ترفندهای داشتن عمر طولانی

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل، ورزش نکردن و نخوردن میوه‌ها و سبزی‌ها به اندازه کافی از عوامل کاهش عمر هستند. در ادامه با روش‌های طولانی کردن عمر آشنا می‌شوید.
ترفند برای افزایش طول عمر

احتمالا همه ما دوست داریم که بیشتر عمر کنیم! اما امروزه با تغییر سبک زندگی، میانگین عمر افراد پایین آمده است. در این مطلب از مجله دلتا، می‌خواهیم چند ترفند برای افزایش طول عمر را بررسی کنیم.

در غذا خوردن زیاده روی نکنید

اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، مقدار کمی غذا در داخل ظرف غذایتان ممکن است یک ایده خوب باشد. محققان دانشگاه سنت لوئیس تایید کرده‌اند که خوردن غذای کمتر به شما کمک می‌کند تا دیرتر پیر شوید، در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ آن‌ها دریافتند که محدود کردن کالری باعث تولید کمتر تری‌گلیسیرید می‌شود، هورمون تیروئیدی که متابولیسم را کاهش می‌دهد و روند پیری را سرعت می‌بخشد.

در غذا خوردن زیاده روی نکنید

به زندگی زناشویی اهمیت بدهید

داشتن رابطه جنسی رضایت بخش دو تا سه بار در هفته می‌تواند به مدت سه سال به زندگی شما اضافه کند. رابطه جنسی منظم همچنین می‌تواند فشار خون شما را پایین بیاورد، خوابتان را بهبود بخشیده، ایمنی شما را افزایش دهد و قلبتان را سالم‌تر نگاه دارد.

آفتاب بگیرید اما زیاده‌روی نکنید

اگر از نور خورشید دوری کنید، احتمالا ابتلا به سرطان پوست کاهش می‌یابد و همچنین می‌تواند با جلوگیری از بروز چین و چروک صورت، شما را جوان کند. هرگز خیلی زود یا خیلی دیر نشده است که کرم ضد آفتاب را به برنامه مراقبت روزانه پوست خود اضافه کنید (به دنبال SPF 30 یا بالاتر باشید.) و فقط بر روی صورت خود تمرکز نکنید. نقاط آسیب دیده توسط نورخورشید و لکه‌هایی بر روی قفسه سینه و گردن شما باعث می‌شود که شما پیرتر به نظر برسید.

تلویزیون را خاموش کنید

وقت گذراندن زیاد جلوی تلوزیون می‌تواند عواقب جدی در سلامتی شما ایجاد کند. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد افرادی که چهار ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون تماشا می‌کردند ۴۶ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از دو ساعت در روز تماشا می‌کردند در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند.

‌معاشرت کنید

تحقیقات نشان می‌هد که بدون یک شبکه قوی از دوستان و خانواده، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید. تنهایی می‌تواند التهاب ایجاد کند و در افراد سالم می‌تواند به اندازه خطرناک بودن کلسترول بالا یا حتی سیگار کشیدن باشد. به نظر می‌رسد تنهایی بیشترین خطر را برای افراد سالخورده دارد که در معرض افسردگی نیز هستند.

سیگار نکشید

ترک سیگار شاید مهم‌ترین چیزی است که می‌توانید برای سلامتی و طول عمر زندگی خود انجام دهید. یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی بهداشت عمومی دریافت که زنانی که سیگار کشیدن را تا ۳۵ سالگی ترک کردند، به زندگی خود تقریبا شش تا هشت سال اضافه می‌کنند.

غذاهای فرآوری شده نخورید

یافته‌های آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC)، نشان می‌دهد که ۵۰ گرم از هر قسمت گوشت فرآوری شده ، روزانه ۱۸ درصد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ) را افزایش می‌دهد. یافته‌های IARC همچنین ثابت می‌کند که مصرف گوشت قرمز ممکن است با سرطان‌های کولون، پروستات و پانکراس ارتباط داشته باشد.

روی تناسب اندام خود حساس باشید

تمرین روزانه نزدیک‌ترین چیزی است که ما به عنوان معجون چشمه جوانی داریم. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که ورزش منظم با شدت بالا (مانند دویدن) می‌تواند ۴ سال به زندگی شما اضافه کند.

دیگر موارد تاثیر گذار در افزایش طول عمر

  • به اندازه کافی بخوابید
  • میوه و سبزیجات مصرف کنید
  • اضطراب و استرس را از خود دور کنید
  • به دیگران کمک کنید

ترفند برای افزایش طول عمر چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین روش دم کردن زعفران را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۱۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

    خسته.نباشید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۴:۳۲ ب٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

    خسته.نباشید

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۵۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۱۶ ق٫ظ

    واقعا آموزنده بودمطلب برای همه

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…