هرگز خانه کوچک را اینگونه چیدمان نکنید!

۱
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر افراد در  چیدمان خانه‌های خود اشتباهاتی را انجام می‌دهند که باعث می‌شود خانه، کوچک به‌نظر برسد.
اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک

بهترین طراحان نیز ممکن است اشتباهاتی را در رابطه به چیدمان منزل انجام دهند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک می‌پردازیم.

اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک

همیشه باید تلاش کنید تا این اشتباهات به وجود نیایند. به طور کلی هر چه آپارتمان کوچک‌تر باشد، چیدمان آن سخت‌تر می‌شود. گاهی اوقات یک تصمیم بسیار ساده مثل قرار دادن یک میز در جلوی کاناپه می‌تواند باعث بزرگ یا کوچک به نظر آمدن آپارتمان شود.

استفاده از فرش‌های کوچک

اگر آپارتمان شما کوچک است، سعی کنید از فرش‌های بزرگ در آن استفاده کنید زیرا استفاده از فرش‌های کوچک باعث می‌شود که آپارتمان کوچک‌تر به نظر برسد. برای مثال سعی کنید از فرشی استفاده کنید تا علاوه بر اینکه یک میز روی آن جا می‌شود، پایه‌های جلویی کاناپه نیز روی آن قرار گیرد.

اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک

استفاده نامناسب از خطوط از اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک

در خانه‌های کوچک بیشتر سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که مانند یا دارای خطوط عمودی هستند. به‌عنوان مثال انتخاب پرده‌های بلند که به زمین می‌رسند، بهترین گزینه است، البته قطعا مجبور هستید از وسایلی استفاده کنید که به خانه شما منظره‌ای از خط‌های افقی نیز می‌دهند.

روشنایی نامناسب

برای بزرگ نشان دادن آپارتمان‌های کوچک سعی کنید همه‌ی قسمت‌های آن را تا جایی که امکان دارد، روشن کنید. البته این به این معنی نیست که شما در مصرف برق زیاده‌روی کنید. بلکه باید بر اساس نیاز خود منابع نور را تهیه کنید. برای نمونه، اگر در قسمتی از خانه مطالعه می‌کنید، در قسمتی خیاطی می‌کنید و در جایی دیگر به نقاشی کردن می‌پردازید، باید سه لامپ تهیه کنید.

هیچ وقت از آباژور یا به طور کلی هر وسیله روشنایی که روی زمین قرار می‌گیرد، استفاده نکنید، زیرا فضای شما را اشغال می‌کند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب هرگز این ۵ وسیله را در چیدمان منزل به‌کار نبرید سر بزنید.

اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک

مبلمان ساخته شده از مواد سنگین

به‌طور کلی مبلمان ساخته شده از شیشه، آینه و سایر مواد شفافی که باعث انعکاس نور می‌شوند، فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. این مورد در انتخاب قفسه‌ها نیز بسیار مهم است اگر قفسه‌های شما طوری است که کاملا پر نیست و جا‌های خالی نیز دارد، از قفسه‌هایی استفاده کنید که از جنس شیشه یا آینه باشند. نکته دیگر در چیدمان خانه‌های کوچک، انتخاب وسایلی به رنگ روشن است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

بی‌توجهی به دیوار‌ها از اشتباهات چیدمان در خانه های کوچک

اینکه در زمان طراحی چیدمان منزل فقط به فکر گوشه‌ها و کف اتاق باشید درست نیست. گاهی فقط مبلمان باید در کف زمین چیده شود و وسایلی مثل گلدان، ساعت، مجسمه باید در ارتفاع و روی دیوار قرار بگیرند، اما در بیشتر خانه‌های ما ایرانی‌ها ماجرا کمی متفاوت است و بخش اصلی چیدمان در کف انجام می‌شود و از یک متر و نیم به بالای دیوار خبری از المان‌های دیگر غیر از تابلو یا ساعت نیست.

بی‌توجهی به دیوار‌ها

استفاده نکردن از آینه

اگر سالن پذیرایی شما کوچک است سعی کنید از یک آینه بر روی یکی از دیوار‌های سالن استفاده کنید. البته مراقب باشید که آینه را درست در مقابل پنجره نصب کنید زیرا باعث انعکاس نور و بزرگ نشان دادن فضا خواهد شد.

پایه‌های کوتاه مبلمان

برای انتخاب مبلمان سعی کنید از مبلی استفاده کنید که پایه‌های بلندی دارد، مبلمان با پایه‌های بلند باعث می‌شود که فضای زیر آن دیده شود و خانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

پایه‌های کوتاه مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان آپارتمانی خانه شما را رنگی و زیبا می‌کنند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…