این اشتباهات در زندگی مشترک موجب طلاق می‌شود

۹
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی در یک رابطه سالم هستید، همه چیز به خوبی کار می‌کند. مطمئنا مشکلات اجتناب ناپذیر هستند.
مشکلات در روابط بین زن و مرد

ازدواج یکی از اتفاق‌های مهم زندگی هر فردی است و برای این که رابطه‌ای لذت‌بخش داشته باشیم باید مهارت‌های لازم را به خوبی بلد باشیم. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی مشکلات در روابط بین زن و مرد می‌پردازیم.

مشکلات در روابط بین زن و مرد

اگر پس از گذراندن وقت با شریک زندگی خود به‌طور مداوم احساس خستگی یا ناراحتی می‌کنید، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که همه چیز باید تغییر کند. در ادامه نگاهی به برخی از علائم سمی بودن در یک رابطه می‌پردازیم.

عدم حمایت

زمان با هم بودن شما دیگر مثبت یا حمایت کننده نیست. روابط سالم، مبتنی بر تمایل متقابل برای دیدن موفقیت دیگری در همه زمینه‌های زندگی است. وقتی همه چیز متعارض شود، هر دستاوردی تبدیل به یک رقابت می‌شود. به عبارت دیگر، شما احساس نمی‌کنید که همسرتان از شما حمایت می‌کند.

حسادت

در حالی که تجربه حسادت هر از گاهی طبیعی است، اگر نتوانید خود را وادار کنید که در مورد موفقیت همسر فکر یا احساس مثبتی داشته باشید، می‌تواند به مشکل تبدیل شود.

مشکلات در روابط بین زن و مرد

کنترل رفتارها

زیر سوال بردن رفتارهایی که همیشه با آن مواجه بوده‌اید یا وقتی که بیش از حد از یک رفتار ناراحت ‌شوید، هر دو نشانه‌ای از رفتار کنترل‌کننده هستند که می‌تواند به تخریب یک رابطه منجر شود. در برخی موارد، این تلاش‌ها برای کنترل شما می‌تواند نشانه‌ای از سوء استفاده باشد.

رنجش

نگه داشتن کینه‌ها و صحبت نکردن درباره آن‌ها به این منجر می‌شود که صمیمیت از بین برود. به مرور زمان، ناامیدی یا رنجش می‌تواند ایجاد شود. اما بی‌توجهی به آن‌ها، مشکلات کوچک‌ را بسیار بزرگ‌تر کند.

عدم صداقت از مشکلات در روابط بین زن و مرد

ممکن است متوجه ‌شوید که همسرتان دائما در مورد ساعات کاری یا افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کند دروغ می‌گوید تا از گذراندن وقت با شریک زندگی خود جلوگیری کند. در این شرایط مشکلات حل نشده قبلی احتمالا نقش دارند.

نادیده گرفتن نیازهای شما

همراهی با هر کاری که شریک زندگی شما می‌خواهد انجام دهد، حتی زمانی که برخلاف میل یا سطح راحتی شما باشد، نشانه‌ای از رابطه متعارض است. برای مثال، ممکن است با تعطیلاتی موافقت کنید که او به‌طور عمدی یا ناخواسته، برای قرارهایی که برای شما مناسب نیستند، برنامه‌ریزی کرده باشد. برایا اینکه روابط عاطفی خوبی را داشته باشید به مطلب دلیل ترس مردان از زنان قدرتمند چیست؟ سر بزنید.

مشکلات در روابط بین زن و مرد

روابط از دست رفته

برای جلوگیری از درگیری با شریک زندگی خود یا برای عدم توضیح دادن مشکلی که در رابطه شما اتفاق افتاده، وقت خود را با دوستان و خانواده سپری نمی‌کنید. از طرف دیگر، ممکن است دریابید که اوقات فراغت شما صرف برخورد با شریک زندگی شما شده است.

عدم مراقبت از خود از مشکلات در روابط بین زن و مرد

علاوه بر پاسخ به این سوال که چه چیزهایی رابطه را خراب می‌کند باید بدانید که در یک رابطه مخرب، ممکن است عادت‌های معمول مراقبت از خود را کنار بگذارید. ممکن است از سرگرمی‌هایی که زمانی دوست داشتید کنار بکشید، سلامتی خود را نادیده بگیرید و اوقات فراغت خود را فدا کنید.

به امید تغییر

ممکن است در رابطه بمانید زیرا پتانسیل‌های طرف مقابل را می‌بینید یا فکر می‌کنید که اگر فقط خودتان و اعمالتان را تغییر دهید، او نیز تغییر خواهد کرد. گاهی اوقات و در برخی موارد امکان تغییر وجود نخواهد داشت.

به امید تغییر

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گلدان‌های دکوری منزل شما را بی‌نظیر می‌کنند را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۷ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۳۲ ق٫ظ

      بسیارآموزنده ومفیداست

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ق٫ظ

        درود بر شما و ممنون از لطف و حضورتون🌹

        پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۰:۳۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…