برای اتاق نشیمن میز جلومبلی بسازید!

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید تغییری زیبا در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
آموزش ساخت میز با وسایل دور ریختنی

برای تنوع دادن به وسایل منزل بدون پرداخت هزینه می‌توانید با کمی خلاقیت و استفاده از وسایلی که دیگر به کار شما نمی‌آیند و حتی می‌خواهید دور بریزید صندلی بسیار زیبایی برای اتاق نشیمن بسازید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان آموزش ساخت میز با وسایل دور ریختنی می‌پردازیم.

آموزش ساخت میز با وسایل دور ریختنی

این وسیله را می‌توانید به عنوان میز یا صندلی استفاده کنید چون بسیار مقاوم ساخته می‌شود. اگر به‌عنوان میز استفاده می‌کنید می‌توانید روی آن را با شیشه بپوشانید تا هر وسیله‌ای که خواستید به راحتی روی آن قرار گیرد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت میز با وسایل دور ریختنی

  • بطری نوشابه ۳۸ عدد
  • تخته باریک ۲ عدد
  • یونولیت به مقدار لازم
  • پارچه به مقدار لازم
  • کاموا به مقدار لازم
  • نایلون ضخیم به مقدار لازم
  • چسب مایع قوی

مراحل ساخت میز

مرحله اول

ابتدا یکی از بطری‌ها را بردارید و روی سطح صافی در مرکز قرار دهید. سپس به‌صورت مرتب دور تا دور آن را با بقیه بطری‌ها بچینید. به‌ همین ترتیب به‌صورت دایره وار بقیه بطری‌ها را کنار یکدیگر بچینید.

سپس با چسب نواری پهن دور تا دور بطری‌ها را چسب بزنید. این کار را چندین دور روی بطری‌ها انجام دهید تا کاملا محکم شوند و قابل جابه‌جا شدن نباشند.

برای اینکه خانه زیباتری داشته باشید به مطلب ارزان‌ترین وسایل دکوری برای منزل شما سر بزنید.

آموزش ساخت میز با وسایل دور ریختنی

مرحله دوم

دو عدد تخته چوبی را به اندازه محیط دایره‌ای بطری‌ها برش بزنید. ابتدا سطح یک تخته چوب را چسب مایع بزنید و بطری‌ها را روی آن قرار دهید. تخته بعدی را نیز به همین شکل در بالای بطری‌ها قرار دهید و کنار بگذارید تا چسب آن کاملا خشک شود.

مرحله سوم

با نایلونی ضخیم دور تا دور صندلی را بپوشانید و با چسب نواری پهن نایلون را محکم کنید. حال نوبت این است که صندلی را نرم کنید تا قابل نشستن و راحت باشد.

یونولیت‌هایی که تهیه کرده‌اید را به اندازه یک دایره برش بزنید. یک دایره به این علت که فقط می‌خواهیم روی صندلی نرم شود و تخته زیری که در تماس با زمین است نیازی به نرم شدن ندارد.

مرحله چهارم

برای دور صندلی نیز مانند شکل یونولیت‌ها را به‌صورت مستطیلی برش بزنید و دور صندلی بپیچید تا دور تا دور کار را به‌طور کامل بگیرد. ابتدا دور تا دور صندلی را با یونولیت بپوشانید و به کمک چسب مایع قوی کاملا چسب کاری کنید تا باز نشود. سپس لایه رویی آن را نیز بچسبانید. تقریبا صندلی شما آماده است حال نوبت زیباسازی آن شده است.

آموزش ساخت میز با وسایل دور ریختنی

مرحله پنجم

در این مرحله باید روکش پارچه‌ای که از قبل آماده کرده‌اید را به‌صورت کاوری، روی آن بکشید. تهیه روکش بسیار ساده است. می‌توانید از پارچه‌هایی که دارید استفاده کنید، حتی اگر با یک شکل و طرح هم نیستند مشکلی نیست.

می‌توانید تکه‌هایی از پارچه‌های مختلف را کنار هم قرار دهید و به یکدیگر بدوزید. این به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد چون پارچه‌ها در نهایت با کاموا پوشیده می‌شوند اهمیتی ندارد که پارچه زیری آن چه باشد.

مرحله پنجم

مرحله آخر

این مرحله شامل بافتن یک روکش زیبا بوده که سلیقه‌ای است و می‌توانید از انواع پارچه‌های رنگی یا کاموا استفاده کنید. در اینجا از کاموای پرزدار قرمز استفاده شده‌است. می‌توانید آن را به‌صورت ساده و گرد ببافید و روی صندلی خود بکشید.

مرحله آخر

پیشنهاد مطالعه: مطلب دیگر این کارها را در دکور خانه انجام ندهید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ب٫ظ

    خیلی ولی توضیح داده شده بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۴ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۲:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…