مردان این نشانه‌ها را جدی بگیرند

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به گفته متخصصین مردان باید حساسیت بیشتری روی موارد زیر داشته باشند و هر درد و تغییر بدون دلیل در بدن خود را به دکتر گزارش دهند.
نشانه های سرطان در مردان

بسیاری از سرطان‌ها در بدن با یک تغییر خیلی کوچک خود را نشان می‌دهند که مرتبط با یک خطر بزرگ برای سلامتی‌ هستند. اگر به این نشانه‌ها توجه کنیم، می‌توانیم به موقع درمان را شروع کنیم. نشانه های سرطان در مردان را در مجله دلتا بخوانید.

درد به هنگام ادرار کردن

اگر در هنگام ادرار کردن درد احساس می‌کنید و در ادرار خود خون می‌بینید فورا با یک دکتر مشورت کنید. وجود درد در اندام‌های تناسلی را جدی بگیرید و به یک دکتر اورولوژ مراجعه کنید. این درد از وجود لخته خون در مجاری ادراری یا بیضه‌ها خبر می‌دهد که به سرطان پروستات منجر می‌شود.

درد به هنگام ادرار کردن

هماتوسل (بیماری‌های بیضه)

مردان باید با بدن خود آشنا باشند و تغییرات را متوجه شوند. تنها خودمان هستیم که می‌توانیم خیلی زود بیماری را شناسایی کنیم. هر تغییری مانند تغییر سایز، تورم و احساس سنگینی در بیضه‌ها را جدی بگیرید، چراکه ممکن است این‌ها نشان‌دهنده سرطان بیضه‌ باشند.

تغییرات پوستی قابل توجه

اغلب مردان بالای ۵۰ سال به علت سرطان پوستی جان خود را از دست می‌دهند. طبق گزارش‌های بنیاد سرطان پوستی آمریکا، مردان جوان بیشتر در معرض خطر ملانوم (سرطان پوست جدی) هستند. تغییرات قابل توجه مانند خال‌های برجسته و مایع‌دار، التهاب‌های پوستی و تغییر رنگ ناگهانی از دسته نشانه‌هایی‌ هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

آفت یا درد در دهان

اگر متوجه آفتی در دهان شدید که خوب نمی‌شود یا دردی که در حول دهان جابه‌جا می‌شود، به دکتر مراجعه کنید. لکه‌های قرمز و سفید در لثه و زبان یا درد در لثه‌ها به هنگام جویدن را جدی بگیرید. این‌ها نشانه‌هایی از سرطان دهان هستند.

سرفه‌های مزمن

سرفه‌هایی را که بیشتر از سه هفته و به‌طور وخیم ادامه دارند با دکتر در میان بگذارید. به یاد داشته باشید علائمی مانند سرماخوردگی و آلرژی در طولانی‌مدت خبر از سرطان و مشکلات ریوی می‌دهند. گاهی اوقات به مرور زمان و عدم درمان این سرفه‌ها به برونشیت حاد تبدیل می‌شوند. در این زمان سرفه‌ها همراه لخته‌های خون هستند.

نشانه های سرطان در مردان را بشناسید

خون در مدفوع

خون در مدفوع ممکن است نشان از هموروئید (بواسیر یا خون‌شار) و شروع این بیماری باشد. همچنین این نشانه ممکن است خبر از سرطان روده بزرگ نیز بدهد. در صورت مشاهده به پزشک فلوشیب مراجعه کنید.

دل‌درد و حالت تهوع

همیشه دل‌درد و حالت تهوع خبر از سرطان نمی‌دهد، ولی اگر این علائم را در طولانی‌مدت (۵ روز) احساس می‌کنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌های اولیه را انجام دهید. این حالات نشان از زخم معده و در موارد حاد خبر از سرطان خون، معده، لوزالمعده، مری، کبد یا سرطان روده بزرگ می‌دهد.

درد گلو به هنگام قورت دادن

در بسیاری از موارد، درد گلو به علت سرماخوردگی و آنفلوآنزا است. در این صورت نیازی نیست نگران باشید و فقط باید داروهایی که پزشک توصیه می‌کند مصرف کنید. اما اگر این گلودرد طی هفته‌ها ادامه دارد و به مرور زمان بدتر می‌شود نشان از سرطان روده، حنجره یا معده دارد.

دیگر علائمی که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • خستگی طولانی‌مدت
  • کاهش وزن بی‌دلیل
  • کبودی بی‌دلیل در بدن
  • تب‌های مکرر
  • سردردهای مزمن

نشانه های سرطان در مردان چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ ترفند ساده و ارزان برای سفید کردن دندان‌ها! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ق٫ظ

    خیلی ممنون مفید بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۲۳ ب٫ظ

    مفیدبود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۴۸ ب٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…