بهترین درمان‌های خانگی مسمومیت غذایی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک روش برای درمان خانگی مسمومیت مصرف مایعات است. زیرا به مقابله با اثرات منفی مسمومیت غذایی کمک زیادی می‌کند.
مسمومیت غذایی و درمان خانگی

اغلب افراد مسمومیت و حالت تهوع را برای یک بار هم که شده، در زندگی خود تجربه می‌کنند. مصرف غذاهای مانده، آب آشامیدنی آلوده، غذاهای آلوده به مواد شیمیایی یا پرخوری ازجمله دلایل ابتلا به مسمومیت است. مسمومیت غذایی با علائمی مثل اسهال، استفراغ، ناراحتی معده و گاهی هم سردرد همراه است. مجله دلتا در این مطلب به بررسی مسمومیت غذایی و درمان خانگی آن می‌پردازد.

درمان خانگی مسمومیت

بدن را هیدراته کنید

یک روش برای درمان خانگی مسمومیت مصرف مایعات است. زیرا به مقابله با اثرات منفی مسمومیت غذایی کمک زیادی می‌کند. اسهال و استفراغ می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود. مکیدن تکه‌های یخ و خوردن جرعه‌های کوچک آب می‌تواند نقطه شروع خوبی برای برطرف کردن مسمومیت باشد.
نوشابه‌های گازدار غیرکافئین‌دار، چای بدون کافئین و آب مرغ و سبزیجات هم می‌تواند کم‌آبی بدن را برطرف کند.

غذای نرم بخورید

برای مسمومیت غذایی و درمان خانگی بهتر است به سراغ غذاهایی بروید که هضم آن برای معده ساده باشد. غذاهای نرم، کم‌چرب و باکمی فیبر می‌تواند در این زمان مفید باشد.
غذاهایی که معده قادر به هضم آن‌هاست عبارت‌اند از: موز، غلات، سفیده تخم‌مرغ، عسل، بلغور جو دوسر، ژلاتین، سیب‌زمینی کبابی، کره بادام‌زمینی، برنج، نان تست و سیب.

دمنوش زنجبیل بخورید

یک راه برای درمان خانگی مسمومیت و حالت تهوع نوشیدن دمنوش‌هایی است که به تسکین معده کمک می‌کنند. برای این کار بهتر است یک فنجان چای زنجبیل مصرف کنید. بهتر است تا به دست آوردن کامل سلامتی، روزانه یک فنجان چای زنجبیل را میل کنید.

دمنوش زنجبیل بخورید

خوردن ماست و پودر بلوط

برای درمان مسمومیت غذایی بعد از چند ساعت بهترین راه مصرف ماست است. این ماده غذایی به پاکسازی دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود از شر باکتری‌های مضر خلاص شوید. اگر ماست را با کمی پونه یا نعناع خشک ترکیب کنید، تاثیر بیشتری در درمان مسمومیت غذایی دارد. اگر مسمومیت با معده درد شدید همراه است، یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری پودر بلوط ترکیب کرده و بخورید.

مسمومیت غذایی با کنسرو ماهی

ماهی و کنسرو ماهی ازجمله غذاهایی هستند که خیلی زود باعث مسمومیت می‌شوند. خوردن ماهی مانده، نپخته و خام خیلی زود باعث مسمومیت می‌شود. از سوی دیگر کسانی که طبع سرد دارند، خیلی سریع‌تر از دیگران دچار مسمومیت غذایی با ماهی می‌شوند. برای درمان چنین مسمومیتی باید مواردی را که گفته‌شده، انجام دهید. در موارد شدید برای درمان مسمومیت غذایی با ماهی حتما به پزشک مراجعه کنید.

مسمومیت غذایی و درمان خانگی ، کنسرو ماهی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر دلیل مسموم شدن مصرف میوه و سبزیجات نشسته، غذای مانده یا گوشت نپخته و خام است، می‌توانید در منزل آن را درمان کنید. اما اگر به مسمومیت دارویی مبتلا‌شده باشید، مراجعه به پزشک الزامی است. اگر مسمومیت ناشی از مواد غذایی شما بعد از ۲۴ ساعت رو به بهبودی نرفت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مسمومیت غذایی و درمان خانگی آن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب با ۳ معجزه‌گر برای سم‌زدایی کبد آشنا شوید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۰۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…