عناب، معجزه درمان بی‌خوابی و کاهنده فشارخون

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهم‌ترین مزایای عناب برای سلامتی شامل کند کردن پیشرفت سرطان، بهبود سلامت پوست، کمک به کاهش وزن، پاکسازی خون، کاهش استرس، کمک به خواب آرام، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از کبد، افزایش تراکم مواد معدنی در استخوان و سم زدایی بدن است.
خواص عناب برای سلامتی

آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات آلی موجود در عناب، طیف گسترده‌ای از اثرات مثبت را به شما اعطا می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا نگاهی عمیق‌تر به خواص عناب برای سلامتی بیندازیم.

درمان بی‌خوابی

برای افرادی که از بی‌خوابی یا بی‌قراری رنج می‌برند، مصرف عناب می‌تواند یک درمان مناسب باشد. ترکیبات ارگانیک موجود در این میوه مفید می‌تواند بدن و ذهن را آرام کند، بنابراین اگر فهمیدید که نمی‌توانید شب بخوابید، شاید یک جوشانده عناب دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

گردش خون را تنظیم می‌کند

میوه عناب منبع غنی آهن و فسفر است که عناصر اصلی سلول‌های قرمز خون هستند. اگر از کمبود آهن در خون یا کم خونی رنج می‌برید، ممکن است علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی، سوء هاضمه، سرگیجه و سردرگمی شناختی را تجربه کنید. با افزایش میزان جذب آهن و فسفر با میوه عناب، می‌توانید گردش خون را تنظیم کنید.

به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند

با افزایش مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن (که همه آن‌ها در عناب وجود دارد) می‌توانید به تقویت استخوان‌های خودتان کمک کنید. با افزایش سن، بسیاری از پوکی استخوان و سایر شرایط تخریب استخوان رنج می‌برند، بنابراین اضافه کردن میوه عناب به رژیم غذایی شما می‌تواند این روند را کند یا معکوس کند.

به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند

تقویت سیستم ایمنی بدن

عناب به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات و اسیدهای مختلف آلی مفید است. این آنتی اکسیدان‌ها قادر به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد هستند، که مسئول بسیاری از بیماری‌ها و بیماری‌های مزمن در بدن هستند. ویتامین C همچنین تولید گلبول‌های سفید، اولین خط دفاعی سیستم ایمنی بدن ما را تحریک می‌کند.

استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

ثابت شده است که عناب اثرات ضد اضطرابی و خاصیت تسکین دهنده روی بدن دارد. استفاده از روغن عناب یا مصرف خود میوه می‌تواند بر روی سطح هورمونی شما تاثیر بگذارد و باعث ایجاد احساس آرامش در ذهن و بدن شما شود. برای افرادی که مرتبا از استرس مزمن یا اضطراب رنج می‌برند، مصرف عناب می‌تواند به راحتی ذهن را آزاد کند و از بدن دربرابر عوارض ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هورمون‌های استرس محافظت کند.

کنترل فشار خون بالا

مقادیر بالای پتاسیم موجود در عناب به بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک کرده، باعث کاهش فشار خون بالا می‌شود و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

کسانی که فشار خون آن‌ها بالاست ۵۰ گرم زرشک + ۵۰ گرم عناب را خوب نرم کرده هسته عناب‌ها را جدا کرده با پودر زرشک مخلوط کرده بعد از هر غذا یک قاشق مرباخوری میل کنند.

درمان کم خونی

عناب برای درمان کم خونی و بهبود گردش خون در بدن مفید است. میوه عناب حاوی مقادیر قابل توجهی آهن و فسفر است که باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز و بهبود گردش خون در بدن می‌شود.

دیگر خواص عناب

  • پیشگیری و مبارزه با سرطان
  • درمان کهیر و مشکلات پوستی
  • حفظ سلامت پوست
  • کمک به هضم بهتر غذا
  • بهبود کارکرد دستگاه گوارش
  • کاهش وزن
  • پاکسازی خون

چطور از خواص عناب برای سلامتی استفاده کنیم؟

جوشانده عناب

۵۰ گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود.

جوشانده عناب و جو

۱۴ دانه عناب را با ۲۵ گرم جو پوست کنده مخلوط کرده و در ۲ لیتر آب ریخته و آنقدر بجوشانید تا جو به اصطلاح شکفته شود و ۱/۵ لیتر آب باقی بماند. این جوشانده را بگذارید تا ته نشین شود. سپس روی آن را بردارید و بنوشید.

خیس کرده عناب

تعداد ۲۰ دانه عناب را با ۳۰ دانه مویز دانه گرفته و ۳۰ دانه سپستان و ۱۷ گرم شاخه گل‌دار بنفشه در نیم لیتر آب خیس کنید و بگذارید تا صبح بماند سپس آن را صاف کرده و با ۵۰ گرم شیر خشت و ۵۰ گرم ترنجبین مخلوط کنید تا کاملا حل شود سپس قدری گلاب به آن اضافه کرده و بنوشید.

خواص عناب برای سلامتی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب قلب خود را با این خوراکی‌ها جوان نگه دارید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  2. جهانگیر شهبازی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    عالی بود. خسته نباشد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  3. جهانگیر شهبازی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    عالی بود. خسته نباشد

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…