رازهای ازدواج موفق و داشتن رابطه ماندگار

۱۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌توان ازدواج موفق و پایدار داشت؟ آیا هنوز هم ممکن است؟ آیا باید پنجاه سالی صبر کنیم تا متوجه شویم که ازدواج ما موفق بوده است یا خیر.
چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم

داشتن رابطه‌ای شاد و پایدار در طی زمان کار سختی نیست. طبق تحقیقات انجام شده، تغییرات ساده، کوچک و پایدار می‌تواند به یک ازدواج موفق منجر شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم.

چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم

چرا بعضی زوج‌ها تا آخر عمر با یکدیگر می‌مانند و عاقبت بعضی دیگر، به جدایی ختم می‌شود. باید بدانید که برای حفظ رابطه‌ خوب چه باید کرد؟

انتظار کمتری از همسرتان داشته باشید و بیشتر به او توجه کنید

غالباً، اعتقاد بر این است که درگیری و نزاع در روابط به دلیل ضعف در رابطه رخ می‌دهد، اما در واقع این درگیری‌ها بیشتر به دلیل ناامیدی اتفاق می‌افتد. اغلب زمانی که انتظارات زوجین برآورده نمی‌شود، درگیری‌ها بروز می‌کند. زوجین شاد، به طور کلی و در روابط خصوصی‌شان، از یکدیگر انتظارات واقع‌بینانه دارند.

چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم

توانایی تعامل موثر و مهارت‌های ارتباطی در روابط زناشویی بسیار اهمیت دارد. برقراری ارتباط مؤثر و صادقانه با همسر، شنیدن فعالانه و درک نیازهای یکدیگر، ابراز عشق و احترام و مدیریت انتظارات می‌تواند به افزایش رضایتمندی در رابطه و جلوگیری از درگیری‌ها کمک کند.

توصیه کاربردی

آیا شما و همسرتان انتظارات خود را به‌طور مجزا نوشته‌اید؟ به‌عنوان مثال اینکه توقع دارید همسرتان با شما چه رفتاری داشته باشد. وقتی همسرتان از انتظارات شما آگاه نیست، چطور می‌تواند آن‌ها را برآورده کند؟

از مشوق‌ها و پاداش استفاده کنید

اظهار محبت، کلید یک رابطه موفق و شاد است. وقتی به همسرتان محبت می‌نمایید، به او نشان می‌دهید که او برای شما بسیار مهم، خاص و ارزشمند است و شما بدون هیچ چشم‌داشتی به او محبت می‌کنید. اظهار محبت به همسر می‌تواند در قالب واژه‌ها یا انجام دادن اقدامات عملی صورت گیرد.

از سادگی و صمیمیت واژه‌هایی مثل «دوستت دارم» یا «تو بهترین دوست و همراه من هستی» استفاده کنید. این عبارات ساده، باعث می‌شوند همسرتان احساس شگفتی و شادی کند و ارتباطتان را تقویت نماید.

توصیه‌ کاربردی

علاوه بر اظهار محبت به شکل کلامی، اقداماتی نیز می‌توانید انجام دهید. به همسرتان کمک کنید، از او مراقبت کنید، برایش غذای خوشمزه بپزید یا به یک فعالیت مورد علاقه او بپیوندید. این اقدامات کوچک نشان می‌دهند که شما به رضایت و خوشحالی او اهمیت می‌دهید و برای ارتباطتان ارزش قائل هستید.

برای بهبود روابط‌تان روزانه با هم صحبت کنید و جلسه بگذارید

برای بهبود روابط‌تان روزانه با هم صحبت کنید و جلسه بگذارید

گفت‌وگو و معاشرت با همسر برای زندگی بسیاری از زوج‌ها مهم است. یک رابطه خوب و سالم به این معناست که قادر باشید با دنیای درونی همسرتان ارتباط برقرار کنید. اگر بدانید چه چیزهایی برای همسرتان اهمیت دارد و به واقعیت‌های او پی ببرید، می‌توانید زندگی شاد و خوشحالی را با هم تجربه کنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی را داشته باشید به مطلب چگونه متوجه شویم کسی دروغ می‌گوید؟ سر بزنید.

توصیه‌ کاربردی

از قانون ۱۰ دقیقه استفاده کنید که می‌گوید زوج‌ها باید حداقل روزی ۱۰ دقیقه درباره‌ مسائلی به‌جز کار، خانواده، کارهای خانه و روابط خود صحبت کنند.

در روابط‌تان تغییراتی ایجاد کنید

برای ارتباط بیشتر و بهتر با همسرتان، به او وقت بیشتری اختصاص دهید و به صحبت‌ها و دیدگاه‌هایش توجه کنید. به احساسات او گوش کنید و سعی کنید به درک عمیق‌تری از وضعیت او برسید. از سوالات مفصل استفاده کنید و به شیوه‌ای صادقانه و با احترام از او بپرسید که احساسات و نگرش‌هایش درباره مسائل مختلف چیست.

در روابط‌تان تغییراتی ایجاد کنید

توصیه‌ کاربردی

به همسرتان نشان دهید که واقعا به او اهمیت می‌دهید. به شیوه‌های مختلفی می‌توانید عشق و محبت خود را نشان دهید، مثلاً با استفاده از واژه‌های عاطفی و صمیمی مثل «دوستت دارم» یا «تو برایم بسیار مهمی» یا با انجام کارهایی که نشان‌دهنده محبت و اهمیت‌تان به او است. با این روش‌ها، می‌توانید رابطه‌ محبت‌آمیز با همسر خود را تقویت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زنان با وقار چه ویژگی‌هایی دارند؟ را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۳:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۲ در ۴:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  7. سلیمانی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۵ ب٫ظ

    خیلی ممنون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۲۰ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ب٫ظ

  10. ابن علی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    ممنون عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…