۳ مکان دیدنی در تفلیس، مخصوص ایرانی‌ها

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تفلیس دیدنی‌های بسیار زیادی برای گردشگران ایرانی دارد. از طرفی سفر به این مقصد برای ایرانی‌ها بیشتر از هر جای دیگری در جهان در دسترس قرار دارد. اما از بین دیدنی‌های تفلیس، بعضی مکان‌ها بیشتر مورد استقبال گردشگران ایرانی قرار می‌گیرند.
۳ مکان دیدنی در تفلیس

سفر به شهر زیبای تفلیس به‌عنوان پایتخت کشوری که تا چندی پیش بخشی از ایران بزرگ به شمار می‌آمده، یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای گردشگران ایرانی است. «دیدنی‌های تفلیس» از تاریخی و فرهنگی گرفته تا طبیعی و تفریحی بسیار است اما در بین همه، بعضی مکان‌ها بیشتر موردتوجه گردشگران ایرانی قرار می‌گیرند. اگر قصد سفر به تفلیس را دارید تا انتهای این مطلب همراه مجله دلتا باشید، چون قصد داریم شما را با ۳ مکان دیدنی در تفلیس آشنا کنیم.

پل صلح تفلیس

پل صلح (Bridge of Peace)، پل عابر پیاده‌ای است بر فراز رودخانه متکواری که یکی از مشهورترین مقاصد گردشگران ایرانی است. این پل بخش قدیمی این شهر را به پارک رایک (Rike) متصل می‌کند. نمایش نور پل از ۹۰ دقیقه قبل از غروب خورشید آغاز می‌شود و تا ۹۰ دقیقه پس از طلوع آفتاب ادامه پیدا می‌کند. چهار برنامه نورپردازی مختلف را در هر ساعت روی سقف پل به نمایش می‌گذارد.

شب که می‌شود پل حال و هوایی دیگر به خود می‌گیرد. به‌غیر از چراغ‌های سقف، نرده شیشه‌ای پل هم که سرتاسر آن کشیده شده با ال‌ای‌دی‌های کم‌قدرت روشن می‌شود و زیبایی چشم‌نوازی به پل می‌دهد. بازدید از این پل و قدم‌ زدن روی آن کاملا رایگان است و می‌توانید همراه با خانواده خود عرض رودخانه متکواری را همراه با تماشای چشم‌انداز تماشایی رودخانه طی کنید.

پل صلح

بازار درای بریج یکی از ۳ مکان دیدنی در تفلیس

درای بریج (Dry Bridge) بازار کهنه فروشی منحصربه‌فردی در مرکز تفلیس است که بازدید از آن برای علاقه‌مندان به اشیاء عتیقه و قدیمی بسیار جذاب خواهد بود. مجموعه متنوعی از عتیقه‌جات، جواهرات، کتاب‌های قدیمی، نقشه‌ها، سنجاق‌سینه، نشان‌ها، ظروف آشپزخانه، صنایع‌دستی و دیگر اشیاء ظریف و کوچک در این بازار به فروش می‌رسد.

بازار درای بریج تجربه خوبی برای کلیه اعضای خانواده است زیرا علاوه بر خرید و گردش در این بازار، با فرهنگ و زندگی مردم تفلیس هم آشنا خواهید شد. قیمت‌ اشیائی که در این بازار به فروش می‌رسد معمولا پایین است اما چانه‌زدن را فراموش نکنید زیرا ممکن است به توریست‌ها قیمت‌های بالاتری بدهند.

بازار بریج

حمام‌های سولفور تفلیس

حمام‌های سولفور (Sulphur Bath) تفلیس ازجمله محبوب‌ترین دیدنی‌های تفلیس برای گردشگران ایرانی است. آب این حمام‌ها از چشمه‌های آبگرم طبیعی تامین می‌شود و دارای خاصیت درمانی است. این امر سبب می‌شود تا گردشگران نه‌تنها برای تفریح، بلکه برای درمان بیماری‌هایی نظیر روماتیسم و درد مفصل هم به آن‌ها مراجعه کنند. حمام‌های سولفور دارای سقف گنبدی شکلی هستند که بخش مرکزی آن شیشه‌ای است.

حمام‌های سولفور تفلیس اتاق‌هایی با استاندارد، اندازه‌ها و امکانات مختلفی را ارائه می‌کنند که هر یک قیمت مختلفی دارند. درصورتی‌که بخواهید از خدمات دیگری همچون ماساژ استفاده کنید بایستی هزینه جداگانه‌ای بپردازید. برای دیدن جاذبه‌های گردشگری جهان ۳ مقصد عجیب و غریب برای مسافرت را بخوانید.

سخن آخر:

دیدنی‌های تفلیس از نظر سازگاری با فرهنگ ایرانی همیشه برای گردشگرانی که از ایران به این مقصد سفر می‌کنند، جذابیت دارد. از کلیساهای تفلیس گرفته تا پارک‌های هم شهر و پل‌های زیبا، از موزه‌ها و گالری‌ها و حتی گشت‌وگذار در خیابان‌های تفلیس، برای گردشگران ایرانی جذاب است. نزدیکی این مقصد به ایران موجب شده تا تفلیس به مقصد محبوب ایرانی‌ها تبدیل شود.

۳ مکان دیدنی در تفلیس

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بهترین شهرها برای قدم زدن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۲۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…