بدون این وسیله دکور خانه شما ناقص است

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شلف‌های دکوری امروز تقریبا در همه خانه‌ها دیده می‌شوند و بسیار کاربردی هستند. با چند ایده خلاقانه می‌توان به جذابیت این شلف‌ها اضافه کرد و به خانه رنگ و جلایی تازه داد.
انواع شلف در دکور منزل

چند سالی می‌شود که دیگر اثری از طاقچه‌ها در خانه‌ها نیست اما جایشان را به نوع جدیدتری از خودشان یعنی شلف یا قفسه‌ها داده‌اند. شلف دکوری همانطور که از اسمش پیداست فضایی برای گذاشتن وسایل دکوری است. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی انواع شلف در دکور منزل می‌پردازیم.

انواع شلف در دکور منزل

شلف‌ها به تنهایی می‌توانند خانه شما را زیبا کنند. در ادامه چند نوع شلف دکوری خلاقانه را به شما معرفی می‌کنیم.

شلف دکوری استخوان ماهی

این مدل قفسه‌های هنری، چند تکه و انعطاف پذیر هستند. از ویژگی‌های دیگر این مدل قفسه‌ها قرار گرفتن آن در جهت دلخواه شماست و در هر جهتی که بخواهید می‌چرخند و به شکل منحصربه‌فردی کتاب‌ها را در گوشه‌های مختلف خود جا می‌دهند. ترکیب این مدل قفسه‌ها جلوه زیبایی به فضای داخلی خانه می‌دهد.

انواع شلف در دکور منزل

قفسه قابل تنظیم

این قفسه‌های چند تکه ترکیبی از سبک شیک اسکاندیناوی با ترکیب لبه‌های سبک صنعتی هستند و همزمان فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل در اختیارتان می‌گذارند و به راحتی می‌توان رنگشان کرد.

انواع شلف در دکور منزل

شلف دکوری لوزی از انواع شلف در دکور منزل

این قفسه‌ها برای استفاده در طراحی‌های داخلی که بر اساس الگوهای هندسی چیدمان شده‌اند بسیار مناسب هستند. سه ردیف از آن فضایی برای قرار دادن تعدادی گلدان کوچک و چند کتاب را به راحتی فراهم می‌کند.

شلف دکوری لوزی

قفسه فلزی با گلدان

ترکیب فضا برای کاشت گیاه و قفسه‌ای برای وسایل همیشه گزینه مناسبی برای استفاده در سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی خانه است.

قفسه فلزی با گلدان 

قفسه‌های لبه‌دار

لبه‌های این قفسه ظرافت خاصی در فضای اتاق ایجاد می‌کند. این قفسه‌ها از فاصله دور هم جلب توجه می‌کنند و گزینه مناسبی برای استفاده در فضاهای کوچک و ساده هستند.

قفسه‌های لبه‌دار

شلف دکوری چوبی از انواع شلف در دکور منزل

مزیت این قفسه‌ها که با میخ به دیوار متصل شده‌اند این است که می‌توان لوازم بزرگ‌تر مثل لوازم جانبی و الکترونیکی را هم درونشان قرار داد. همچنین می‌توانید حین نصب هم نظرتان را عوض و قفسه‌ها را جابه‌جا کنید. برای اینکه چیدمان زیباتری در خانه خود داشته باشید به مطلب ترفندهایی برای زیباتر کردن مبلمان خانه شما سر بزنید.

شلف دکوری چوبی

مثلث‌های شناور

استفاده از دکوراسیون‌های نامتقارن راه خوبی برای کم کردن خشکی دکوراسیون‌های داخلی با تم الگوهای هندسی است. با گذاشتن وسایل دکوری و تزیینی در این قفسه‌های مثلثی جلوه بیشتری به آن‌ها بدهید.

مثلث‌های شناور

قفسه‌های متقاطع مدرن

قفسه‌های مربعی شکل یکی از انواع محبوب و رایج هستند اما این نوع از شلف دکوری که در هم فرو رفته‌اند مدرن‌تر از مربع‌های ساده معمول هستند و از نظر بصری جلوه بیشتری دارند. این قفسه‌ها برای گلدان‌های کوچک بسیار مناسب هستند.

قفسه‌های متقاطع مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای زیباتر کردن مبلمان خانه شما را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…