اعصاب خود را با این دمنوش‌ها آرام کنید

۶
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
صدها سال است که روغن‌های گیاهی و دمنوش‌هایی که از گیاهان و گل‌ها گرفته می‌شود، به‌عنوان جایگزینی برای داروهای مسکن استفاده می‌شوند.
دمنوش های آرام کننده اعصاب

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن تسکین‌دهنده‌هایی بسیار موثر برای درد هستند اما مصرف طولانی مدت آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی و همچنین بالا رفتن مقاومت بدن در برابر آن‌ها شود. در این مطلب از مجله دلتا با دمنوش های آرام کننده اعصاب آشنا می‌شوید.

اعصاب خود را با گل گاوزبان و سنبل‌الطیب آرام کنید

گل گاوزبان مسکن درد و آرام کننده سیستم اعصاب بوده و برای درمان بیماری‌های اعصاب و روان استفاده می‌شود. از دیگر خواص گل گاوزبان، این است که این گیاه بسیار نشاط آور بوده، بازکننده رنگ رخسار و ضد وحشت و اضطراب است. همچنین گل گاوزبان غم و اندوه، حواس پرتی و درد گلو را برطرف می‌کند.

سنبل‌الطیب از جمله گل‌هایی است که مصرفش با گل گاوزبان باعث آرام کردن درد و ایجاد نشاط درونی می‌شود. سنبل‌الطیب اعصاب را آرام کرده و ضد تپش قلب و سرگیجه است.

از دیگر خواص سنبل‌الطیب‌ می‌توان به ضد دلهره بودن، رفع سردردهای یک طرفه، اشتهاآور بودن، درمان خستگی، درمان بیماری‌هایی که منشا عصبی دارند، درمان سکسکه‌های مداوم، ادرارآور، ضد استرس، مقوی برای قلب، ضد تشنج و جلوگیری از سفید شدن مو اشاره کرد.

دمنوش های آرام کننده اعصاب را بشناسید

حملات میگرن را با مصرف گل مینا کاهش دهید

در مورد گل‌هایی که درد شما را تسکین می‌دهند باید گفت که گل مینا از جمله گل‌هایی است که سردرد را کاهش می‌دهد، رگ‌های مغزی را آرام کرده و انقباض آن را برطرف می‌کند که این خود از علل اصلی میگرن است، طی تحقیقات انجام شده، تعداد حملات میگرن با مصرف ۱۶ هفته از این گل به چیزی کمتر از ۳ مرتبه در ماه کاهش پیدا کرده است.

سردرد ناشی از استرس را با گل ساعتی درمان کنید

هنگامی که سردرد شما ناشی از افسردگی، فشارهای روحی و استرس است به سراغ گل ساعتی و گل راعی بروید، این گل‌ها برای تسکین سردردهایی که منشا افسردگی یا استرس دارند، بسیار موثر عمل می‌کنند. سردرد ناشی از استرس را با گل ساعتی درمان کنید

غرغره با مریم گلی درد گلو را تسکین می‌دهد

مریم گلی باعث تسکین گلودرد می‌شود. این گیاه به انقباض بافت‌های تحریک شده مخاط کمک کرده و باعث التیام آن‌ها می‌شود. این گیاه ضدتعریق است و باعث کاهش ترشحاتی می‌شود که التهاب را بیشتر می‌کنند. ۲ گرم برگ مریم گلی خشک را با یک فنجان آب جوش دم کنید، محلول را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. هر روز با این محلول غرغره کنید تا علائم بیماری از بین برود. استفاده از گیاه مریم گلی برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

خواص برخی دیگر از گیاهان

  • اسطوخودوس برای تسکین سوختگی مفید است
  • بابونه برای تسکین میگرن و دردهای گوارشی مفید است
  • از دمنوش گل بومادران برای درمان دردهای گوارشی و دردهای قاعدگی خانم‌ها استفاده می‌شود
  • با کمک نعناع فلفلی با آفت دهان خداحافظی کنید
    دمنوش های آرام کننده اعصاب چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا بوی بد پا نشان‌دهنده بیماری است؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…