پردرآمدترین شغل‌های پاره‌وقت در ایران

۷
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شغل‌های پاره‌وقت همواره برای کسانی که می‌خواهند در کنار شغل اصلی درآمد بیشتری کسب کنند گزینه مناسبی است. همچنین بسیاری از جوانان و دانشجویان از شغل پاره وقت به عنوان فرصتی برای کسب تجربه پیش از ورود به بازار کار بهره می‌برند.
پردرآمدترین مشاغل پاره‌وقت

هنگام انتخاب شغل پاره وقت، به شرح شغل و جزئیات آن توجه کنید و در صورت هرگونه ابهام درباره ساعت و ماهیت کار، با کارفرما گفت‌وگو و توافق کنید. در ادامه، مجله دلتا به بررسی تعدادی از پردرآمدترین مشاغل پاره وقت جهان و ایران می‌پردازد.

پردرآمدترین شغل‌های پاره‌وقت در ایران و جهان

درآمدهای تقریبی این مشاغل به دلار ذکر شده‌ بودند که در این مطلب برای ملموس‌تر شد‌شان، آنها را به تومان (۳۰هزار تومان به‌ازای هر دلار) تبدیل کرده‌ایم. همچنین همه دستمزدها بر اساس ساعت کار یکسان بیان شده‌اند.

تدریس خصوصی

اگر در رشته‌ای چنان متخصص باشید که بتوانید تدریسش کنید، تدریس خصوصی شغلی پردرآمد است. چون تعیین تعداد دانشجویان هر کلاس و زمانش در اختیار شماست، انعطاف زیادی هم دارید. درآمد تدریس خصوصی بسته به رشته، تقاضا و زمانی که وقف کار می‌کنید متغیر است و می‌توان درآمد آن را از ساعتی ۵۷۰هزار تا ۱میلیون و ۲۶۰هزار تومان برآورد کرد.

برنامه‌نویس پاره‌وقت

برنامه‌نویسی نیز از مشاغلی است که به هردو شکل پاره‌وقت و تمام‌وقت انجام می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها نیاز ندارند برنامه‌نویس تمام‌وقت به خدمت بگیرند. درآمد برنامه‌نویس پاره‌وقت با مهارت متوسط حدود ۱میلیون و ۲۶۰هزار تومان است، اما اگر خیلی ماهر و مشهور شده باشید، شرکت‌ها برای پروژه‌های پاره‌وقت تا ساعتی ۲میلیون تومان هم دستمزد می‌دهند.

ویراستار

در صورتی که مدرک زبان‌های خارجی دارید، می‌توانید ویرایش آثار مکتوب یا مجازی را بر عهده بگیرید. در این شغل نیز مهارت و کیفیت کار شما بر درآمدتان اثر می‌گذارد. ویراستاری ساعتی ۸۷۰هزار تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان نصیبتان می‌کند.

طراح گرافیک

یکی از مناسب‌ترین مشاغل پاره‌وقت که بازار کار گسترده‌ای دارد، طراحی گرافیک است. بابت این کار ساعتی ۷۵۰هزار تا ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان دستمزد می‌گیرید. بیشتر پروژه‌های این شغل مربوط به آژانس‌های تبلیغاتی و حوزه مارکتینگ هستند، با این حال این شغل برای افراد علاقه‌مند به هنر جذابیت زیادی دارد.

نویسنده محتوا و تبلیغ‌نویس

از دیگر مشاغل انعطاف‌پذیر دنیای دیجیتال، نویسنده تولید محتوا و کپی‌رایتر است. شما می‌توانید با توجه به توانایی‌ها و علایق خود در یک یا چند حوزه محتوا تولید کنید. بلاگر پاره‌وقت یا نویسنده محتوا، تقریبا ساعتی ۹۰۰هزار تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان درآمد دارد.

تحلیلگر و مشاور مدیر

در جایگاه تحلیلگر یا مشاور مدیر، برنامه و عملکرد شرکت را بررسی و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می‌کنید و برای بهبود آنها پیشنهادهای مختلف ارائه می‌دهید. دستمزد این شغل تقریبا ساعتی ۱میلیون و ۲۰۰ تا ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

نویسنده محتوا و تبلیغ‌نویس

ناخن‌کار یا مانیکورکار

در صورتی که به کارهای ظریف علاقه دارید و به‌خوبی می‌توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، مانیکور ناخن یکی از مشاغل پاره‌وقت مناسب شماست. درآمد این کار حدود ۳۶۰ تا ۵۴۰ هزار تومان است و هرچه تعداد مشتری‌های شما بیشتر باشد، درآمدتان نیز افزایش خواهد یافت.

تحلیلگر بازار

خیلی از شرکت‌ها برای شناخت مشتریان و افزایش فروش کالا یا خدمات خود، از تحلیلگران بازار کمک می‌گیرند. درآمد این شغل در بین شغل‌های پاره‌وقت بالاست و ساعتی ۹۰۰هزار تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان دستمزد می‌گیرید.

متصدی کافه

وظیفه متصدی کافه این است که پس از دریافت سفارش انواع نوشیدنی‌ها، ‌ آنها را آماده کند. درآمد این شغل نیز مانند پیشخدمت رستوران به عوامل مذکور بستگی دارد و حدود ۳۳۰ تا ۶۶۰هزار تومان در ساعت است.

پاسخگویی تلفنی

اگر به شغلی احتیاج دارید که بدون رودروشدن با مشتریان به آنها خدمت‌رسانی کنید، پاسخگویی تلفنی گزینه مناسبی برای شماست. درآمد این کار هم حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰هزار تومان در ساعت است.

پیک غذا

پیک غذا یکی از شغل‌های پاره‌وقت است که به تخصص خاصی نیاز ندارد. فقط کافی است خودرو یا موتورسیکلت و گواهینامه رانندگی داشته باشید. در مجموع می‌توان درآمد این شغل را ۳۰۰هزار تومان در ساعت تخمین زد.

ماساژور

برخی از ماساژورها روی موارد درمانی تمرکز می‌کنند در حالی که دیگران سراغ ماساژهای آرامش‌بخش می‌روند. انتخاب با شماست. درآمد ماساژورها حدود ۶۰۰هزار تا ۱میلیون تومان است.

بنگاه معاملات املاک

درآمد این شغل وابسته به تلاش شما و تعداد معاملاتی است که جوش می‌دهید و حدود ۶۹۰هزار تا ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

طراح سایت

در قبال این کار دستمزدی بین ۱ تا ۲میلیون تومان دریافت می‌کنید. به‌طبع هرچه تخصص و مهارت بیشتری داشته باشید، ‌می‌توانید با قیمت‌های بالاتری کار کنید.

پردرآمدترین مشاغل پاره‌وقت چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای داشتن عمر طولانی را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۷:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۱۸ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…