زیر سقف این آسمان‌ها شگفت‌زده شوید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باید بدانید که در شب‌های روشن زیر این آسمان پرستاره زیبا، اغلب می‌توانید قسمت اعظم راه شیری را با چشم غیر مسلح ببینید.
آسمان های زیبای جهان

انجمن بین‌المللی آسمان تاریک، بیش از ۱۳۰ مکان را که دارای تاریک‌ترین و پرستاره‌ترین آسمان روی سیاره زمین هستند، شناسایی کرده است. این نقاط جالب توجه و خیره‌کننده به بازدید کنندگان این فرصت را می‌دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد جهان و کائنات کسب کنند. در این بخش از مجله دلتا چند مورد از آسمان های زیبای جهان را به شما نشان می‌دهیم.

آسمان تاریک Aoraki Mackenzie، نیوزلند

این حفاظت‌گاه آسمان تاریک در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده تا فرصت‌های باورنکردنی جالب حوزه Mackenzie جزیره جنوبی را شناسایی کند. در این مکان‌ها شب‌ها می‌توان با رسیدن به قله پارک – بیش از ۱۲۰۰۰ پا – شفق‌های استرالیا، صلیب جنوبی و ستاره جنوبی را دید.

آسمان های زیبای جهان

La Palma و Tenerife، جزایر قناری

جزایر قناری محل قرارگیری سه مورد از آسمان های زیبای جهان شناخته‌شده یونسکو است. آسمان پرستاره شب را می‌توان به‌طور واضح از سراسر مجمع‌الجزایر اقیانوس اطلس مشاهده کرد. این دو جزیره دارای سه منطقه دیدنی هستند.

جزایر قناری

پارک بین‌المللی Sagarmatha، نپال

این مکان به دلایل مختلفی به عنوان میراث جهانی یونسکو برای آسمان‌گردی شناخته می‌شود. پارک ملی Sagramatha نپال در یکی از قله‌های بلندترین رشته‌کوه جهان یعنی اورست واقع شده است. بازدیدکنندگان برای داشتن تجربه‌ای به‌یادماندنی، نیازی به چادر زدن در دامنه‌های خطرناک این کوه ندارند. این پارک ملی شامل مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی در میان قله‌های کوهستانی و یک منطقه جنگلی با ارتفاع کم است.

نپال

آسمان تاریک Kerry، ایرلند

در هنگام شب، این سرزمین بین کوه‌های Kerry و اقیانوس اطلس یک آسمان تاریک پرستاره خیره‌کننده، به همراه ۹ روستای داخل محدوده در اختیار شما قرار می‌دهد. مهمانان این بخش دورافتاده ایرلند می‌توانند در تعدادی از اقامتگاه‌های محلی یا اردوگاه‌های مخصوص بمانند. آن‌ها حتی می‌توانند یک اخترشناس باتجربه را به عنوان راهنمای آسمان‌گردی خود انتخاب کنند. برای دیدن جاذبه‌های بیشتر از جهانگردی، ۳ مکان دیدنی تفلیس مخصوص ایرانی‌ها را هم بنویسید.

کری لند

صحرای Atacama و دره Elqui، شیلی

بارش کم باران، ارتفاع زیاد و آلودگی نوری بسیار پایین در منطقه بزرگ Atacama-Elqui شیلی آن را به ستاره شمالی جهانگردی و گردشگری روی زمین تبدیل کرده است. ۹۰ هزار هکتار وسعت دره Elqui که به تولید شراب‌های باکیفیت شهرت دارد، در سال ۲۰۱۵ به عنوان نخستین پناهگاه بین‌المللی آسمان تاریک شب انتخاب شده است.

آسمان های زیبای جهان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از دیدنی‌های جهان ۳ مقصد عجیب و غریب برای مسافرت را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…