عجایب دیدنی دره تندیس‌ها

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قشم یکی از زیباترین جزایر ایرانی خلیج فارس است. این جزیره نخستین ژئوپارک خاورمیانه به شمار می‌رود و جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردی در آن وجود دارند.
جاهای دیدنی دره تندیس ها

در اطراف دره تندیس‌ها جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که از تماشای آن لذت خواهید برد. با مجله دلتا همراه باشید تا برخی از جاهای دیدنی دره تندیس ها را به شما معرفی کنیم.

تنگه چاهکوه

یکی از بخش‌های ژئوپارک تنگه چاهکوه است که در طول سال گردشگران زیادی برای دیدن از آن به این مکان سفر می‌کنند. این تنگه به دلیل حفره‌های بسیار بزرگی که دارد به تنگه چاهکوه معروف است. به هنگام بارندگی، آب در این حفره‌ها جمع می‌شود و مردم این منطقه به دلیل کمبود آب کانال‌های باریکی را ساخته‌اند که آب را انتقال می‌دهد.

تنگه چاهکوه از جاهای دیدنی دره تندیس ها

سد گوران

قدمت این سد به زبان پهلوی برمی‌گردد و از نظر باستان ‌شناسان، اولین پی‌ریزی مربوط به دوره ساسانیان و هخامنشیان بوده است. سد گوران به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است. نام گوران از کلمه گبران می‌آید. در نزدیکی این سد کارگاه لنج‌سازی وجود دارد که بهتر است از آن بازدید کنید. فاصله سد گوران تا دره تندیس‌ها ۱۱ کیلومتر است.

سد گوران

بام قشم یکی از جاهای دیدنی دره تندیس ها

بام قشم منطقه باستانی است و باستان‌شناسان چندین ابزار مانند چاقو و تبر را پیدا کرده‌اند و همین نشان‌دهنده اولین سکونتگاه انسان‌ها بوده است. قدمت ابزار‌های کشف‌شده به آخر دوران پارینه سنگی می‌رسد. بام قشم در بین روستاهای طبل و سلخ قرار دارد که برای رسیدن به آن باید بعد از اتمام مسیر ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.

بام قشم

جنگل حرا

از خاص‌ترین جاذبه‌های قشم جنگل حرا است و با قایق‌های خلیج فارس به آنجا بروید تا آن را از نزدیک ببینید. جنگل حرا زمانی به اوج می‌رسد که درختان همگی زیر آب باشند. همچنین این جنگل جزء ذخیره‌گاه‌های زیستی ایران است. فاصله جنگل حرا تا دره تندیس‌ها ۲۳ کیلومتر است.

جنگل حرا

غار نمکدان قشم

دومین غار نمکی بزرگ در جهان متعلق به قشم است. قدمت این غار به ۵۷۹ میلیون سال قبل بازمی‌گردد. این غار از قندیل‌های نمکی تشکیل شده است که بسیار حیرت‌آور هستند. به هنگام بازدید از این غار، چراغ قوه به همراه داشته باشید، زیرا هرچه به سمت انتهای غار بروید، تاریک‌تر خواهد شد.

غار نمکدان در قشم، جزء میراث طبیعی ایران است. در کف غار، آب و ‌نمک به صورت همیشگی جریان دارد. وجود نمک به دلیل بارش کم باران است. به گفته دیگران نفس کشیدن در این غار خاصیت دارویی دارد. فاصله غار نمکدان تا دره تندیس‌ها ۳۸ کیلومتر است. برای دیدن جاذبه‌های ایران، مطلب بام سبز لاهیجان، تاج عروس گیلان را بخوانید.

غار نمکدان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…