با خواندن این مطلب خوش شانس می‌شوید

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به‌نظرتان آدم خوش‌شانسی هستید؟ تعریف شما از خوش‌شانسی چیست؟
راهکارهای افزایش دهنده شانس

همه ما با توجه به تجربه‌هایمان در زندگی، بارها پیش خودمان و دیگران اعتراف کرده‌ایم که خوش‌شانس یا بدشانس هستیم. افراد چیزهای زیادی را افزایش‌دهنده شانس می‌دانند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهای افزایش دهنده شانس می‌پردازیم.

راهکارهای افزایش دهنده شانس

بسیاری از افراد شانس خود را به چیزها و اتفاقات گوناگون ربط می‌دهند و آن‌ها را نماد شانس می‌دانیم. در ادامه می‌خواهیم درباره روش‌های افزایش شانس صحبت کنیم.

شانس چیست؟

معمولا مردم شانس را فرصتی خاص تعریف می‌کنند که رخ‌دادنش ورای خواسته ماست، اما دانشمندان علوم اجتماعی شانس را به‌گونه دیگری تعریف می‌کنند. آن‌ها شانس را نتیجه اعمال شخصی، تجربیات و منتظر فرصت بودن می‌دانند.

ویژگی‌های افراد خوش‌شانس چیست؟

استفان مارک، عضو انجمن علمی بریتانیا، معتقد است کسانی که خود را خوش‌شانس می‌دانند رفتار بسیار متفاوتی دارند. طبق مشاهدات مارک، همه افراد خوش‌شانس این ویژگی‌ها را دارند:

  • منظم روتین و محیط خود را تغییر می‌دهند
  • با گروه وسیعی از مردم ارتباط برقرار می‌کنند

به عقیده او، این مثبت‌اندیشی منجر به ایجاد تجربیات جدید و اشتیاق برای استفاده از فرصت‌ها می‌شود. او متوجه شد که هرچه روتین فرد متنوع‌تر باشد، شانس بیشتری برای قرارگرفتن در معرض فرصت‌ها و تجربیات جدید خواهد داشت. هرچه هم فرد در معرض فرصت‌های بیشتری باشد، پتانسیل بیشتری برای کسب نتایج خوب خواهد داشت و این همان چیزی است که بقیه آن را شانس می‌دانند.

راهکارهای افزایش دهنده شانس

بگویید چرا من نه؟ از راهکارهای افزایش دهنده شانس

وقتی اتفاق بد یا بدشانسی سر راه شما قرار می‌گیرد، نگویید چرا من؟ بلکه بگویید چرا من نه؟

شکست را به‌عنوان یکی از درس‌های زندگی بپذیرید. افراد خوش‌شانس تمایل دارند از تفکر خلاف‌واقع استفاده کنند و با این تفکر که ممکن بود اتفاقی بدتر از این رخ بدهد، از سختی‌ها و مشکلات عبور می‌کنند. دفعه بعد که با اتفاقی ناراحت‌کننده روبه‌رو شدید، شما هم این رویه را در پیش بگیرید و از آن عبور کنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مردان بخوانند، زن زندگی شما اینجاست! سر بزنید.

دایره روابط اجتماعی‌تان را گسترش دهید

ابتکار عمل را به دست بگیرید و با افرادی که نمی‌شناسید ارتباط برقرار کنید. دوستان جدیدی پیدا کنید و در کمپین‌ها داوطلب شوید. در هر جایی مانند پارک یا فروشگاه مواد غذایی با دیگران شروع به صحبت کنید. افراد جدیدی را وارد زندگی‌تان کنید و از این طریق خودتان را در معرض تجربیات و دیدگاه‌های جدید قرار بدهید.

بیشتر اوقات بله بگویید از راهکارهای افزایش دهنده شانس

به هر تغییر و فرصتی خوشامد بگویید. چیزهای جدیدی مانند سفر به مکان‌های جدید یا آغاز ورزشی جدید را امتحان کنید. از منطقه امن خود بیرون بیایید و در را روی تجربه‌های جدید باز کنید.

لبخند بزنید

شاید از دیدن فرصت‌هایی که فقط با لبخندزدن ایجاد می‌شوند تعجب کنید. طبق مطالعات انجام‌شده، لبخندزدن شما آبشاری شیمیایی از اندورفین ایجاد می‌کند و شادی بیش از اندازه‌ای را روانه قلبتان می‌کند. لبخندزدن می‌تواند باعث ورود افراد جدیدی به زندگی‌تان شود و شادی و خوش‌بینی را افزایش دهد.

راهکارهای افزایش دهنده شانس

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دختران همیشه مجرد می‌مانند را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ق٫ظ

    خیلی خوب بود ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۶:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۰۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…