اشتباهات مهلک که به طلاق ختم می‌شوند

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آگاهی از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند عاملی است که در پیشگیری از طلاق نقش تعیین کننده‌ای دارد.
اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحل در زندگی همه افراد است. ازدواج موفق و عشق ماندگار نیازمند به تلاش زوجین برای رسیدن به اهداف مشترک و تفاهم در زندگی است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند می‌پردازیم.

اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

آگاهی از اصول اساسی در زندگی مشترک فرصتی است برای اینکه رابطه عاشقانه‌ افراد در مسیر سرازیری قرار نگیرد و از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شود پرهیز کنید.

چه اشتباهاتی در زندگی زناشویی ممکن است موجب طلاق شود؟

عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است زندگی زناشویی را تا ورطه جدایی و طلاق پیش ببرد. با این حال برخی از آن‌ها از عمومیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به بررسی این اشتباهات می‌پردازیم.

تصمیمات شتاب زده از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

اکثر دختران و پسران جوان در اوایل ازدواج، دیوانه‌وار عاشق هم هستند اما این احساسات آتشین در بسیاری از مواقع به سرعت فروکش کرده و مدتی بعد از ازدواج، بسیاری از اختلاف نظرها آغاز می‌شود. گرفتن تصمیمات شتاب‌زده و از روی احساسات، مشورت نکردن با همسر و عدم بررسی منطقی مشکلات باعث دامن زدن به تنش‌های بین زوجین می‌شود.

اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

قوانین سفت‌ و سخت در مورد امور منزل

حاکم بودن قوانین سخت و انعطاف ناپذیر در امور منزل می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد. چنین اشتباهی در زندگی مشترک سبب می‌شود به جای اینکه خانه مکانی امن و آرام برای زوجین باشد، به یک اردوگاه کار اجباری تبدیل شود.

تاثیرپذیری از طلاق اعضای خانواده، دوستان و آشنایان

معمولا افراد از اشخاصی که بیشتر از همه با آن‌ها در ارتباط هستند، تاثیرپذیری بسیار زیادی دارند. داشتن روابط نزدیک با افرادی که در آستانه طلاق هستند، می‌تواند روی ازدواج شما تاثیر منفی داشته باشد. خطر از آنجایی آغاز می‌شود که شروع به مقایسه کردن زندگی زناشویی خودتان با زندگی مشترک نافرجام دوستان و آشنایان خود کنید و به این نتیجه برسید که مشکلات مشترک در زندگی زناشویی خودتان با همسرتان نیز وجود دارد. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چرا بعضی پسران مجرد با زنان مطلقه ازدواج می‌کنند؟ سر بزنید.

اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

برهم خوردن تعادل کار و زندگی از اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

وقتی می‌توانید ادعا کنید در شغل‌ خود موفق هستید که اجازه ندهید شغل‌تان روی زندگی شخصی شما تاثیر منفی بگذارد. بیشتر افراد زمانی به خودشان می‌آیند که خانواده‌ در مرز ازهم پاشیدن است. البته که نباید وظایف شغلی‌ خود را نادیده بگیرید و کم‌کاری کنید، اما به همین اندازه در قبال وظایفی که نسبت به خانه و خانواده دارید نیز مسئول هستید.

روراست نبودن در زندگی

عدم صداقت در زندگی یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند صمیمیت یک رابطه را از بین ببرد، چرا که طرفین نسبت به یکدیگر بدبین می‌شوند. پس از ازدواج متعهد می‌شوید که زندگی مشترکی بسازید و هر دو در جهت رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنید. پنهان کردن حساب‌های مالی، روراست نبودن در مورد خرج‌های شخصی، پنهان کردن ارتباطات یا رفت و آمدها و غیره از جمله مصداق‌های نداشتن صداقت در زندگی است.

روراست نبودن در زندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب مهم‌ترین خواسته مردان در رابطه عاطفی چیست؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…