زیباترین جنگل‌های دنیا را از نزدیک ببینید

۷
27
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه بخواهید برای سفر بعدی‌تان برنامه‌ریزی کنید و چه دوست داشته باشید فقط مجازی به زیباترین جنگل‌های دنیا سری بزنید، خواندن این مطلب شما را به هدفتان خواهد رساند.
زیباترین جنگل های دنیا

در سراسر دنیا، از پارک‌های ملی آمریکای شمالی گرفته تا جزیره‌ای دورافتاده در یمن، جنگل‌هایی سرسبز و زیبا با پوشش‌های گیاهی متنوعی وجود دارد که گاهی باور واقعی‌بودنشان دشوار است. سفر به این بهشت‌های سبز آرزوی هر طبیعت‌گردی است، چراکه لذت تجربه سفر به مناطق جنگلی و ایستادن در میان درختان بلندی که از هر طرف شما را احاطه کرده‌اند شبیه هیچ‌چیز نیست. باید در این موقعیت قرار بگیرید تا بفهمید چه حس نابی دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید.

جنگل درختان بامبوی آراشی‌یاما، کیوتو، ژاپن

زیبایی این جنگل با درختان بامبویی که ارتفاعشان گویی به سقف آسمان می‌رسد فقط به جذابیت بصری ختم نمی‌شود. اگر چشم‌هایتان را ببندید و در سکوت به صدای باد گوش دهید، زیبایی واقعی آن را لمس خواهید کرد. وزارت محیط‌زیست محلی در سال ۱۹۹۶ جنگل آراشی‌یاما را به‌عنوان یکی از ۱۰۰ مناظر صوتی ژاپن معرفی کرد که ابتکاری برای مقابله با آلودگی صوتی و ترغیب مردم برای شنیدن صداهای طبیعت بود.

آراشی یاما

جنگل سیاه، بادن-وورتمبرگ، آلمان

جنگل سیاه (Black Forest) رشته‌کوهی جنگلی به‌وسعت ۱۶۰ کیلومتر است که در جنوب غربی آلمان قرار دارد. این منطقه پر است از درختان کاج، دهکده‌های زیبا، آب گرم طبیعی و ساعت‌های کوکو. جنگل سیاه شبیه به صحنه‌ای از یک کتاب داستان است و بدون شک باید در فهرست زیباترین جنگل های دنیا قرار گیرد. بعضی بر این باورند که برادران گریم قصه‌هایی مثل هانسل و گرتل و راپونزل را با الهام از مناطق جنگلی جنگل سیاه نوشته‌اند.

جنگل سیاه

جنگل اوتزارتا، منطقه خودمختار باسک، اسپانیا

پارک طبیعی گوربیا در منطقه خودمختار باسک منطقه‌ای حفاظت‌شده با چشم‌اندازی از کوه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، آبشارها و چندین غار است. جنگل مرموز اوتزارتا که در این پارک طبیعی قرار دارد با زمین‌های باتلاقی خزه‌گرفته و درختان باستانی نظر هر عکاسی را به خود جلب می‌کند.

زیباترین جنگل های دنیا

جنگل آمازون، آمریکای جنوبی

کمتر کسی پیدا می‌شود که تاکنون اسمی از جنگل‌های بارانی آمازون نشنیده باشد. آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی روی زمین است. این جنگل بیش از ۴۰ درصد آمریکای جنوبی از جمله بخشی از کشورهای برزیل، اکوادور، پرو و کلمبیا را در بر گرفته و بیش از ۴۰ هزار گونه گیاهی و ۱۳۰۰ گونۀ پرنده را در خود جای داده است. راهنمایان محلی شما را به جاهایی می‌برند که خوب می‌شناسند و در آن‌جا اهالی قبیله‌ای را می‌بینید که قرن‌هاست سبک زندگی خود را حفظ کرده‌اند.

آمازون

اگر به دیدنی‌های جالب جهان علاقه دارید، عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا را در مجله بخوانید.

پارک ملی المپیک، ایالت واشنگتن

پارک ملی المپیک (Olympic National Forest) در ۹۷کیلومتری غرب سیاتل قرار دارد. در زمینی به‌وسعت بیش از نیم میلیون هکتار، اکوسیستم‌های جنگلی، ساحلی و کوهستانی را دربرمی‌گیرد. طبیعت‌گردان در داخل جنگل می‌توانند از دریاچه منجمد Quinault دیدن کنند، از مسیرهای مشخص به کوه الینور صعود کنند یا محو تماشای صنوبرهای سیتکا شوند که می‌تواند تا ارتفاع حدودا ۹۱ متر رشد کند. گفته می‌شود بزرگ‌ترین صنوبر سیتکای جهان با قطر ۵٫۳ متر و ارتفاع ۵۸ متر در این جنگل قرار دارد.

پارک ملی المپیک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری مطلب تمام خوش‌گذرانی‌ها را در چالیدره طرقبه تجربه کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  2. حسام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    آمازون قشنگ بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما دوست عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۲۳ ب٫ظ

    با این گزارش ها وعکس ها فقط دل آدم را آب می کنید. چراکه اغلب مامردم تحت ستم حتی نمی تونیم مسافرت داخلی داشته باشیم.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      دوست عزیز شرایط برای همه سخت است. ولی خواندن مطالب گردشگری و دیدن مناظر زیبا حس خوبی درون آدم ایجاد می‌کند. امیدواریم که بتونیم کمکی کرده باشیم.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۰:۵۷ ق٫ظ

      دقیقا موافقم

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۸ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۹ ق٫ظ

        ممنون که نظرتون رو برای ما نوشتید

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…