اگر اهل شکم‌گردی هستید به این شهرها سفر کنید!

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر اهل شکم‌گردی هستید و می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید و قصدتان لذت بردن از خوردن غذاهای خوشمزه و متنوع است این مطلب را بخوانید.
خوشمزه ترین شهرهای جهان

بسیاری از شهرهای جهان، با غذاهای لذیذ و خوشمزه، گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. در ادامه با شهرهایی که بیشترین تعداد غذاهای ملی را دارند آشنا شوید. با مجله دلتا همراه باشید تا خوشمزه ترین شهرهای جهان را بشناسید.

میلان، ایتالیا یکی از خوشمزه ترین شهرهای جهان

میلان، یکی از اولین پایتخت‌های مد در جهان محسوب می‌شود اما مکان‌هایی که در این شهر، در آن غذا سرو می‌شود، مکان‌های پر جنب و جوشی است. شهر میلان ۴۵ نوع غذای ملی دارد.

میلان

بارسلونا، اسپانیا

پیشنهادات غذایی بارسلونا وسیع و متنوع است، این شهر ۴۸ نوع غذای ملی دارد. در این شهر غذاها تنوع زیادی دارد و در سفر به بارسلوانا می‌توانید از خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

 بانکوک، تایلند

بانکوک به عنوان یکی از پایتخت‌های غذایی جهان شناخته می‌شود اما حتی اگر غذاهای محلی را در نظر نگیریم، این شهر دارای ۴۸ نوع غذای ملی است.

خوشمزه ترین شهرهای جهان

وین، اتریش

شهر وین در اتریش، به‌خاطر فرهنگ خوردن قهوه، سوسیس پرشده پنیری و بازارهای غذایی گلچین شده آن در فضای باز، شناخته شده است. شهر وین دارای ۴۹ غذای ملی است.

سیدنی، استرالیا

یکی از غذاهای محلی استرالیا نان مثلثی شکل و سفیدی است که می‌توانید روی آن کره بمالید. سعی کنید سایر غذاهای شهر سیدنی را که ۵۶ نوع غذای متنوع است امتحان کنید.

غذاهای خوشمزه جهان

توکیو، ژاپن

توکیو دارای ۵۸ غذای ملی است و در سال ۲۰۱۳ نیز غذای ژاپنی و غذاهای سنتی ژاپن به فهرست میراث فرهنگی معنوی یونسکو، افزوده شده است.

مونترال، کانادا

تنوع غذایی مونترال همواره در حال تکامل است. در این شهر می‌توانید از شیرینی‌های حلقوی مشهور و پوتین (نوعی غذای فرانسوی) لذت ببرید. اما در این شهر با گزینه‌های متفاوت دیگری نیز روبه‌رو هستید.

مونترال

لس آنجلس، کالیفرنیا

لس آنجلس به تنوع غذایی و ارزان بودن غذاها، شناخته می‌شود. گفته می‌شود که علاوه بر ۶۱ غذای ملی که در این شهر در اختیار مردم قرار می‌گیرد، غذاهای دیگر کشورها هم در این شهر وجود دارند.

لس آنجلس

دبی، امارات متحده عربی

غذاهای دبی، ترکیبی از غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی است. این شهر دارای سبک‌های مختلف آشپزی و فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان است، در واقع در این شهر ۶۴ نوع غذای ملی متفاوت وجود دارد.

برلین، آلمان

آیا می‌دانستید که کلمه “Berliner” به معنای شیرینی‌پزی است؟ پایتخت آلمان به‌خاطر شینسل‌های بزرگ (نوعی نان مخصوص) و سوسیس سرخ کرده خود، شناخته شده است. اما اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید، این شهر ۶۴ نوع غذای مختلف دارد.

آلمان

پاریس، فرانسه

غذاهای پایه فرانسوی مانند کروسان‌های تازه، راتاتولارهای رنگارنگ و سوپ پیاز فرانسوی، ارزش خوردن را دارند. پاریس شهر چراغ‌ها، ۶۵ نوع غذای ملی متنوع دارد.

پاریس

لندن، انگلیس

هنگامی که تمام ماهی‌ها و چپیس‌های لندن را امتحان کردید، به سراغ سایر غذاهای این شهر بروید. شهر لندن ۸۹ نوع غذای ملی دارد، در این شهر، اکثر مردم غذاهای هندی را انتخاب می‌کنند اما شما می‌توانید غذاهای دیگر کشورها را نیز امتحان نمایید.

لندن

شهر نیویورک، نیویورک

تنوع غذایی شهر نیویورک به دلیل مد روز بودن آن (مردم به پیتزا و نان شیرینی حلقوی آن، بسیار علاقه دارند) شناخته شده است. این شهر به تنهایی ۹۴ نوع غذای ملی مختلف دارد. خیابان‌های خوشمزه همه‌جا وجود دارند؛ خرید و گشت‌وگذار در خیابان مولوی تهران هم یکی از همین مکان‌ها به شمار می‌رود.

خوشمزه ترین شهرهای جهان

یونسکو شهر خلاق غذایی جهان را از ایران برگزید

شاید فکر کنیم که این اغراق است؛ اما اگر سری به اجاق خانه‌های گیلان بزنیم با چشم خود می‌بینیم که چطور ظروف و روش‌های پخت‌وپز منحصربه‌فرد گذشتگان و فرهنگشان تا به امروز حفاظت ‌شده است. با این تفاسیر باید هم غذاهای رشتی عنوان اول این لیست را به دست آورده باشند.

غذاهای گیلانی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دریا و جنگل را تنها در یک مسیر ببینید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…