ییلاق خصیل دشت، مکانی بکر میان ابر و مه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای ییلاقی خصیل دشت در تابستان بهترین انتخاب برای اقامت خواهد بود. دشت‌های سرسبز، گل‌های وحشی، چشم‌اندازی زیبا و هوایی خنک تنها بخشی از جذابیت‌های این ییلاق هستند.

یکی از آن‌ جاهایی که باید در گرمای تابستان امتحان کنید، ییلاق است. ییلاق خصیل دشت املش که در بخش رانکوه املش قرار گرفته یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی املش است. ییلاق خصیل دشت در نزدیکی ییلاق هلودشت قرار گرفته و هنوز زیبا و دست‌نخورده است. این ییلاق حدود ۱۹۰۰ متر از سطح دریا فاصله داشته و آب‌وهوایی خنک و دلپذیر در بهار و تابستان دارد. با دلتامگ همراه باشید.

ییلاق خصیل دشت کجاست؟

ییلاق خصیل دشت در استان گیلان، شهرستان املش و بخش رانکوه املش قرار دارد.

جاذبه های گیلان

امکانات ییلاق

خوشبختانه ییلاق خصیل دشت بکر و دست‌نخورده باقی مانده و کسی تا به حال خانه‌های بزرگ در آن نساخته است. ظاهر ساده و روستایی روستا حفظ شده و همین موضوع هم برای گردشگران جذاب است. امکانات تفریحی زیادی در روستا وجود ندارد. اگر هم می‌خواهید شب را آن‌جا بمانید می‌توانید در یکی از خانه‌های روستا بمانید یا کمپ بزنید.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق خصیل دشت

روستای هلودشت

روستای هلودشت یکی از همسایه‌های خصیل دشت است. این روستا، گردشگران بسیار بیشتری دارد و به همین دلیل هم در آن امکانات اقامتی خوبی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

هلودشت

شهر املش

شهر املش امکانات زیادی دارد و می‌توانید آن‌جا را برای اقامت انتخاب کنید. املش خودش یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است و می‌توانید تجربه بسیار جذابی را در این شهر داشته باشید.

املش

غار تلابن گورج

غار تلابن گورج در ۹۰ کیلومتری شهرستان املش و ۲ کیلومتری شرق روستای گورج قرار دارد. این غار که با نام «تولابن» هم شناخته می‌شود حدود ۲۲ متر طول و ۶ متر عرض دارد. ارتفاع دهانه غار ۳ متر است و به راحتی می‌توانید وارد آن شوید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ کاربرد شگفت‌انگیز جوش شیرین برای خانم‌های خانه‌دار

غار تلابن گورج

آبشار سیاه تاش

آبشار سیاه تاش در سی‌سرا یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان است که در شهرستان املش قرار دارد. این آبشار در دل جنگل‌های سرسبز گیلان قرار گرفته و منظره اطراف آن ستودنی است.

ییلاق خصیل دشت

 غار سیاه استخر

غار سیاه استخر یکی از جاهای دیدنی املش و استان گیلان است که جزو بناهای تاریخی استان نیز به حساب می‌آید. در این غار نشانه‌هایی از سکونت افراد دیده شده که به زمان‌های خیلی دور برمی‌گردد.

توصیه‌هایی برای سفر به ییلاق خصیل دشت

فرقی نمی‌کند چه موقعی از سال را برای سفر به ییلاق خصیل دشت انتخاب می‌کنید. در هر صورت از بودن در آن لذت خواهید برد. این روستای ییلاقی آب‌وهوایی فوق‌العاده تمیز و عالی داشته و می‌توانید ریه‌های خود را از اکسیژن خالص پُر کنید.

بهترین زمان سفر

خصیل دشت به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی املش، آب‌وهوایی دلپذیر دارد و می‌توانید از اردیبهشت تا پایان شهریور به آن سفر کنید. البته پاییزِ دشت بسیار زیباست اما خب کمی سرد است و شاید این سرمای هوا برای شما قابل تحمل نباشد.

ییلاق خصیل دشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با یک کش موهای خود را کوتاه کنید

ممکن است برخی افراد در شرایطی باشند که به رفتن آرایشگاه علاقه‌ای نداشته باشند.کوتاهی مو با…