آرامش را کنار این دریاچه تجربه کنید

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهتر است در نیمه دوم بهار به دشت سوباتان بزنید و پیاده‌روی را تجربه کنید. در واقع، بعد از نیمه بهار تا اواخر خرداد، این مسیر دل‌فریب‌ترین چهره خود را به مسافران نشان می‌دهد و هرگوشه آن با رنگی از گل‌ها آراسته شده است.
دریاچه نئور اردبیل

برای گریز از هوای پر از دود و آلاینده شهری، کوله‌پشتی‌تان را بردارید و هم‌سفر ما در جاده‌های شمال‌غربی کشور شوید. امروز قرار است به‌سراغ دریاچه نئور اردبیل در خط مرزی استان اردبیل و گیلان برویم و از گستره آبی آن و دشت‌های سبز و پر از گل اطرافش لذت ببریم. این دریاچه یکی از بهشتی‌ترین دریاچه‌های ایران محسوب می‌شود و سفر به آن، آرامش لطیفی را به جان‌تان منتقل می‌کند. هم‌سفر مجله دلتا برای رفتن به این سرزمین رویایی شوید تا از دیدنی‌های آن برای شما بگوییم.

موقعیت جغرافیایی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور اشتراک مرز استان گیلان و اردبیل است و در جنوب آن، خلخال از استان اردبیل واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه از خلخال باید در مسیری نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر رانندگی کرد.

سوباتان

بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین کشور

این دریاچه خوش‌رنگ یکی از پهناورترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی اردبیل محسوب می‌شود. در فصل بهار، نئور از ترکیب دو دریاچه، جان می‌گیرد تا دریاچه‌ای بزرگ پدید آید.

این دریاچه علاوه بر زیبایی توریستی و آب‌وهوای مطلوبی که در بهار و تابستان دارد، برای استفاده در صنعت کشاورزی نیز اهمیت بالایی دارد. با حضور پرندگان مهاجر بر سطح آب این دریاچه، می‌توانید بوم نقاشی زنده‌ای را در این نقطه از ایران نظاره‌گر باشید.

دریاچه نئور

کوه‌نوردها به این منطقه سفر کنند

منطقه کوهستانی دریاچه نئور بهترین گزینه برای شیفتگان کوه‌نوردی است. بسیاری از این توریست‌ها به‌قصد این ورزش کوهستانی راهی این دریاچه می‌شوند. آنان یک کوه‌پیمایی دل‌چسب را از دامنه‌های خوش‌رنگ‌ولعاب این منطقه به‌قصد رسیدن به ارتفاعات شروع می‌کنند.

نگاهی به دنیای آبی دریاچه

از لذت‌ها و تفریحات جذاب دریاچه، فرصت ماهیگیری است. بسیاری از مسافران، این سرگرمی آرامش‌بخش را در اینجا تجربه می‌کنند. از ماهیگیری در این دریاچه استقبال می‌شود. ماهیگیری در دریاچه نئور ممنوع نیست، زیرا اگر تا قبل از فصل سرما صید صورت نگیرد، به‌دلیل یخ‌زدگی آب دریاچه، تمام ماهی‌ها از بین می‌روند.

دریاچه سوباتان

پیش به‌سوی سوباتان!

علاوه بر فرصت تفریحات آبی و همچنین گشت‌زنی در دشت‌های پرگل دریاچه نئور، تجربه‌های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند، تجربه‌هایی که سفر شما را جذاب و خاطره‌ساز می‌کند. حرکت از دریاچه به‌سمت ییلاق سوباتان، یکی از مناطق زیبای اطراف نئور، از دل‌چسب‌ترین خاطرات خوش‌گذرانی در این سفر خواهد شد.

چه فصلی از سال به دریاچه نئور اردبیل سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به این دریاچه و دشت‌های بهشتی اطرافش، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها رنگارنگ‌ترین قاب‌ها را می‌توانید تماشا کنید و از آب‌وهوای ناب و خنک آن لذت ببرید. اگر از چهره‌های یخی و سرد طبیعت لذت می‌برید، سفر در پاییز و زمستان نیز برای‌تان جذاب خواهد بود. باید بدانید که با رسیدن روزهای سرد سال، این دریاچه تبدیل به سرزمین یخی در دل کوهستان‌های سرد باغرو می‌شود.

اگر به تفریحات خانوادگی علاقه دارید بهترین مقصد برای تفریح نیم‌روزی در تهران را بخوانید.

دریاچه نئور اردبیل

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بهترین مقصد برای تفریح نیم‌روزی در تهران را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. تالش

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ب٫ظ

    مجله دلتا دریاچه نئور بیشتراز۹۰درصددرخاک گیلان شهرستان تالش و دشت سووَتَن درییلاقات تالش است

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

      ممنون بابت نوشتن نظرتون و دادن اطلاعات

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…