هفت آبشار سوادکوه، چهل میلیون سال زیبایی

۶
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هفت آبشار سوادکوه از زیباترین جاذبه‌های مازندران هستند. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن‌ها به چهل میلیون سال می‌رسد.
هفت آبشار سواد کوه مازندران

در سفر به سواد کوه مازندران می‌توانید از دل طبیعت عبور کنید و از دل مناطق بکر و دست‌نخورده جنگلی به هفت آبشار سواد کوه مازندران برسید که آبشارهای کوچک و بزرگی در دل جنگل‌های مازندران دارد. وقتی به میان جنگل زیبای لفور رفتید، یک جنگل‌نوردی پر خاطره را تجربه خواهید کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

هفت آبشار تیرکن

جنگل لفور

جنگل لفور در مرکز دهستان لفور و شار قلت و در مسیر محدوده اطراف سد لفور، زمینه بسیار مساعدی برای اجرای طرح‌های گردشگری دارد. این منطقه از بدیع‌ترین چشم‌اندازها برخوردار است و در تعطیلات سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشد. منطقه جنگلی خربمرد با مناظر طبیعی و بکر، چشم هر بیننده را خیره می‌کند.

هفت آبشار

روستای تیرکن

این روستا (در دهستان درازکلا) در مرز بین شهرستان بابل و شهرستان سواد کوه مازندران قرار دارد. هفت آبشار سواد کوه تیکن، هفت آبشار بزرگ و کوچک هستند که در میان جنگل‌های این منطقه قرار گرفته‌اند. برای رسیدن به زیباترین آبشار این مجموعه، یک پیاده‌روی دل‌انگیز را در میان جنگل خواهید داشت. باید یک مسیر سه کیلومتری را در مراتع کالبوکوشت طی کنید تا به آبشار بزرگ این مجموعه برسید. ارتفاع این آبشار حدود ۹ متر است. ریزش آب از آبشار حوضچه‌ای را ایجاد کرده که زیبایی جنگل‌های این منطقه را دو چندان می‌کند. می‌توانید ساعات دلپذیری را در این مکان تجربه کنید.

اگر به دیدن مناطق جنگلی علاقه دارید، مطلب زیباترین جنگل‌های دنیا را از نزدیک ببینید را بخوانید.

هفت آبشار سواد کوه مازندران

مناسب‌ترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به هفت آبشار سواد کوه مازندران در فصل‌های بهار و پاییز است. در بهار بارندگی‌ها آبشارها را پر آب کرده و جوانه‌های درختان به تدریج رشد می‌کنند. در تابستان گرما و شرجی هوا آزاردهنده است اما باز هم علاقه‌مندان به طبیعت راه خود را به سمت این منطقه پیدا می‌کنند. پاییز احتمالا زیباترین فصل در این ناحیه است. برگ‌های رنگارنگ درختان زمین را فرش می‌کنند و جنگل به هفتاد رنگ مختلف دیده می‌شود. این یک منظره باشکوه است.

هفت آبشار سواد کوه مازندران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر گردشگری آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. نبل

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۰۸ ق٫ظ

    تشکر از شما

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

      ممنونیم از همراهی‌تون

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۷:۵۳ ب٫ظ

    چرا بابل، خاک نخبه پرور سوادکوه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…