اگر این نشانه‌ها را دارید افسرده شده‌اید!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افسردگی شدید می‌تواند بر کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد و اشتیاق شما را به کار، مدرسه، خانواده و حتی فعالیت‌های اجتماعی کاهش دهد. تغییر در فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های هشداردهنده باشد.
نشانه های افسردگی شدید در افراد

افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند، همچنان سرکار می‌روند و با مردم تعامل دارند اما ممکن است این معاشرت را با بهانه‌هایی مثل خستگی ناشی از کار فقط به محیط کار محدود کنند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نشانه های افسردگی شدید در افراد می‌پردازیم.

نشانه های افسردگی شدید در افراد

سلامت روان و بدن به یکدیگر مرتبط هستند. بیماری‌های بدنی ممکن است باعث افسردگی شود.

مشکلات خواب

اگر سخت به خواب می‌روید؟ دفعات متعددی در بین خوابتان، بیدار می‌شوید؟ دائم از این پهلو به آن پهلو می‌شوید؟ اگر پاسختان بله است باید بدانید که مشکلات خواب می‌توانند هشداری برای افسردگی باشند. بدخوابی می‌تواند به‌طرز چشمگیری علائم افسردگی را بدتر کند.

نشانه های افسردگی شدید در افراد

نگرانی و اضطراب دائمی از نشانه های افسردگی شدید در افراد

ممکن است فرض کنید افسردگی یعنی فقط غم و اندوه و حس مهم دیگری که از علائم دیگر افسردگی است را نادیده بگیرید. برخلاف تصور بسیاری از افراد، اضطراب فقط به معنی احساس ترس نیست. در حقیقت، اضطراب می‌تواند به شکل‌های مختلفی همچون احساس بی‌قراری و سردرگمی بروز کند. بنابراین ممکن است احساس بی‌قراری، سردرگمی و آشوب در معده از چهره‌های دیگر اضطراب باشد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چیزهایی که مردان دوست دارند شما بدانید سر بزنید.

رو آوردن به فعالیت‌های ناسالم برای سرکوب احساسات منفی

اگر اضطراب شدید دارید، ممکن است سعی کنید احساسات را با یک فشار عاطفی مضر جبران کنید. مثل نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر یا پرخوری و زیاده‌روی در انجام بازی‌های ویدیویی.

اگر احساس ناراحتی و احساس تنهایی دارید، نوشیدن الکل برای از بین بردن آن کار اشتباهی است. چرا که علاوه بر اعتیاد آور بودن، مواد مخدر و الکل می‌توانند علائم افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب را تشدید کنند و همچنین مانع از این شوند که فرد با موضوع مقابله کند.

ثروت و موفقیت بازدارنده افسردگی نیست

افسردگی شدید می‌تواند افراد مرفه و فرهیخته را هم به دام بیندازد. ثروت و تحصیلات لزوما مترادف با زندگی بدون استرس و شادی نیست. افسرده‌ها اغلب افراد تحصیل کرده و صاحب مشاغل مهمی هستند. آن‌ها از مزایای آموزش و وضعیت برخوردارند اما اغلب، شغل آن‌ها می‌تواند عامل استرس‌زای بزرگی برایشان باشد. در واقع، گذراندن زمان زیاد در محل کار یکی از علت‌هایی است که می تواند خطر ابتلا به افسردگی را به‌وجود آورد.

تحریک پذیری عصبی و کج خلقی از نشانه های افسردگی شدید در افراد

یکی دیگر از علائم رایج افسردگی شدید تحریک پذیری عصبی است. علائم نامحسوس افسردگی مانند کج خلقی ممکن است موقع تشخیص بیماری نادیده گرفته شوند.

نشانه های افسردگی شدید در افراد

پیشنهاد مطالعه: مطلب مردان هرگز با این زنان ازدواج نمی‌کنند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۴۳ ب٫ظ

    خیلی به دردم خورد واقعا نمیدونستم دلیل بی خوابیام و کج خلقیام چیه حتی جدیدا پرخوری هم میکنم،واقعا ازتون ممنونم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۱۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹
      خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته است. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و کاملا مطمئن شوید.

      پاسخ

  2. ژانت توفیق

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    سلام ممنون از مجله خوبتون ولی اینطور که شما نوشتید۹۰درصد مردم افسرده هستند متاسفانه بیشتر مردم کنجکاو زندگی دیگران هستند و غیبت می کنند بهمین دلیل ترجیح میدم برنامه هام را در تنهایی اجرا کنم آیا افسرده ام ؟خودم که همچین حسی ندارم

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹
      بهتر است به مشاور و روانشناس مراجعه کنید و کاملا دلیل آن را متوجه شوید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…