دلیل خیانت مردان متاهل چیست؟

۴۷
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا خیانت در ازدواج برای مردها عادی‌تر از زن‌هاست؟ مردهایی که با خیانت، زندگی مشترک‌ خود را نابود کرده‌اند، پاسخ‌های خلاقانه‌ای به این سوال می‌دهند.
چرا مردها خیانت می‌کنند

چرا مردها خیانت می‌کنند؟ آیا بعضی مردها واقعا تک‌همسری را شوخی می‌دانند؟ اگر شما هم در دسته کسانی هستید که پاسخی برای این پرسش‌ها می‌خواهید، با این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

چرا مردها خیانت می‌کنند؟

در حقیقت، عوامل گوناگونی در خیانت‌کردن مردان نقش دارند. به‌طورکلی، تصمیم مردان به خیانت ریشه در یک یا چند مورد از عوامل زیر دارد.

نابالغی

وقتی مردی نمی‌تواند رابطه‌ای متعهدانه داشته باشد و نمی‌داند ممکن است اعمالش با پیامدهایی جدی همراه باشند، فکر می‌کند ماجراجویی‌های جنسی اشکالی ندارد. به‌گمان او، تعهد به رابطه‌ای تک‌همسری مانند کتی است که هر وقت دلش خواست، بسته به شرایط می‌تواند آن را در بیاورد.

مشکلات جاری

ممکن است مردی مشکلی مانند اعتیاد به الکل یا مواد داشته باشد که تصمیم‌های او را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. شاید هم مشکل او اعتیاد به رابطه جنسی است و بی‌اختیار درگیر رفتارها و افکار جنسی متعدد می‌شود. او با این کار خودش را تسکین می‌دهد. برای اینکه رابطه عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب هرگز این حرف‌ها را به همسر خود نزنید! سر بزنید.

چرا مردها خیانت می‌کنند

ناامنی

ممکن است مرد با فکر اینکه به‌اندازه کافی جوان (یا پخته)، خوش‌تیپ، ثروتمند باهوش و مانند آن نیست، احساس ناامنی کند. جالب است بدانید میزان قابل‌توجهی از خیانت‌های مردان ریشه در بحران میان‌سالی دارد. مرد برای تقویت غرورش، به‌دنبال جلب تایید زنان دیگر است. او می‌خواهد ببیند که زنان دیگر او را می‌خواهند و ارزشمند می‌دانند.

کمبود رابطه دوستانه مردانه

مرد نیاز به رابطه دوستانه با مردان دیگر را دست‌کم می‌گیرد. به‌گمان او، همسرش باید همه نیازهای اجتماعی و احساسی‌اش را تامین کند. وقتی چنین چیزی رخ نمی‌دهد، مرد به‌دنبال تامین این نیازها در رابطه‌ای دیگر می‌رود.

چرا مردها خیانت می‌کنند

کودک‌آزاری

ممکن است مرد به‌طور ناخودآگاه به مسائل و مشکلات حل‌نشده دوران کودکی واکنش نشان بدهد، مشکلاتی مانند بی‌توجهی، سوءاستفاده احساسی، فیزیکی، جنسی و مانند آن. در چنین وضعیتی، زخم‌های درمان‌نشده دوران کودکی به بروز مشکل در دل‌بستگی و صمیمیت، و ناتوانی یا بی‌میلی مرد در تعهد به یک فرد خاص منجر می‌شود؛ شاید هم هیجان خیانت جنسی تسکینی برای زخم‌های کهنه او باشد.

مردان به دلیل خودخواهی خیانت می‌کنند

برخی مردها فقط به خودشان اهمیت می‌دهند. چنین مردی تا وقتی که به آنچه می‌خواهد می‌رسد، بدون پشیمانی و حسرت دروغ می‌گوید و پنهان‌کاری می‌کند. شاید او اصلا میلی به زندگی تک‌همسری نداشته باشد. پیمان ازدواج برای او به‌معنای ازخودگذشتگی برای داشتن رابطه‌ای سالم نیست. برای او بی‌توجهی به این پیمان جایز است.

خودیگانه‌پنداری

گاهی مرد باور دارد چنان خاص و بی‌همتاست که شایسته رفتاری ویژه و متفاوت با دیگران است. قواعد رایج درمورد او صدق نمی‌کند و او می‌تواند آزادانه با روابط خارج از رابطه اصلی‌اش به خودش پاداش بدهد.

فقدان کنترل محرک ناگهانی

برخی مردها هیچ‌وقت به خیانت فکر نکرده‌اند اما همین‌که فرصتی ناگهانی دست می‌دهد، بدون اینکه به پیامدهای آن فکر کنند، خیانت می‌کنند.

مردان به دلیل انتظارات غیر واقعی خیانت می‌کنند

برخی مردها توقع دارند همسرشان همیشه در خدمت تامین نیازهای جنسی و غیرجنسی آن‌ها باشد، بدون اینکه به احساس همسرشان اهمیت دهند. چنین مردی فراموش می‌کند همسرش هم زندگی خودش، افکار و احساساتی دارد که همیشه گرد او نمی‌چرخند. وقتی نیازهای این مرد برآورده نمی‌شود، در جایی دیگر به‌دنبال تامین آن‌ها می‌رود.

خشم و انتقام

مرد ممکن است به‌دنبال انتقام باشد. او از شریک زندگی‌اش خشمگین است و می‌خواهد به او ضربه بزند. در چنین موقعیت‌هایی خیانت رخ می‌دهد. مرد حتی زحمت پنهان‌کاری به خود نمی‌دهد. اتفاقا می‌خواهد همسرش از ماجرا باخبر شود.

روند زندگی

افراد در جوانی به روش‌های مختلفی برای خودشان لذت و معنا خلق می‌کنند. گاهی رفتار مردانی که با بیش از یک زن رابطه دارند، مانند رفتار معتادانی است که هنگام ناخوشی به الکل یا مواد رو می‌آورند. اینجا مشکل مرد این است که دیگر نقطه محوری زندگی همسرش نیست.

چرا مردها خیانت می‌کنند

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرچه زودتر این افراد سمی را از زندگی خود حذف کنید را بخوانید.

۴۷ دیدگاه

  1. لیلا

    ۲ آذر ۱۴۰۱ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    کم حجابی و بی حیایی هم گسترش دهنده خیانتها و تعدد زوجات مرد است.زن عامل پایداری خانواده هاست و ذاتا حیایی ۹برابر مرد دارد حال اگر زن حیا بدرد مرد کمتر می‌تواند خود را نگه دارد.به هر حال مرد است هم صبر جنسی کمتری دارد هم حیای کمتری نسبت به زن در کل دارد.و زنان کم حجاب به زنان متاهل دیگر ظلم می‌کنند

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹
      این موردی را که ذکر کردید دلیلی کافی برای خیانت مردان نمی‌تواند باشد. دلیل این موضوع عدم تعهد مردان همچنین ترس آنان از ابراز نارضایتی در زندگی زناشویی‌شان است. این مردان به‌جای این کار بهتر است ضعف‌های موجود در رابطه خود را اصلاح کنند و در صورت عدم اصلاح تصمیم به جدایی بگیرند.

      پاسخ

  2. شهرام احمدی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۳۲ ب٫ظ

    به نظر من یکی لز دلایل اصلی خیانت مردان بر میگرده به گذشته در نوجوانی و جوانی که جنس مخالف رو نمیشناسه تا ۲۰دسالگی یک حلقه مفقوده هستش و زمانی که لزدواج میکنه به حقایق جنسی و عاطفی و لقف میشه در خانمهاهم هست دروغ پردازی در نوجوانی بزرگ نمایی نسبت به این موضوع و پدیده باعث نیشه که بخواد تنوع طلبی کنه . واینها از نکات اصلی هستن . البته باید باز تر بشه ای موضوع.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۴۹ ق٫ظ

  6. حسین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۱۷ ق٫ظ

    به نطر من یکی از دلایل عمده در خیانت مرد نسبت به همسرش آماده نبودن تمام وقت زن برای ایجاد رابطه جنسی در طول ماه میباشد و عملا به دلایل مختلف این مدت به ۱۵ روز کاهش مییابد، دلیل دیگر آزادی عمل در انتخاب نو رابطه جنسی با افراد دیگر میباشد که با همسر واقعی بدلیل حیا از انجام آن خودداری میکند.

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

    • سودابه

      ۳ دی ۱۴۰۱ در ۱:۵۰ ب٫ظ

      یکی ازعوامل مهم خیانت مرد به زن خودش سرد مزاجی هست وبی توجهی زن به مردخودش مثال زدن شوهران دیگروکمبودعاطفه وغرغرکردن زن؟ سلب آرامش مرد درخانه وپناه بردن به جای باحساس ورابطه نامشروع

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۳ دی ۱۴۰۱ در ۱:۵۲ ب٫ظ

        ممنون از نوشتن نظرتون

        پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ق٫ظ

    verry good

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۵۶ ق٫ظ

    عالی بود ممنونم ازتون🙏🏻🙏🏻

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  13. کاوشگر

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۱۴ ق٫ظ

    انچه خیانت مرد نامیده میشود، در اصل چیز دیگری است ، حتی اگر مرد عاشق زنش باشد ، بیولوژیک و تمایل جنسی مرد ، مقوله دیگری است ، یعنی اگر اینگونه باشد و مرد امساک جنسی را هم بخاطر عاشق بودن به زنش رعایت کند ، همواره در حال تحمل فضای تحمیلی جنسی در وجودش تا اخر عمر خواهد بود ،و نیاز جنسی زن و مرد درصد تشابه کم و متضادی نسبت به دیگر ابعاد جسمی انها دارد ، برابری زن و مرد ، فمینیسم ،و مواردی که در عصر حاضر بعنوان حقوق زن جهت بهره برداری سیاسی و اقتصادی و مهار اجتماعی مورد سو استفاده سیاسیون در سطح بین الملل وانهم بصورت گزینشی برای مهار و تنظیم فشار و کنترل رقبا و دیگر ممالک استفاده میشود و بعضا هم مورد سو برداشتهای زنانه میگردد ، مجالی برای مطالعه انسانی صحیح و اعلام نتایج علمی ان و دسترسی بدون تعصب به تفاوت بنیادی و فطری زن و مرد باقی نمیگذارد و تا زمان تاکید سو استفاده گران سیاست جهانی بر هم معنی بودن برابری زن و مرد ،با تفاوت نداشتن بیولوژیک و نیازهای متفاوت انها ،، این بحث بیهوده و جنگ بی پایان بر مرد مداری دیدن کاینات و دنیا را سیاه و سفید دیدن باقی خواهد بود،،،،،،به تاریخ زندگی انسان از زمان ثبت تا زمان حاضر و حتی در جوامع پیشرفته صنعتی و اجتماعی نگاه کنید تا رفتار بیولوژیک ثابت مردانه را در این مقوله مشاهده کنید ،خواه رییس جمهور امریکا در عصر حاضر باشد و خواه پیغمبری در هزاز یا هزاران سال پیش

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۱۳ ق٫ظ

      باسلام، زنی ۴۷ساله هستم. باتوجه به شناختی که ازهمسرم دارم مطمئنم او به محض اینکه موقعیتی برایش فراهم باشد با نگاه وبراندازکردن دختران وزنان بی حجاب وبدپوشش به قولی چشم چرانی میکندحتی این رفتار را جلوی چشم من یافرزندانمان که کوچک هم نیستند انجام میدهد. زمانی هم که تنها بیرون میرود این کارشدت میگیردوبا سعی میکندفرصتی پیداکندوبا جنس مخالف سرصحبت را باز کند. بارها بادخترانی صحبت کرده که دانش آموزان من بوده اند واو غافل از این موضوع با آنها سرصحبت رابازکرده، این یکی ازمواردی است که به خواست خدا به گو

      پاسخ

      • الهام الهامی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

        سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

        پاسخ

  14. احسان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    بسیارعالی لی فرمودید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  15. سامان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۱ ب٫ظ

    نیاز به چند همسری در دین نیز مردود نیست بنابراین اگر مردی تعدد ازدواج داشت هیچگاه به مفهوم خیانت نیست کاربرد این لغت کاملا غلط و مغرضانه است. سوال من از نویسنده این است که آیا با دیدگاه چند همسری که در شرع و دین مجاز شناخته شده است مخالف است؟ اگر مخالف هستید دلایل مخالفت شما چیست؟

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۲ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      چند همسری شرایط خاص خود را دارذ که اگر منطقی بررسی شود این امکان وجود ندارد که به صورت همزمان مرد بتواند به صورت یکسان به همسران خود محبت داشته باشد و این تعادل هیچگاه برقرار نمی‌شود.

      پاسخ

  16. مجتبی هاشمی

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۵ ب٫ظ

    مسلمون اگه ایمانش قوی باشه به همسر خودش خیانت نمیکنه.زن و مرد هم نداره.هر مشکلی راه حلی داره و اینکه به خاطر فلان مشکل با دیگری رابطه برقرار کردم بهانه است

    پاسخ

  17. محمدرضا*

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۰۱ ق٫ظ

    دلیلش مشخص هست ، کوتاهی خانوم ها ، اتفاقا مردها خیلی صبور و با وفا و پای بند زن و زندگیشون هستند.
    اما متاسفانه تهاجم فرهنگی و غرب زدگی عامل بیشتر این امرهست
    یادمون باشه که اصالت و غیرت و معرفت زنان ایرانی همیشه و همه جا از خوبی ، زبان زد بوده وانشاالله تا ابد هم خواهد بود.
    التماس دعا

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

    • اس

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۰۲ ب٫ظ

      لایک
      اصلا این موضوعات و من قبول ندارم چرا همش درمورد مرد نوشتن باید ملگفتن چه مرد چه زن.هی نوشتن مرد خیانت خیانت مشکل از کجاست که خیانت به وجود میاد

      پاسخ

  18. مهدی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

    یک علتشم اینه که در زمان مجردی روابط زیادی داشتن و به داشتن چندید عدد شریک عادت کردند و نمیتونن فقط با یه نفر باشن
    خودشونم بخوان ممکنه یکی از همون دوستای مجردیشون یهویی سرو کلش پیداش بشه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  19. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  20. ناشناس

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

  21. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

    • جمشید

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ق٫ظ

      این ها که گفتی همش از دیدگاه یک زن بود!!!
      چرا علت رو در رفتارهای زنان امروز جستجو نمی کنی؟
      نه اخلاق دارند ، نه محبت بلد هستند ،ازداوج رو یک وسیله می دونند و مرد رو یه نردبان برای رسیدن به خواسته ها و آرزو های خودشون و شرایط و مشکلات رو هم درک نمی کنند
      ‌مرد بی چاره از طرف همسر محبت نمی بینه و مثل خانم ها ،عادت نداره در خصوص مشکلات خصوصی زندگیش با کسی درد دل کنه و داخل خانه هم بخاطر بچه هاش همش مجبوره کوتاه بیاد
      اینجوری میشه که خودش رو جای دیگه سرگرم و ذهنش رو اونجا آروم میکنه
      و عاقبت می فهمه که از چاله ، افتاده داخل چاه ….

      پاسخ

      • الهام الهامی

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

        سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

        پاسخ

  22. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۲۹ ب٫ظ

  23. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  24. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۲ ب٫ظ

    بسیار خوب بود تشکر

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  25. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  26. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  27. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  28. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۶ ب٫ظ

    • هر کی دوست داری

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      مردانی که عاشق زنهایشان هستند هیچ وقت خیانت نمی کنند ،کلا آدمهای عاشق خیانت نمی کنند ولی در طول زندگی مرد رفتارهای دوگانه ای از زن می بیند که او را راضی به خیانت می‌کند و به نظرم باید زنها با خودشان فکر کنند که چه رفتاری داشته اند که مردها را وادار به خیانت می‌کنند ،درس معلم که زمزمه محبتی،،،جمعه به به مکتب آورد طفل گریز پای را

      پاسخ

      • الهام الهامی

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۷ ب٫ظ

        سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

        پاسخ

  29. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…