دوستی با مرد متاهل چه عواقبی دارد؟

۵
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همان‌طور که متوجه شدید برقراری ارتباط با یک مرد متاهل می‌تواند عوارض و پیامدهای مختلفی را برای دو طرف به همراه داشته باشد که در ادامه به بیان رایج‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.
عواقب ازدواج با مرد متاهل

برخی از دختران مجرد و زنان مطلقه به یک تکیه گاه و حامی از میان مردان نیاز دارند. همین موضوع  باعث می‌شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند و به این نوع ارتباطات تن دهند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان عواقب دوستی با مرد متاهل می‌پردازیم.

عواقب دوستی با مرد متاهل

دوستی و ازدواج با مردان متاهل به‌عنوان یک پدیده اجتماعی گریبان‌گیر بعضی از خانم‌های مجرد یا مطلقه شده و در حقیقت یک آسیب اجتماعی است.

از بین رفتن کانون خانواده

در واقع ارتباط با مرد متاهل موجب نابودی یا سست شدن کانون خانواده او می‌شود. در این مواقع شما شانس بهبود روابط را از این زوج می‌گیرید و از طرفی اگر همسر او متوجه رابطه شما با شوهر خود بشود احتمال فروپاشی خانواده وجود خواهد داشت. معمولا فروپاشی یک خانواده زمانی تبعات سنگین‌تری دارد که فرزندانی نیز از این ازدواج به‌وجود آمده باشند.

عواقب ازدواج با مرد متاهل

تجربه پایان تلخ از عواقب دوستی با مرد متاهل

بر اساس تجربه می‌توان گفت که ارتباط خارج از چهارچوب ازدواج هرگز ماندگاری نخواهد داشت و در پایان ارتباط شما به‌عنوان فردی که با مرد متاهل ارتباط داشته احتمالا فشار روانی و ناراحتی بسیاری را تجربه خواهید کرد. در این مواقع شما زمان و احساس خود را صرف ارتباطی کرده‌اید که نتایج دلخواهی به همراه نداشته است.

عذاب وجدان بابت رفتار غیراخلاقی

بهتر است بدانید که از بین بردن یک خانواده یا بی‌توجهی به حقوق همسر فردی که با او در ارتباط هستید باعث به‌وجود آمدن عذاب وجدان در شما خواهد شد. به‌طور کلی مردان متاهلی که به این دسته از روابط ورود می‌کنند در صورتی که به سمت زندگی خود بازگردند، همیشه از خیانتی که نسبت به همسر خود داشته‌اند، خجالت‌زده خواهند بود. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب مهم‌ترین خواسته مردان در رابطه عاطفی چیست؟ سر بزنید.

عواقب ازدواج با مرد متاهل

ایجاد بیماری‌های روحی و روانی از عواقب دوستی با مرد متاهل

به صراحت می‌توان گفت در رابطه با مرد متاهل، زنان همیشه مشکلات بی‌شماری را تجربه خواهند کرد. در واقع فشار ناشی از سرزنش‌ها و قضاوت‌های اطرافیان یا تعارض‌هایی که از حضور طرف مقابل در کنار زنی دیگر به فرد دست می‌دهد، باعث خواهد شد تا مشکلات روحی بسیاری از جمله افسردگی یا اضطراب در او شکل بگیرد.

تجربه یک زندگی در سایه

وقتی که به‌عنوان نفر سوم وارد یک رابطه می‌شوید بایستی قبول کنید که زندگی شما در سایه زندگی اول قرار دارد. به‌گونه‌ای که نمی‌توانید مانند یک زوج عادی همیشه در کنار هم باشید یا نمی‌توانید آزادانه برای گردش بیرون بروید. در واقع بسیاری از تجربیات ساده از شما دریغ خواهد شد.

تجربه یک زندگی در سایه

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواستگاری با این ویژگی‌ها را از دست ندهید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…