هیرکانی

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی گیلان در فصل پاییز جنگل‌های هیرکانی است. هرساله خیلی از گردشگرها برای اینکه پاییز این جنگل را ببینند به این منطقه سفر می‌کنند. تورهای زیادی هم به مقصد جنگل‌های هیرکانی برگزار می‌شود.

در فصل پاییز زیبایی جنگل‌های گیلان دوچندان می‌شود. عکس‌های پاییزی هم که طرفدار کم ندارند. اگر از عاشقان فصل پاییز هستید اصلا نباید این زیبایی را از دست بدهید.

جنگل های هیرکانی گیلان از جاهای دیدنی پاییز

جاده اسالم به خلخال؛ بهشت گیلان

جاده اسالم به خلخال هم یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان است که در هر فصلی از سال طرفدار دارد. خیلی از آژانس‌های گردشگری تور اسالم به خلخال را در فصل پاییز برگزار می‌کنند.

این جاده یکی از بی‌نظیرترین مسیرها در ایران است. مسیری پرپیچ‌و‌خم که در اطرافش انبوه درختان قابل مشاهده است. اگر از کسانی که از این جاده گذشتند بپرسید، مسیری زیباتر و جادویی‌تر از آن را به شما معرفی نخواهند کرد. هر فصل از جاده اسالم به خلخال شگفتی خاص خود را دارد اما پاییزش پر از رنگ و آرامش است.

جاده اسالم به خلخال

ییلاق ماسال در کوه‌های تالش

ییلاق‌های ماسال یکی از بهترین جاهای دیدنی گیلان برای استراحت و سفرهای آخر هفته و یک روزه است. در ماسال می‌توانید کلبه‌های چوبی زیادی پیدا و شب را در آنجا سپری کنید.

ماسال روستایی در دل طبیعت و در نزدیکی کوه‌های تالش است. منطقه‌ای بی‌نظیر برای طرفداران طبیعت که در آن می‌توانید لذت اقامت در فضای طبیعی و آرام را تجربه کنید. چندین ییلاق در نزدیکی ماسال قرار دارد. برای افرادی که عاشق بودن در ارتفاع و در میان ابرها هستند این فرصتی عالی است. دیدن درختان قرمز و نارنجی در پاییز آن هم در کوهپایه‌های تالش تجربه‌‌ای ناب و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

ماسال از جاهای دیدنی گیلان در فصل پاییز

قلعه رودخان؛ قدم زدن روی پله‌های پوشیده از برگ‌های پاییزی

خودتان را برای یک جنگل‌نوردی چند ساعته آماده کنید. قلعه‌ رودخان در دل جنگل و بالای کوه قرار دارد. البته نگران نباشید مسیر به‌گونه‌ای است که اگر مشکل کمردرد یا پادرد نداشته باشید به راحتی از پس آن برمی‌آیید. قلعه رودخان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی گیلان است. اما این فقط خود قلعه نیست که دیدن دارد بلکه مسیر رسیدن به آن هم زیبا و شگفت‌انگیز است.

دریاچه ویستان بره‌سر؛ آواز پرندگان در جنگل

اگر زیاد به شمال رفته باشید یا یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای باشید، احتمالا اسم دریاچه ویستان‌ بره‌سر را شنیده‌اید. این دریاچه تقریبا جای بکر و خلوتی است، بنابراین برای یک مقصد پاییزی می‌تواند مناسب باشد. در دریاچه ویستان می‌توانید صدای پرنده‌ها را بشنوید و از سکوت جنگل لذت ببرید.

دریاچه ویستان بره‌سر

ماسوله؛ مقصد محبوب گردشگرها

ماسوله یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی گیلان است که به آن روستای پلکانی می‌گویند. جالب است بدانید که ماسوله از قدیمی‌ترین منطقه‌های گیلان هم هست و ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال پیش ساخته شده است. خانه‌های پلکانی در کنار طبیعت زیبای منطقه نمای خاصی ایجاد کرده است که شبیه آن را پیدا نمی‌کنید. ماسوله به عنوان اولین شهر تاریخی زنده‌ ایران شناخته می‌شود.

ماسوله

در فصل پاییز، هوای ماسوله خنک است، بهتر است لباس گرم و بادگیر با خودتان ببرید. سفر به ماسوله را در فصل زمستان پیشنهاد نمی‌کنیم، چون در این فصل، هوای ماسوله خیلی سرد می‌شود. در ماسوله می‌توانید سوغاتی، غذاها و شیرینی‌های محلی گیلان را بخرید.

جنگل گیسوم در پاییز

شاید بعضی‌ها جنگل گیسوم را در فصل بهار بیشتر دوست داشته باشند. اما کسانی که عاشق پاییز هستند از این جنگل در فصل پاییز بیشتر لذت می‌برند. جنگل گیسوم از پررفت‌وآمدترین جاهای دیدنی گیلان است که امکانات زیادی هم دارد.

کمتر جنگلی در منطقه‌ شمال تا نزدیکی خزر ادامه دارد. گیسوم می‌تواند نمایی از جنگل و دریا را به شما بدهد. در پاییز و در میان انبوه درختان که برگ‌هایشان بر سرتان می‌بارند قدم بزنید و همزمان از ساحل گیسوم هم لذت ببرید. پارک جنگلی گیسوم مکانی عالی برای سفر و تفریح است.

جنگل گیسوم

آبشار دودزن؛ آبشار چهارفصل

این آبشار از جمله جاهای دیدنی گیلان است که نزدیک شهرستان شفت و منطقه خرم‌کش قرار دارد. معمولا گردشگرهای حرفه‌ای در فصل زمستان و پاییز به این آبشار سر می‌زنند. برای رفتن به این آبشار بهتر است لباس گرم مناسب داشته باشید. در آبشار دودزن می‌توانید بساط پیک‌نیک پهن و کباب درست کنید. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، پله‌های رنگی، جاذبه بی‌نظیر گردشگری در اصفهان را بخوانید.

توصیه‌های پاییزی برای سفر به جاهای دیدنی گیلان در فصل پاییز

اگر تصمیم گرفتید جاهای دیدنی گیلان را در پاییز ببینید باید لوازم سفرتان را به دقت بچینید و لباس گرم کافی بردارید. اگر سفرتان شهری است و در مناطق شهری اقامت می‌کنید پالتو بردارید. ولی اگر می‌خواهید در جنگل‌ها قدم بزنید و پیک‌نیک کنید به کاپشن، بادگیر و بارانی احتیاج دارید.

آبشار دودزن

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن جاذبه‌های بیشتر از ایران اگر اعصاب ندارید، به این ۵ نقطه ایران نروید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۰۶ ق٫ظ

    عالی بود واقعا از شما ممنونم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضور ارزشمند شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    مرسی از مطالب جالب و مفیدتون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۳۵ ق٫ظ

      خوشحالم که همراه ما هستید دوست عزیز🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

  6. یوسف

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۵۲ ب٫ظ

    با بهترین درود صمیمانه خدمت شما عزیزان عالیه استفاده کردنش

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ق٫ظ

      چقدر خوب و خوشحالم که براتون مفید بوده🌹😍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…