چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم؟

۵
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وقتی زن یا شوهر برای تنبیه همسرش به‌جای گفت‌وگو، قهر را انتخاب می‌کند فرد مقابل به مرور از این سکوت رنج برده و احساس ناامیدی می‌کند.
قهر مردان در رابطه عاطفی

برای همه ما پیش آمده که یا خودمان با کسی قهر می‌کنیم یا دیگران با ما قهر می‌کنند. قهر در روابط خانوادگی، دوستانه، عاشقانه و غیره وجود دارد. اما اینکه دلیل محکمی پشت سکوت ما باشد بسیار مهم است. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بررسی قهر مردان در رابطه عاطفی می‌پردازیم.

قهر مردان در رابطه عاطفی

تحقیقات نشان می‌دهد که خشونت بین زن و شوهر تأثیرات مخربی بر رابطه آن‌ها دارد. روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز در زوجین بسیار رایج است. این امر بسیار نگران‌کننده است، زیرا باعث شکاف و آسیب در رابطه زوجین می‌شود. متأسفانه، برخی از روابط زناشویی به دلیل قهر و خشونت‌های مداوم، به واکنش‌هایی مانند طلاق و فاصله‌گرفتن بین زوجین منجر می‌شود.

اهمیت و پیامدهای خشونت زناشویی بر روابط خانوادگی نمی‌تواند تحت‌استناد قرار گیرد. روابط سالم و متقابل بر احترام، عشق و حمایت بنا شده‌اند، در حالی که خشونت بر این اصول بنیادین تأثیر منفی می‌گذارد. این مسئله به ویژه برای سلامت روانی و جسمی افراد تأثیرگذار است و باعث ایجاد شکاف و فاصله در روابط زوجین می‌شود.

قهر مردان در رابطه عاطفی

بسیار تأسف‌بار است که برخی از افراد به‌طور اشتباه مفهوم و معنای عشق را درک می‌کنند و با استفاده از قهر و خشم، به نفع خواسته‌های شخصی خود از عشق و علاقه طرف مقابل سوءاستفاده می‌کنند. آنان فکر می‌کنند که باید به تمام خواسته‌های طرف مقابل پاسخ دهند، که این موضوع منجر به افزایش قهر و خشونت در روابط عاشقانه می‌شود.

به جای استفاده از قهر و خشم به عنوان ابزاری برای برآورده کردن خواسته‌های شخصی، بهتر است که به صحبت و تعامل با هم درباره نیازها و احساسات خود بپردازیم. درک و توجه به نیازهای همدیگر و تلاش برای رسیدن به توافق‌های مشترک می‌تواند روابط عاشقانه را سالم و متعادل نگه دارد. عشق و علاقه باید بر پایه تفهیم و همدلی ساخته شده و قهر و خشم نباید به عنوان جزئی از آن تلقی شود.

قهر مردان در رابطه عاطفی چگونه است

چگونه با مردی که قهر کرده آشتی کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید علت قهر را بررسی کنید. اگر قهر مردان در رابطه عاطفی با یک دلیل منطقی همراه بود و به او حق می‌دهید که از شما ناراحت باشد، بهتر است راه‌های آشتی با مردان را که در ادامه آورده‌ایم امتحان کنید:

برای صحبت قدم پیش بگذارید

در یک موقعیت خوب با فرد مقابل خود صحبت کنید، به او بگویید که احساس خوشایندی از قهر کردن او ندارید و به‌دنبال حل مشکل هستید.

احساسات طرف مقابل را بپذیرید

از شریکتان بخواهید که احساساتش را به شما بگوید. وقتی این درخواست را می‌کنید مرد متوجه می‌شود که برایش ارزش قائل هستید و از حالت تدافعی خارج می‌شود. سعی کنید با او همدلی کرده و به حرف‌های او گوش کنید.

برای گفتار یا رفتار نامناسب خود عذرخواهی کنید

در صورتی که به احساسات همسرتان آسیب زده‌اید و پس از گفتگو متوجه اشتباه خود شدید، بسیار مهم است که با عذرخواهی از همسرتان دلجویی کنید. عذرخواهی، نشانه قدرت شما در پذیرش خطاها و تلاش برای اصلاح روابط است. در این راستا، برخی از مردان ممکن است به دلیل عصبانیت و خشم، اجازه صحبت کردن را ندهند یا حرف‌های توهین‌آمیز بزنند. بهتر است در این حالت، فرصتی به آنها بدهید تا آرام شوند.

توجه داشته باشید که هنگام قهر مردان در رابطه عاطفی عذرخواهی باید صادقانه و بدون شرایط باشد. به همسرتان نشان دهید که شما از اشتباه خود پشیمانید و می‌خواهید رابطه‌تان را بهبود ببخشید. برقراری یک ارتباط با احترام و صداقت می‌تواند به رشد شخصی و روابط شما کمک کند و باعث ایجاد پایه و اساس سالم در رابطه شما با همسرتان شود.

نشانه‌های تمایل به آشتی

گاهی جدایی و رنج بعد از قهر، فرد را ترغیب می‌کند که به هر قیمتی شده با شریک سابقش آشتی کند. گاهی از قهر مردان در رابطه عاطفی این برداشت می‌شود که آن‌ها دیگر تمایلی به صلح ندارند اما این‌طورها هم نیست. اگر زمینه رابطه سالم و درست باشد آشتی کردن نه تنها بد نیست بلکه بسیار خوب است.

در اینجا به چند تا از نشانه‌های تمایل به آشتی اشاره خواهیم کرد:

ارتباط شما به‌صورت کامل از بین نرفته است

اگر هنوز با شریک سابقتان رابطه دارید. گاه و بی‌گاه او را چک می‌کنید یا به بهانه‌های مختلف با او حرف می‌زنید. وقتی اتفاقی می‌افتد سریع می‌خواهید با او به اشتراک بگذارید، یعنی شما فقط نیاز به استراحت داشته‌اید و الان تمایل دارید که با پارتنر خود آشتی کنید.

قهر مردان در رابطه عاطفی

هنوز همدیگر را ملاقات می‌کنید

وقتی هر دو شما در جمع‌های قبلی حضور پیدا می‌کنید و بدون بحث و دعوا صحبت می‌کنید یا به دلایل خنده‌دار قرار ملاقات می‌گذارید، این نشان می‌دهد که می‌خواهید به صلح و آشتی برسید و رابطه‌تان را بهبود ببخشید. در صحبت‌هایتان، شما به طور مرتب به یاد می‌آورید که چقدر به هر دو شما خوش‌گذشته‌ و موقعیت‌های مشترک را تجربه کرده‌اید. هنگامی که با هم می‌نشینید یا تلفنی حرف می‌زنید، خاطرات خوب رابطه‌تان را بازگو می‌کنید.

این رفتار نشان از تمایل شما به بهبود و تقویت ارتباط عاطفی با همسرتان است. با یادآوری لحظات خوشایند گذشته، شما به شیرینی و لذت روابط قبلی‌تان با همسرتان پی می‌برید و این می‌تواند به افزایش همبستگی و احساس متقابل عشق و احترام کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز این موارد را به فرد مضطرب نگویید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۲۳ ب٫ظ

    • کمال آبادی

      ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۳۳ ب٫ظ

      اول به فکر دادن ۲۰۰تا سکه طلا و مهریه باش بعد با زنت قهر کن آدم با مونس و شریک زندءگیش مشاجره می کنه؟! آن هم با این وضع بحرنج اقتصادی؟

      پاسخ

    • یاری

      ۵ تیر ۱۴۰۲ در ۱:۳۴ ب٫ظ

      این هم ۵ نظر دایی

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…