خرید و گشت‌وگذار در خیابان مولوی تهران

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیابان مولوی هم فال است و هم تماشا؛ می‌توانید هم خرید کنید و هم کلی مکان‌های تاریخی قدیمی ببینید؛ قشنگ یک گردش کامل.
خیابان مولوی تهران

خیابان مولوی تهران از آن دست مکان‌های پر‌رفت‌و‌آمد است و هر روزه گذر بسیاری از تهرانی‌ها به آنجا می‌افتد. بیشتر عمده‌فروشان در بازارهای مولوی مشغول به‌کار هستند و اکثر کسانی که از اینجا دیدن می‌کنند برای خرید آمده‌اند. در این مطلب از بخش گردشگری سعی داریم تا جاهای دیدنی این خیابان را با هم مرور کرده و ببینیم که دسترسی‌ها به این محل چگونه است و اطراف آن چه می‌گذرد.

در خیابان مولوی تهران و اطرافش چه خبر است؟

بازار مولوی

بازار شلوغ و پر‌رفت‌و‌آمد مولوی جای خوبی برای درک زندگی جاری در تهران است. اینجا صدای فروشندگانی که برای جذب مشتری تبلیغ می‌کنند یا صدای مشتریانی که برای تخفیف چانه می‌زنند در هم ترکیب می‌شود. اینجا می‌توان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کرد.

بازار مولوی

کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس

این مکان مقدس جایی میان خیابان مولوی و خیابان امام خمینی قرار دارد. قدمت بنای این کلیسا به دوران زندیه برمی‌گردد و  خیلی از کسانی که در آن دفن شده‌اند در زمان حیات خود افراد سرشناسی بوده‌اند. این کلیسا یک ساختمان یک طبقه است و گفته می‌شود به لحاظ معماری شبیه به کلیسای کوچک جلفای اصفهان است.

خیابان مولوی تهران

مجموعه موقوفات معیر

خاندان معیر در دوران قاجار از خانواده‌های ثروتمند و معروف بودند. این مجموعه وقف شده هم یادگار این خاندان قدیمی است. این مجموعه شامل حمام، آب‌انبار، مدرسه و یک باغ است که معماری زیبای دوران قاجار را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که شاعر بزرگ رهی معیری هم از نوادگان این خاندان قاجاری است.

خانه‌ موزه شهید چمران

شهید چمران یکی از شخصیت‌های برجسته سیاسی ایران است که پس از شهادت خانه محل تولد او به‌صورت موزه درآمده است. برای بازدید از این خانه باید به سمت شمال خیابان مولوی تهران حرکت کرده و به خیابان پانزده خرداد نزدیک شوید.

کاروانسرای خانات تهران

کاروانسرای خانات یکی از مکان‌های به‌جا‌مانده از دوران قاجار است که در دوره‌های تاریخی بعد بازسازی شده و از آن استفاده می‌شده است. این بنا از آجر و گره‌کاری ساخته شده و اطراف آن با کاشی‌کاری تزیین شده است

کاروانسرای خانات

تپه چشمه علی

یکی از مکان‌های جالب اطراف خیابان مولوی تپه چشمه علی است که می‌توانید برای یک بازدید چند ساعته به آنجا بروید. گفته می‌شود که نام اصلی این مکان چشمه سورینی است و به یک خانواده ثروتمند در دوران اشکانیان تعلق داشته. مردم منطقه هم در آن فرش می‌شسته‌اند؛ چون آب زلال چشمه باعث می‌شده تا فرش‌ها تمیز و براق به نظر بیایند. برای دیدن این مکان باید از سمت مولوی به سمت میدان قیام رفته و بعد وارد خیابان ری شوید.

بوستان خواجوی کرمانی

بوستان بزرگ خواجوی کرمانی محل مناسبی برای پیک‌نیک‌ خانوادگی است. البته این بوستان بیشتر به خیابان شوش نزدیک است. اما از طرف خیابان مولوی هم می‌توان به سمت آن رفت. این بوستان امکانات مختلف تفریحی-ورزشی دارد. اگر دوست دارید در محله مولوی خانه‌ای بخرید، به مطلب صفر تا صد محله مولوی تهران مراجعه کنید.

بوستان خواجوی کرمانی

رستوران‌های خیابان مولوی تهران

هم‌زمان با خرید و گشت‌و‌گذار در مکان‌های تاریخی خیابان مولوی می‌توانید سری هم به رستوران‌ها و فست‌فودهای آن بزنید. شکم‌گردی در این خیابان هم یک تفریح جالب است. چند مکان خوب برای انتخاب غذا در این محله از همه معرو‌ف‌تر است. برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری در ایران، بهترین جاهای دیدنی ساری را بخوانید.

رستوران های مولوی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دریا و جنگل را تنها در یک مسیر ببینید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۰:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…