چگونه به دیگران اعتماد کنیم؟

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا تا به حال برای‌ شما پیش آمده که از اعتماد کردن به دیگران پشیمان شده باشید.
چگونه اعتماد کنیم

حتما با خودتان می‌گویید بعد از یک تجربه‌ ناخوشایند دیگر چگونه اعتماد کنیم اما در چنین موقعیتی باید به خودتان مسلط شوید، گذشته را از ذهن‌ خود پاک کنید و به استقبال آینده بروید. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم ببینیم که چگونه اعتماد کنیم.

چگونه اعتماد کنیم

اینکه فکر می‌کنید که خیلی سخت می‌توانید به دیگران اجازه دهید که به زندگی‌تان وارد شوند، به این معناست که شما در اعتماد کردن دچار مشکل هستید، با ما همراه باشید تا روش اعتماد کردن به دیگران را یاد بگیرید.

به یاد داشته باشید که آدم‌های خوب زیاد هستند

وقتی کسی از اعتمادتان سوء استفاده می‌کند، صداقت و وجدان او زیر سوال می‌رود اما سعی کنید به جای اینکه حالت تهاجمی بگیرید، با خودتان فکر کنید که او نیز یک انسان است و ممکن است اشتباه کند. به یاد داشته باشید که بیشتر آدم‌ها خوب هستند و نیت خوبی دارند. به هر حال ممکن است آدم‌های خوب هم مرتکب اشتباهاتی شوند که باعث سلب اعتماد شود. اگر شما این موضوع را بپذیرید، باز هم می‌توانید به دیگران اعتماد کنید.

چگونه اعتماد کنیم

بدانید که اعتماد، انواع و درجات متفاوتی دارد

در پاسخ به این سوال که چگونه اعتماد کنیم، باید گفت که فراموش نکنید که اعتماد کردن شدت و درجات متفاوتی دارد و قرار نیست نسبت به همه اعتماد کامل داشته باشیم. ما در طول زندگی به مرور درمی‌یابیم که چه کسانی قابل اعتماد هستند و چه کسانی نیستند. دقت داشته باشید که هر موضوعی را با هرکسی مطرح نکنید تا از اعتمادتان سوءاستفاده نشود. شما بعضی افراد را در این حد قبول دارید که توصیه‌های‌ آن‌ها را می‌پذیرید و به برخی دیگر اعتماد دارید و می‌دانید که رازتان را فاش نمی‌کنند.

عادت‌های افراد را در نظر بگیرید

مسلما شما قصد ندارید سدی بین خودتان و دیگران قرار دهید، اما می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید به دیگران اعتماد کنید، وقتی شما در یک مورد خاص به کسی اعتماد می‌کنید، باید مطمئن شوید که او به اعتماد شما پاسخ مناسبی می‌دهد و از راز شما سوء استفاده نمی‌کند. برای اینکه شناخت بهتری از خود داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها می‌گوید شما زودرنج هستید سر بزنید.

چگونه اعتماد کنیم

با پیدا کردن ریشه مشکل به دیگران اعتماد کنید

اگر در اعتماد کردن مشکل دارید، باید ببینید اولین بار کی دچار این مشکل شدید، می‌توانید با یک دوست یا یک درمانگر صحبت کنید، راه‌های مختلفی برای یافتن ریشه‌ مشکل‌ خود دارید تا بتوانید دوباره اعتماد کنید. به توصیه‌ روانشناسان ممکن است شما در خانواده‌‌‌ای بزرگ شده باشید که بتوانید به دیگران اعتماد کنید یا بر عکس، به هر حال این الگوی رفتاری در اعتماد، تا بزرگسالی ادامه می‌یابد.

به ندای درون‌ خود گوش دهید

با خودتان رو راست باشید، شما نباید به افرادی که پشت سر دیگران بدگویی می‌کنند اعتماد کنید، زیرا چنین افرادی مسلما نزد دیگران از شما نیز بدگویی خواهند کرد. اگر در درون‌تان حس می‌کنید که دارید اشتباه می‌کنید به این حس توجه کنید و ببینید کسی که می‌خواهید به او اعتماد کنید، درباره‌ دیگران چطور صحبت می‌کند.

به ندای درون‌ خود گوش دهید

با قائل شدن حد و مرز به دیگران اعتماد کنید

اگرچه نباید نسبت به دیگران گارد بگیرید اما باید نسبت به افرادی که وارد زندگی‌تان می‌شوند، هوشیار باشید. سعی کنید حد و مرزهایی داشته باشید که افراد نامناسب نتوانند به شما نزدیک شوند. به توصیه‌ روانشناسان، صفاتی را که در نظرتان ارزشمند هستند، در نظر بگیرید و بر اساس آن‌ها به دیگران اعتماد کنید و با چنین افرادی معاشرت داشته باشید.

باید بدانید که کی جلوی یک اتفاق را بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری نحوه‌ اعتماد به دیگران این است که با افرادی که دائما اعتمادمان را سلب می‌کنند قطع مراوده کنیم. یک دکتر روانشناس می‌گوید: اگر کسی همیشه بر خلاف گفته‌هایش عمل می‌کند، بدانید که چنین فردی قابل اعتماد نیست، حتی اگر برای کارهایش بهانه‌های زیادی بیاورد.

باید بدانید که کی جلوی یک اتفاق را بگیرید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با فرد حسود چگونه رفتار کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۵۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…