آیا همیشه باید حالمان خوب باشد؟

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ناراحتیم، خسته‌ایم، شکست خورده‌ایم، کسی حرف تندی به ما زده و هزار اتفاق ناخوشایند برای ما رخ داده است، بگذاریم این احساسات وجود ما را در برگیرد.
آیا باید همیشه حالمان خوب باشد

حتما شما هم کسانی را دیده‌اید که انتظار دارند همیشه حالشان خوب باشد و وقتی خوب نیستند به زمین و زمان غر می‌زنند و دنبال مقصر می‌گردند. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که آیا باید همیشه حالمان خوب باشد.

آیا باید همیشه حالمان خوب باشد

چه بسا روزهایی که صبح با حال خوش و پر از انرژی از خانه بیرون می‌زنیم اما شب که برمی‌گردیم روزی بد را پشت سرگذاشته و تهی از هرگونه انرژی هستیم. این طبیعت زندگی انسان است و گریزی از آن نیست.

حال خوب چیست؟

حال خوب را فقط نمی‌توانیم شادی و خنده بنامیم. احتمالا برای شما هم پیش آمده برحسب دیدن صحنه‌ای از یک فیلم، شنیدن قطعه‌ای موسیقی یا یک اتفاق خاص اشک در چشمتان جمع شده و گریه کرده باشید. بعضی وقت‌ها هم بعد از گریه حال شما خیلی خوب شده و آرام شده‌اید.

الزاما خنده و شادی باعث حال خوب ما نمی‌شود. شاید بد نباشد از واژه‌ای بنام “خرسندی” نام ببریم؛ شاید بتوان خرسندی را تجربه‌ای عمیق و احساسی لذت بخش از یک اتفاق نامید که حتی موجب گریستن ما نیز می‌شود اما بعد با تجربه این اتفاق حال ما بهتر شده است.

آیا باید همیشه حالمان خوب باشد

وقتی حالمان خوب نیست چکار کنیم؟

حال بد خودمان را کتمان نکنیم. مخصوصا مقابل نزدیکان و افراد صمیمی خانواده خودمان اگر حال بدی را تجربه می‌کنیم بهتر است ماسک و نقاب حال خوب را نزنیم. حتی زمانی‌که سرکار می‌رویم می‌توانیم به همکاران خود این پیش زمینه را بدهیم که امروز حال خوبی ندارم، لطفا رعایت کنید.

حال بد را در خودمان هضم کنیم

مراقب باشیم ترکش‌ها و گلوله‌های این حال بد گریبان‌گیر سایرین نشود. سعی کنیم خویشتن‌دار باشیم و مراعات کنیم که دیگری را در این مقطع از خودمان نرنجانیم.

آیا باید همیشه حالمان خوب باشد

فردی مطمئن و قابل اطمینان داشته باشیم که بتوانیم با او حرف بزنیم

بودن یک فرد قابل اعتماد یا یک راهنما و همراه که بتوانیم احساسات و حال بد خود را با او به اشتراک بگذاریم کمک می کند که ماقدری آرام شویم. لازم نیست که این فرد حتماً کنار ما باشد؛ گاه ارسال پیام یا صحبت تلفنی می‌تواند ما را آرام سازد.

به دیگران کمک کنید یا کاری برای کسی انجام دهید

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد: فعالیت‌های اجتماعی باعث احساسات مثبت بیشتری در افراد و شکوفایی عاطفی آن‌ها می‌شوند.

به حال بدتان معنا بدهید

به‌عنوان مثال اگر به دلیل طلاق دچار حال بد هستید، آن را اینگونه معنی‌دار کنید که در حال گذار به یک زندگی جدید و بهتر هستید و این حال بد، برای رسیدن به حال خوب یک گذرگاه است. البته شاید نتوان همه حالات بد را معنی دار کرد. پس بهتر است به جای غمگین شدن به خاطر حال بد و بدتر کردن حال، واقعیت را بپذیرید و با حال کنونی کنار بیایید و بدانید که هیچ حالی ماندگار و دائمی نیست.

به حال بدتان معنا بدهید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نوع عاشق شدن خطرناک است را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…