استارلینک چگونه باعث سقوط هواپیماها می‌شود

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان هشدار داده‌اند که طرح بزرگ ایلان ماسک برای ارسال ماهواره‌های بیشتر به فضا می‌تواند باعث سقوط هواپیماهای زیادی شود.
خطر سقوط هواپیماها

با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه هوا، فضا و ماهواره‌ها رخ داده است درحال حاضر یکی از نگرانی‌های متخصصین برخورد هواپیماها با آشغال‌های فضایی و ماهواره‌های رها شده در فضا هستند. خطر سقوط هواپیماها به دلیل سرویس استارلینک را در مجله دلتا بخوانید.

صادر کردن مجوز برای ۳۰ هزار ماهواره

ثروتمندترین مرد جهان می‌خواهد بیش از ۴۰ هزار ماهواره اینترنتی اسپیس‌ایکس را در مدار پایین زمین قرار دهد. سرویس استارلینک او مجوز ۱۲ هزار ماهواره را دارد، اما این شرکت مدارکی را برای بیشتر از ۳۰ هزار ماهواره در سال ۲۰۱۹ ارسال کرده بود.

اسپیس‌ایکس در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ دستگاه در آسمان دارد، اما اخترشناسان بیم آن دارند که مدار پایین زمین توسط ایلان ماسک ۵۱ ساله و بسیاری دیگر که برای تکه‌ای از فضا در حال رقابت هستند با ماهواره‌ها پوشانده شود.

آن‌ها می‌گویند فضای بیش از حد شلوغ خطر برخورد را افزایش می‌دهد که باعث می‌شود زباله‌های فراوانی بر روی زمین ببارند.

نگرانی متخصصین از برخورد آشغال‌های فضایی

به گفته اندی لارنس، استاد نجوم دانشگاه ادینبورگ، این زباله‌ها باید هنگام عبور از اتمسفر بسوزد، اما حتی کوچک‌ترین تکه از آن‌ها می‌تواند باعث سقوط یک هواپیما شود.

او گفت: «مدتی دیگر قرار است این اتفاق بیفتد. تکه‌های آشغال زیادی وجود دارد. چیزی قرار است به یک هواپیما اصابت کند و ۳۰۰ نفر کشته شوند، مگر این‌که واقعا مراقب باشیم.»

آن‌ها می‌گویند که الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از برخورد استفاده می‌کنند. متخصصین مطمئن می‌شوند که ماهواره‌های قدیمی می‌سوزند، بنابراین باید به آن‌ها اعتماد کنیم که همیشه کار می‌کنند. اگر به مطالبی پیرامون خطاهای انسانی علاقه‌مند هستید مطلب چگونه خطای پزشکی سرنوشت خانواده‌ای را برهم می‌زند! را از دست ندهید.

نگرانی متخصصین از برخورد آشغال‌های فضایی

آسمان مصنوعی

از سوی دیگر ستاره‌شناسان متوجه افزایش چشمگیر تصاویری شده‌اند که توسط ماهواره‌ها خراب می‌شوند. مارک فیلیپس، رئیس انجمن آماتور انجمن نجوم ادینبورگ گفت: «اگر اوضاع ادامه پیدا کند، می‌توانیم به یک «آسمان مصنوعی» دست پیدا کنیم.» او از ماسک درخواست کرد که فعلا دست نگه‌دارد تا همه مطالعات انجام پذیرد و بهترین راه برای انجام این کار با کمک او پیدا شود.

خطر سقوط هواپیماها با برخورد به آشغال های فضایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور ۲۳ لنز تماسی در یک چشم جا گذاشته شد! را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…