بام سبز لاهیجان، تاج عروس گیلان

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرستان لاهیجان بزرگترین نقطه شهری در شمال شرق گیلان است و بعد از انزلی و رشت سومین شهر پرجمعیت این استان محسوب می‌شود. بام سبز لاهیجان به منطقه‌ای مسطح در بالای شیطان کوه گفته می‌شود.
بام سبز لاهیجان

هر چقدر از خاص و منحصربه‌فرد بودن لاهیجان گفته‌ شود باز هم کم است. به همین دلیل به این شهر عروس گیلان می‌گویند. طبعا بر سر هر عروس خانمی یک تاج قرار دارد و بام سبز لاهیجان به عنوان تاج عروس گیلان محسوب می‌شود. اینجا پر از امکانات تفریحی و محلی برای خوش‌ گذراندن است. با مجله دلتا همراه باشید تا در یک سفر فوق‌العاده شگفت‌انگیز با بام سبز لاهیجان آشنا شویم.

فوق رمانتیک به سبک بام سبز لاهیجان

زمانی که از پایین کوه به سمت نوک قله می‌روید با رسیدن به مقصد گویا به جهانی دیگر قدم می‌گذارید. از همان لحظات اولیه معجزه زیبای طبیعت چشمان خیره شما را به خود جذب می‌کند. تجربه چنین شگفتی عمیقی شب و روز هم نمی‌شناسد. شب‌‌‌ها زمانی که سکوتی سنگین بام سبز لاهیجان را فرا می‌گیرد زیبایی تنفس در هوایی پاک و خارج از هیاهوی شهرهای شلوغ و صنعتی خفن‌تر از قبل می‌شود.

لاهیجان

مسیر ماشین‌رو

اگر خیلی اهل پیاده‌روی نیستید با استفاده از خودرو شخصی تا بالای شیطان کوه بروید. خودرو را هم در پارکینگ بزرگ بالای کوه پارک کنید.

مسیر پله‌نوردی

پیشنهاد می‌کنیم که از مسیر پله‌ای که بیش از هزار پله سنگی دارد به جای خودرو استفاده کنید.

تفریحات بام سبز لاهیجان

شهربازی بام سبز

تفریح در این شهربازی پیر و جوان نمی‌شناسد و هر کسی با هر سن‌وسالی که کودک درون بیش‌فعالی دارد، می‌تواند اوج هیجان را در استفاده از ماشین‌های برقی و چرخ‌وفلک و سایر وسایل بازی تجربه‌ کند.

شهربازی لاهیجان

تله‌کابین احرار

در سال ۱۳۸۴ معروف‌ترین تله‌کابین ایران برای وصل کردن بام سبز لاهیجان به قله تاج خروس احداث‌ شد. این تله‌کابین ۳۳ کابین ۶ نفره دارد و در هر ساعت می‌تواند هزار گردشگر را جابه‌جا کند.

شیطان کوه

جالب‌ است بدانید که علت نام‌گذاری این کوه به دلیل صدای پیچیده از وزش بادها در گذشته است که مردم محلی هم داستان‌ها و افسانه‌های قدیمی را به آن اضافه‌ کردند. بعد از آن این نقطه نام شیطان کوه به خود گرفت.

آبشار شیطان کوه

شیطان کوه علاوه بر درختان انار و گردو، آبشاری زیبا برای نشان دادن به گردشگران دارد که در یک مسیر پلکانی از میان درختان در جریان است.

آبشار شیطان کوه

استخر لاهیجان

امروزه این مکان کاملا جنبه تفریحی و دیدنی به خود گرفته‌ است و برای تغذیه آبشارهای جاری از شیطان کوه استفاده می‌شود. در وسط این استخر یک جزیره قرار دارد که با یک پل سیمانی به ضلع جنوبی استخر لاهیجان متصل‌ است.

باغ نارنج لاهیجان

در نزدیکی ورودی بام لاهیجان یک نارنجستان بزرگ و باعظمت قراردارد. این باغ خوش آب‌و‌هوا جان می‌دهد برای پهن ‌کردن بساط کباب.

بام سبز لاهیجان

رستوران‌های نزدیک به بام سبز لاهیجان

خبر خوب برای شکم‌گردهای حرفه‌ای این است که انواع و اقسام رستوران‌ها با غذاهای محلی و سنتی تا فست فود و برگر در مسیر حرکت و نزدیک به بام سبز لاهیجان در دسترس هستند. بنابراین این اطمینان خاطر به شکموها داده می‌شود که از این بابت نگرانی نداشته‌ باشند.

بهترین زمان بازدید

نمی‌توان سفری به شمال کشور داشت و از بام سبز لاهیجان دیدن‌ نکرد. بنابراین اگر از هم‌ اکنون به فکر سفر به این نقطه بکر از ایران زمین هستید برنامه را طوری بچینید تا  فصول شلوغ سال مثل تابستان با مشکلات اسکان و در فصل زمستان به برف و بوران برخورد نکنید.

تله کابین احرار

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری

۷ دیدگاه

  1. حسین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      خیلی ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۴۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…