روغنی که مصرف آن را متخصصین توصیه می‌کنند

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کره یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی در جهان است. زیرا می‌تواند به هر غذایی طعم خوبی ببخشد. اما کره جایگزین خوشمزه‌ دیگری دارد که استفاده از آن قدمت چندهزارساله دارد.
خواص روغن حیوانی

روغن حیوانی حاوی ویتامین‌های محلول در چربی است. روغن حیوانی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A است، همچنین به سلامت گوارش، کاهش التهاب مفاصل و سلامت پوست کمک می‌کند. مجله دلتا در این مطلب شما را با خواص روغن حیوانی آشنا می‌کند.

روغن حیوانی چیست؟

برای تهیه‌ روغن حیوانی، به کره حرارت ملایمی داده می‌شود. پس از تبخیر بخش مایع، قسمت باقیمانده، همان روغن حیوانی است. در واقع روغن حیوانی ترکیب خالصی از چربی‌هاست که در آن اثری از شیر یا دوغ وجود ندارد. بنابراین برای نگهداری از آن نیازی به یخچال نیست.

روغن حیوانی چیست؟

خواص روغن حیوانی

اکنون بیاییم نگاه دقیق‌تری به خواص روغن حیوانی بیندازیم.

افزایش انرژی

روغن حیوانی در افزایش انرژی موثر است. روغن حیوانی از دامنه‌ وسیعی از اسیدهای چرب با زنجیره‌ کوتاه و متوسط ساخته شده است. این چربی‌ها برای بدن بسیار مفیدند و توسط کبد برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، درحالی‌که بیشتر چربی‌های موجود در غذاها در بدن به بافت چربی تبدیل شده و موجب افزایش وزن می‌شوند.

کاهش حساسیت یا آلرژی

یکی دیگر از خواص روغن حیوانی کاهش حساسیت است. روغن حیوانی عاری از شیر یا دوغ است. بنابراین کسانی که بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی‌توانند کره مصرف بکنند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت بروز مشکلات گوارشی روغن حیوانی را مورداستفاده قرار دهند تا از طعم دلپذیر آن لذت ببرند.

سلامت قلب

روغن حیوانی با کاهش کلسترول بد به سلامت قلب کمک می‌کند. بیشتر افراد کره و روغن حیوانی را مشابه می‌دانند و تصور می‌کنند هر دوی آنها برای سلامت قلب مضر هستند. درحالی‌که روغن حیوانی سرشار از چربی‌های مفیدی است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهد و کیفیت چربی مصرفی‌تان را افزایش بدهد.

سلامت قلب

کمک به سلامت دستگاه گوارش

روغن حیوانی حاوی «بوتریک اسید» است. «بوتریک اسید» از اسیدهای چرب کوتاه‌زنجیر مفیدی است که بدن به آن نیاز دارد. براساس مطالعات اخیر «بوتریک اسید» در کاهش التهابات مخصوصا التهابات دستگاه گوارش موثر است. به‌همین دلیل امروزه برخی متخصصان تغذیه به افرادی که از کولیت زخمی (کولیت روده) رنج می‌برند، مصرف روغن حیوانی را توصیه می‌کنند.

نابودی رادیکال‌های آزاد

ویتامین A و «کاروتنوئیدها» نقش چشمگیری در نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن دارند. وجود «اسیدلینولئیک کونژوگه» و «بوتریک اسید» در کنار ویتامین A به روغن حیوانی خواص ضدسرطانی بالایی بخشیده است. درنتیجه روغن حیوانی با مبارزه با رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس «اکسیداتیو» موجب کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان می‌شود.

منبع خوبی از چربی‌های مفید

آیا به‌دنبال کاهش وزن هستید؟ یکی از توصیه‌های رایج برای کاهش وزن، کاهش مصرف چربی‌هاست. بنابراین بسیاری از افراد برای کاهش وزن تمام چربی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. اما مضرات این اقدام بیشتر از فواید آن است. پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها از درشت‌مغذی‌هایی هستند که بدن برای ادامه‌ فعالیت‌اش به آنها نیازمند است. حذف دسته‌ای از این غذاها راه مناسبی برای کاهش وزن نیست. شما باید چربی‌های مضر مانند غذاهای سرخ‌کردنی و هله‌وهوله‌ها را حذف کنید و آنها را با چربی‌های سالم مانند روغن حیوانی و آووکادو جایگزین کنید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید مطلب با ۷ راه ساده جلوی چاق شدن را بگیرید را از دست ندهید.

خواص روغن حیوانی چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب تخم مرغ را با این ادویه بخورید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…